Bedrock – Beta – 1.16.210.56 – Naciek i czujnik

20.01.2021
minecraft beta 1.16.210.56 nacieki

W tego tygodniowym wydaniu beta dodano kilka ekscytujących nowych cech Caves & Cliffs, które są dostępne po włączeniu funkcji eksperymentalnych w ustawieniach. Pamiętaj, że te funkcje nie są jeszcze ukończone.

Spiczasty naciek

  • Dodano spiczaste bloki naciekowe
  • Na razie można je znaleźć w ekwipunku trybu kreatywnego
  • Zaostrzony blok naciekowy można umieścić w suficie i na podłodze, tworząc stalaktyty i stalagmity
  • Upadek na stalagmit powoduje zwiększone obrażenia od upadku
  • Zniszczenie sufitu nad stalaktytem powoduje, że spadnie on w kierunku ziemi i spowoduje obrażenia przy zderzeniu z istotami
  • Stalaktyty mają animację kapiącej wody i lawy
  • Znane problemy:
    • Kiedy stalaktyty zaczynają spadać, ich pozycja jest nieco przesunięta
    • Skradanie się podczas umieszczania końcówek przeciwstawnych stalaktytów i stalagmitów łączy je
    • Umieszczony spiczasty naciek może zostać zniszczony przez lawę w wersji Bedrock
    • Jeśli gracz zostanie zabity przez stalaktyt lub stalagmit od upadku, komunikat o śmierci nie zostanie wyświetlony
    • Spiczasty naciek jest inaczej renderowany w dłoni w wersji Bedrock niż w Java
    • Umieszczenie szpiczastych nacieków w wodzie powoduje jej usunięcie
    • Gracz otrzymuje 2 punkty obrażeń, skacząc na stalagmit

Skulkowy czujnik

  • Przedstawiamy dziwaczny, wypełniony wąsami świat skulka – przygotuj się na skulkowe czujniki, które będą Cię przerażać dzięki swojej wyjątkowej zdolności wykrywania pobliskich wibracji
  • Wibracja to wszystko, co powoduje ruch fizyczny; Jeśli jesteś ostrożny, niektóre ruchy są niewykrywalne dla czujników przez skradanie się. Jednak wciąż brakuje kilku z tych wydarzeń – bądźcie czujni!
  • Te przyjazne dla skradania wibracje obejmują obecnie chodzenie i upadek na ziemię
  • Aktualna lista zdarzeń wibracji jest następująca: (więcej zostanie dodanych w przyszłych aktualizacjach)
    • Krok
    • Pływanie
    • Stawianie bloku
    • Niszczenie bloku
    • Latanie na elytrze
    • Lądowanie na ziemi
    • Pluskanie
    • Strzelanie
  • Skulkowe czujniki nie będą nasłuchiwać wibracji, które są bezpośrednio wytwarzane przez inne skulkowe źródła
  • Po wykryciu wibracji sygnał jest wysyłany z lokalizacji źródłowej do czujnika z prędkością 1 tiku gry na blok
  • Inne wibracje nie mogą zostać wykryte przez czujnik, gdy sygnał już do niego dociera
  • Po nadejściu sygnału czujnik zostanie aktywowany na 40 tików gry (około 2 sekundy)
  • Po aktywacji czujnik nie może wykryć innych wibracji
  • Skulkowy czujnik może wykrywać wibracje w promieniu 8 bloków wokół niego
  • Znane problemy:
    • Skulkowe czujniki nie mogą być zalane wodą
    • Funkcje wełny nie zostały jeszcze dodane do funkcjonalności bloków. Zostanie to dodane w późniejszej wersji beta

Poprawki błędów

Ogólne

  • Naprawiono odblokowanie osiągnięcia i trofeum „Pork Chop” przez surowy schab (MCPE-95446)
  • Naprawiono błąd, który powodował, że lisy nie podskakiwały i nie jadły słodkich jagód (MCPE-70790)
  • Kliknięcie „Download Template”, gdy brakuje wymaganych szablonów istniejącego świata, teraz poprawnie pobiera wymagane szablony
  • Naprawiono błąd, który umożliwiał graczom domyślnie umieszczanie niestandardowych jajek przyzywających w trybie przygody

Polecenia

  • Polecenie „/setblock” obsługuje teraz ustawienie stanu połączenia dla bloku soul_lantern (MCPE-89609)
  • Polecenie „/setblock” obsługuje teraz ustawianie stanu obrotu bloku łańcucha (MCPE-105912)
  • Zdarzenia „SetBlock” i „SetBlockAtPos” obsługują teraz niestandardowe stany bloków

Bloki

  • Naprawiono błąd, który powodował, że niektóre światy Rynku miały niepoprawne dane blokowe podczas grania w Realms i trybie wieloosobowym między urządzeniem mobilnym a komputerem

Generowanie świata

  • Pliki Mcstructure zapisane z bytami nie powodują już awarii gry po załadowaniu do świata (MCPE-63387)

Zmiany techniczne

  • Parametr o nazwie „ignore_game_mode” jest dodawany do odpowiedzi na blokowe zdarzenie „decment_stack”, domyślnie ustawiony na false. W związku z tym „decment_stack” nie zmniejsza już domyślnie stosu przedmiotów podczas gry w trybie kreatywnym

Inne znane problemy w tej wersji beta:

  • Podczas zatrzymywania i wznawiania gry w systemie Android może wystąpić awaria
  • Ekran notatek aktualizacji może zawierać nieprawidłowe łącze do Rynku

Źródło: www.feedback.minecraft.net