Bedrock 1.16.210 – Poprawki

Bedrock 1.16.210 – Poprawki

Nadchodzi kolejna aktualizacja gry Minecraft! Do Netheru dodano nowe dźwięki otoczenia, dzięki czemu wymiar wydaje się jeszcze bardziej wrogi. Oprócz poprawek błędów, wielu zgłoszonych przez graczy, dodano kilka nowych narzędzi dla twórców map i twórców dodatków.

Podstawowe zmiany i poprawki w Vanilli:

  • Gracze doświadczają teraz dźwięków otoczenia w Netherze (MCPE-74756)
    • Gracze mobilni muszą zaktualizować oryginalny pakiet muzyczny Minecraft za pośrednictwem Rynku, aby usłyszeć te nowe dźwięki
  • Używanie mączki kostnej w ciepłych biomach oceanicznych generuje teraz tylko trawę morską, koralowce i wachlarze koralowe (MCPE-100085)

Zmiany:

  • Dodano klawisz F11 jako skrót klawiaturowy dla trybu pełnego ekranu
  • Dodano suwak głośności zamiany tekstu na mowę w ustawieniach audio
  • Urządzenia z systemem Android
    • Nasza zdolność do obsługi urządzeń z Androidem w systemie KitKat OS lub starszym dobiega końca. Więcej informacji można znaleźć w naszym artykule pomocy
    • Gracze korzystający z tego systemu operacyjnego KitKat lub starszego nie mogą kupić Realm z tego urządzenia

Znane problemy:

  • Zapewniamy, że wciąż pracujemy nad problemem, który powoduje, że niektórzy gracze blokują się na czerwonym ekranie ładowania na PS4 – aby pomóc nam w dokładniejszym zbadaniu tego problemu, gra wykryje teraz, czy nie udało się załadować poprawnie po 30 minutach, który pomoże nam zdiagnozować i rozwiązać problem (MCPE-84790)
  • Gracz może nie być w stanie wrócić z sieci lokalnej do sieci online na Nintendo Switch z powodu nieskończonego ładowania
  • Gracze nie mogą wyświetlać sesji LAN i dołączać do nich na konsoli Xbox bez subskrypcji Xbox Live Gold
  • Menu ekwipunku skrzyni nie jest widoczne, gdy skrzynia jest umieszczona blisko ściany na PS VR (MCPE-109860)
  • Nie ma animacji podczas używania przedmiotów i uderzania w powietrze podczas grania na urządzeniach mobilnych

Poprawki:

Wydajność i stabilność

  • Naprawiono szereg awarii, które mogły wystąpić podczas rozgrywki
  • Naprawiono awarię, która mogła wystąpić podczas otwierania ekranu osiągnięć, gdy ustawienie antyaliasingu było ustawione na 1 (MCPE-110164)
  • Naprawiono awarię, która mogła wystąpić podczas ładowania plików „.mcstructure” do świata, które zawierają byty (MCPE-63387)
  • Teleportowanie się od animacji konstrukcji nie powoduje już awarii gry
  • Naprawiono awarię, która mogła wystąpić podczas opuszczania świata
  • Naprawiono awarię związaną z uszkodzonymi biomami podczas wczytywania różnych światów na Rynku
  • Naprawiono awarię, która mogła wystąpić podczas korzystania z połączenia kodowego (MCPE-113355)

Ogólne:

  • Gracze mogą ponownie dołączać do serwerów, gdy serwer ma zasięg widzenia ustawiony na 4 lub mniej (BDS-8855)
  • Postacie na podzielonym ekranie są teraz przechowywane w pamięci, a ponowne dołączenie do gry zachowa postać, którą miał gracz (MCPE-58640)
  • Przywrócono możliwość ponownego dołączenia do serwera po jego zawieszeniu i wznowieniu
  • Błędy logowania mają teraz bardziej pomocny komunikat o błędzie i zawierają kody błędów
  • Kliknięcie „Pobierz szablon”, gdy brakuje wymaganych szablonów istniejącego świata, teraz poprawnie pobiera wymagane szablony
  • Rozwiązano problem polegający na tym, że w niektórych przypadkach świat nie mógł być poprawnie zsynchronizowany z chmurą (tylko Xbox). Jeśli masz problemy z synchronizacją światów, spróbuj otworzyć świat na oryginalnej konsoli Xbox, zapisz/wyjdź, a następnie poczekaj kilka chwil, aż świat zostanie ponownie zsynchronizowany z chmurą
  • Naprawiono problem polegający na tym, że stworzenie łóżka za pomocą książki z przepisami odblokowywało trofeum „Zmiana pościeli”

Rozgrywka

  • Naprawiono otrzymywanie obrażeń od upadku podczas otwierania skrzynek Shulkera (MCPE-105490)
  • Gracze nie będą już zsiadać do płynów (lawy lub wody) ze środków transportu, takich jak łodzie
  • Na wszystkich światach utworzonych z tego samego seed’a ta sama skrzynia będzie teraz zawsze generować tę samą zawartość w tej samej kolejności (MCPE-72432)

Moby

  • Wszystkie moby, które używają ataku wręcz, mają przywróconą zdolność trafiania w cele powyżej i poniżej nich
    • Cel nadal musi znajdować się w odległości ataku wręcz, aby zostać trafionym
    • Dotyczy to tylko wersji świata większych lub równych 1.16.210
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego papugi mogły latać w górę w nieskończoność
  • Naprawiono problem, który powodował, że animacja Smoka Kresu wydawała się roztrzęsiona (MCPE-105892)
  • Dodano nową logikę dla mobów zsiadających z mobów ujeżdżanych
    • Wprowadza to również bardziej szczegółową kontrolę wysokości elementu, umożliwiającą różne miejsca zejścia dla elementów o różnych wysokościach
  • Naprawiono błąd, który powodował, że lisy nie podskakiwały i nie jadły słodkich jagód (MCPE-70790)
  • Naprawiono błąd, który umożliwiał graczom domyślnie umieszczanie niestandardowych jaj przyzywających w trybie survival
  • Wagoniki od teraz poprawnie aktualizują swoje efekty (dźwięk zapętlenia, współrzędne gracza), gdy wagonik nie jest renderowany dla jeźdźca (MCPE-104044)

Bloki

  • Wydobywanie szkarłatnych strzępek za pomocą jedwabnego dotyku zwraca teraz umieszczany blok
  • Naprawiono błąd, który powodował, że niektóre światy Rynku miały niepoprawne dane blokowe podczas grania w Realms i trybie wieloosobowym między urządzeniem mobilnym a komputerem
  • Naprawiono wysuszone dno bloku wodorostów i przenoszone tekstury, dzięki czemu piksele liny są wyrównane (MCPE-35476)
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego śnieg gromadził się w liniach z pewnymi odległościami symulacji (MCPE-73468)
  • TNT zanurzony w wodzie ponownie uruchomi graczy w trybie przetrwania (MCPE-47047)

Przedmioty

  • Torbiele z atramentem uzyskane od Wędrującego Handlarza mogą być teraz używane do wytwarzania i można je układać w stosy (MCPE-101087)
  • Sproszkowany Redstone jest teraz wyświetlany jako „Redstone Dust” zamiast „Redstone”
  • Nether Brick zapewnia teraz XP z przetopienia (MCPE-100030)

Grafika

  • Naprawiono problem z rozdzielczością ekranu, który mógł migotać podczas zmiany rozmiaru okna (MCPE-69721)
  • Naprawiono problem z renderowaniem map na przezroczystych obiektach po dołączeniu do ramki na przedmioty podczas korzystania ze śledzenia promieni
  • Zmniejszono widmo ryb podczas oglądania przez wodę dzięki włączonej funkcji DLSS

Dostępność

  • Naprawiono czytnik ekranu, który nie czytał tytułu na ekranie uprawnień
  • Koło emotek obsługuje teraz czytnik ekranu na urządzeniach z systemem Android i iOS
  • Klawiatura może teraz dostosowywać ustawienia suwaka, gdy kursor znajduje się poza ramką interfejsu użytkownika
  • Naprawiono błąd polegający na tym, że czytnik ekranu nie czytał uprawnień przełącza tytuły na ekranie uprawnień
  • Czytnik ekranu odczytuje teraz szepty i ogłoszenia
  • Czytnik ekranu informuje teraz gracza o otwarciu menu „Ustawienia czatu”
  • Czytnik ekranu teraz poprawnie odczytuje tekst przycisku Edytuj / Utwórz znak dla każdej postaci na ekranie profilu
  • Czytnik ekranu teraz poprawnie ogłasza nazwy opcji Zamiana przycisku A/B i Zamiana przycisku X/Y
  • Naprawiono problem polegający na tym, że czytnik ekranu sporadycznie nie podawał niektórych nazw przycisków

Interfejs użytkownika

  • Bloki poleceń nie cenzurują już liczb (MCPE-106296)
  • Poprawiono płynność animacji przejścia menu (MCPE-41772)
  • Podczas próby przeniesienia zablokowanego przedmiotu z lub do kontenera pojawia się teraz ostrzeżenie
  • Zaktualizowano przestarzałe wskazówki dotyczące ekranu ładowania (MCPE-98977, MCPE-102293)
  • Dodano bardziej pomocne komunikaty ustawień wideo dla śledzenia promieni na obsługiwanych i nieobsługiwanych platformach
  • Złote jabłko i Zaklęte złote jabłko mają teraz kolorowy tekst paska szybkiego dostępu podczas ich wybierania (MCPE-64427)
  • Receptury narzędzi i zbroi wyświetlają teraz tło wybranego przedmiotu po wybraniu go z listy receptur
  • Szkielet bloku struktury w świecie nie będzie już renderowany w Nethererze i w Endzie (MCPE-75231)
  • Suwaki audio są teraz zawsze podświetlane po najechaniu myszą
  • Pasek wytrzymałości jest teraz widoczny podczas trzymania przedmiotów o zmniejszonej wytrzymałości w oknie (MCPE-105893)
  • Naprawiono problem, w wyniku którego nazwy i opisy osiągnięć nie były tłumaczone, niezależnie od wyboru języka (MCPE-85813)
  • Status online znajomych z różnych platform wyświetlany na ekranie zaproszeń będzie teraz aktualizowany po wykryciu zmiany (MCPE-70004)
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał poprawne wyświetlanie nagród za osiągnięcia po zmianie ustawienia języka
  • Skórki posiadane i do kupienia nie są już mieszane w różnych kategoriach w trybie nieaktywnym
  • Tytuł emotki nie pokazuje już wcześniej wyświetlanej emotki po ponownym wejściu na zakładkę emotek
  • Zaktualizowano linki w grze do odpowiednich stron pomocy technicznej
  • Naprawiono nawigację w podglądzie skórki podczas korzystania z kontrolera
  • Naprawiono brakujący przycisk “Niezgodność” na ekranie ekwipunku na Rynku
  • Naprawiono niektóre problemy z interfejsem związane z przewijaniem i czyszczeniem filtrów sklepu
  • Wydłużono limit czasu na wybór, czy pobrać pakiet zasobów przy połączeniu z 5 sekund do 5 minut
  • Ekran zaproszeń w grze będzie się teraz odświeżał, gdy wrócisz do niego z ekranu dodawania członków

Ekran osiągnięć

  • Nowe ekrany osiągnięć są teraz domyślnie włączone (z wyjątkiem VR, na PS4 i na urządzeniach dotykowych z włączoną narracją)
  • Usunięto legendę wprowadzania z panelu Podsumowanie strony osiągnięć, gdy narracja jest włączona
  • Naprawiono problem polegający na tym, że pasek przewijania mógł być ukryty za legendą wprowadzania
  • Naprawiono błąd powodujący, że strona szczegółów osiągnięcia była ukryta za legendą wprowadzania
  • Zaktualizowano rozmiar ramki nagród za osiągnięcia
  • Zaktualizowano grafikę ramek dla zablokowanych osiągnięć

Polecenia

  • Polecenie “Teleport” teraz prawidłowo wyrównuje twój obrót z docelowym bytem (MCPE-35979)
  • Opcje argumentów selektora można ponownie zobaczyć i poprawnie uzupełnić automatycznie po określeniu jednego (MCPE-59794)
  • Zdarzenia odradzania są teraz wyświetlane jako sugestie dla polecenia “/summon” (MCPE-101112)
  • „SendCommandFeedback” nie zapobiega już wyświetlaniu wiadomości wychodzących (MCPE-95217)
  • Wielokrotne polecenia “/tickingarea add” lub “/tickingarea remove” wykonane podczas tego samego tiku nie będą już skutkować niedokładnymi komunikatami o liczbie używanych obszarów tickowania
  • Gracze nie mogą już przekroczyć maksymalnej liczby używanych samodzielnych obszarów tykania, dodając je wszystkie w tym samym ticku
  • Dodano akcję zatrzymania do polecenia “/screenshake”
  • Wartości wyników na tablicy wyników są teraz wyrównane po prawej stronie tabeli (MCPE-64973)
  • Polecenie “/setblock” obsługuje teraz ustawienie stanu połączenia dla latarni dusz (MCPE-89609)
  • Polecenie “/setblock” obsługuje teraz ustawianie stanu obrotu bloku łańcucha (MCPE-105912)
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający interakcję z graczem po użyciu polecenia “/clone” na bloku z podwójną skrzynią (MCPE-109119)
  • Użycie polecenia “/clone” do sklonowania bloku tego samego typu nie jest już traktowane jako operacja zakończona niepowodzeniem (MCPE-83352)

Dla twórców map i twórców dodatków:

Zaktualizowane pakiety szablonów

  • Zaktualizowane szablony do wersji 1.16.210 z nowymi zasobami, zachowaniami i dokumentacją są dostępne do pobrania
  • Szablon pakietu zasobów: aka.ms/resourcepacktemplate
  • Szablon pakietu zachowań (zawiera dokumentację): aka.ms/behaviorpacktemplate
  • Dodano folder „mgły” do szablonu pakietu zasobów
  • Dodano dokumentację dotyczącą mgły

Poprawki

  • Koniom, osłom, mułom, koniom szkieletowym i koniom zombie można teraz prawidłowo nadawać niestandardowe nazwy i identyfikować je za pomocą odpowiedniego identyfikatora runtime_identifier
  • Poprawiona wydajność przy korzystaniu z “TemptGoal”
  • Osadnicy zombie wyłonieni z generatorów zombie na światach Rynku, które zostały utworzone po wersji 1.11, teraz poprawnie pojawiają się jako osadnicy zombie V2. Po wyleczeniu będą teraz poprawnie zmieniać się w osadników V2
  • Naprawiono ścieżkę aktualizacji dla łodzi “format_version” 1.16.0, aby były prawidłowo aktualizowane do 1.16.100, co rozwiązuje błąd, w wyniku którego łodzie z szablonami światów w wersji niższej niż 1.16.100 nie miały grawitacji
  • Dokumentacja dla poleceń serwera Bedrock została zaktualizowana, aby wyświetlać prawidłowe polecenia do ponownego ładowania i wyświetlania uprawnień (BDS-2341)
  • Bloki struktury nie zapisują już automatycznie danych, gdy pole tekstowe nazwy struktury jest odznaczone (MCPE-101055)
  • Elementy korzystające ze stanu materiału „Mieszanie” są teraz poprawnie renderowane za przezroczystymi częściami
  • Dane z tablicy wyników podmiotu nie są już usuwane, jeśli podmiot jest teleportowany do niezaładowanego obszaru świata
  • Niestandardowe bloki mogą teraz usuwać stan domyślny tylko po zniszczeniu, nawet z Jedwabnym dotykiem

Techniczne

  • Struktury można teraz usuwać z zapisanej listy struktur za pomocą nowego polecenia „/structure delete <nazwa>”
  • Dodano nowe opcje poleceń ukośnika dla poleceń “/setblock”, “/fill” i “/clone” w celu przekazania listy stanów bloków do ustawienia dla tworzonego bloku
  • Parametr o nazwie „ignore_game_mode” jest dodawany do odpowiedzi na blokowe zdarzenie „decment_stack”, domyślnie ustawiony na false. W związku z tym „decment_stack” nie zmniejsza już domyślnie stosu przedmiotów podczas gry w trybie kreatywnym
  • Zmiana właściwości „RideableComponent” „rotate_rider_by” na funkcję dla niestandardowych mobów
  • Zdarzenia „SetBlock” i „SetBlockAtPos” obsługują teraz niestandardowe stany bloków (MCPE-104747)
  • Dołączane przedmioty utworzone w wersji 1.16.2 i wcześniejszych nie będą renderowane dla gracza w pierwszej osobie. Dołączane przedmioty utworzone po 1.16.2 będą renderowane dla gracza w pierwszej osobie, chyba że są zbroją

GameTest Framework

  • GameTest to narzędzie do automatyzacji testów po stronie serwera, które opiera się na parowaniu kodu testowego ze strukturami testowymi. Możesz uruchomić testy za pomocą polecenia „/gametest” po włączeniu eksperymentalnego przełącznika „Enable GameTest Framework” dla świata
  • UWAGA: GameTest nie działa na platformach konsolowych

Niestandardowe biomy i bloki

  • Wyłączono ładowanie jednostek w niestandardowych funkcjach biomu
  • Naprawiono błąd UV bloków opartych na danych, który nie zmniejszał się nieznacznie, co powodowało wypaczanie tekstu
  • Naprawiono nieprawidłowe działanie bloków napędzanych danymi, które były popychane przez tłoki

Komponent odsunięć renderowania

  • Do prostych przedmiotów, takich jak miecze lub kilofy, można zastosować opcjonalne przesunięcie, aby zmodyfikować sposób ich renderowania. Zwróć uwagę, że ten komponent nie powinien być dodawany do dołączanego elementu
  • Zmienne składowe:
    • main_hand – opcjonalny obiekt przechowujący opcjonalne dane transformacji dla „first_person” i „third_person” dla prawej ręki gracza
    • off_hand – opcjonalny obiekt przechowujący opcjonalne dane transformacji dla „first_person” i „third_person” dla lewej ręki gracza
    • first_person – opcjonalny obiekt przechowujący 3 wektory „położenie”, „obrót”, „skala” używany do zbudowania macierzy pierwszoosobowej
    • third_person – opcjonalny obiekt przechowujący 3 wektory „położenie”, „obrót”, „skala” używany do budowy macierzy trzeciej osoby

Serwer dedykowany Bedrock

  • Po stronie serwera dodano ochronę przed użyciem średników w parametrze nazwy serwera w pliku konfiguracyjnym „server.properties”. Jeśli symbol(e) średnika są używane przez użytkownika w parametrze nazwy serwera, wówczas wszelkie średniki zostaną usunięte, aby zapewnić prawidłowe interakcje klient-serwer. Dodatkowe komentarze są dodawane do „server.properties”, które nie pozwalają na użycie symboli średnika w parametrze nazwy serwera
  • Po stronie serwera dodano ochronę przed średnikami i symbolami niedozwolonymi w przypadku używania nazwy pliku w parametrze nazwy poziomu w pliku konfiguracyjnym „server.properties”. Jeśli średnik lub symbole niedozwolone w nazwie pliku są używane przez użytkownika w parametrze nazwy poziomu, symbole te zostaną usunięte, aby zapewnić prawidłowe interakcje klient-serwer i prawidłowe użycie parametru nazwy poziomu po stronie serwera. Dodatkowe komentarze są dodawane do „server.properties”, które nie zezwalają na użycie średników lub symboli niedozwolonych w przypadku używania nazwy pliku w parametrze nazwy poziomu
  • Po stronie klienta dodano dodatkową weryfikację i korektę danych pakietu Unconnected Pong, aby zapobiec nieprawidłowej analizie parametrów serwera i niemożności połączenia klienta z serwerem. Dodano testy jednostkowe do analizowania, dodatkowej weryfikacji i korekty danych pakietów Unconnected Pong (BDS-6825)

Źródło: www.feedback.minecraft.net

Dodaj komentarz