Bedrock – Beta – 1.16.210.56 – Naciek i czujnik
20.01.2021

W tego tygodniowym wydaniu beta dodano kilka ekscytujących nowych cech Caves & Cliffs, które są dostępne po włączeniu funkcji eksperymentalnych w ustawieniach. Pamiętaj, że te funkcje nie są jeszcze ukończone.
Spiczasty naciek
- Dodano spiczaste bloki naciekowe
- Na razie można je znaleźć w ekwipunku trybu kreatywnego
- Zaostrzony blok naciekowy można umieścić w suficie i na podłodze, tworząc stalaktyty i stalagmity
- Upadek na stalagmit powoduje zwiększone obrażenia od upadku
- Zniszczenie sufitu nad stalaktytem powoduje, że spadnie on w kierunku ziemi i spowoduje obrażenia przy zderzeniu z istotami
- Stalaktyty mają animację kapiącej wody i lawy
- Znane problemy:
- Kiedy stalaktyty zaczynają spadać, ich pozycja jest nieco przesunięta
- Skradanie się podczas umieszczania końcówek przeciwstawnych stalaktytów i stalagmitów łączy je
- Umieszczony spiczasty naciek może zostać zniszczony przez lawę w wersji Bedrock
- Jeśli gracz zostanie zabity przez stalaktyt lub stalagmit od upadku, komunikat o śmierci nie zostanie wyświetlony
- Spiczasty naciek jest inaczej renderowany w dłoni w wersji Bedrock niż w Java
- Umieszczenie szpiczastych nacieków w wodzie powoduje jej usunięcie
- Gracz otrzymuje 2 punkty obrażeń, skacząc na stalagmit
Skulkowy czujnik
- Przedstawiamy dziwaczny, wypełniony wąsami świat skulka – przygotuj się na skulkowe czujniki, które będą Cię przerażać dzięki swojej wyjątkowej zdolności wykrywania pobliskich wibracji
- Wibracja to wszystko, co powoduje ruch fizyczny; Jeśli jesteś ostrożny, niektóre ruchy są niewykrywalne dla czujników przez skradanie się. Jednak wciąż brakuje kilku z tych wydarzeń – bądźcie czujni!
- Te przyjazne dla skradania wibracje obejmują obecnie chodzenie i upadek na ziemię
- Aktualna lista zdarzeń wibracji jest następująca: (więcej zostanie dodanych w przyszłych aktualizacjach)
- Krok
- Pływanie
- Stawianie bloku
- Niszczenie bloku
- Latanie na elytrze
- Lądowanie na ziemi
- Pluskanie
- Strzelanie
- Skulkowe czujniki nie będą nasłuchiwać wibracji, które są bezpośrednio wytwarzane przez inne skulkowe źródła
- Po wykryciu wibracji sygnał jest wysyłany z lokalizacji źródłowej do czujnika z prędkością 1 tiku gry na blok
- Inne wibracje nie mogą zostać wykryte przez czujnik, gdy sygnał już do niego dociera
- Po nadejściu sygnału czujnik zostanie aktywowany na 40 tików gry (około 2 sekundy)
- Po aktywacji czujnik nie może wykryć innych wibracji
- Skulkowy czujnik może wykrywać wibracje w promieniu 8 bloków wokół niego
- Znane problemy:
- Skulkowe czujniki nie mogą być zalane wodą
- Funkcje wełny nie zostały jeszcze dodane do funkcjonalności bloków. Zostanie to dodane w późniejszej wersji beta
Poprawki błędów
Ogólne
- Naprawiono odblokowanie osiągnięcia i trofeum „Pork Chop” przez surowy schab (MCPE-95446)
- Naprawiono błąd, który powodował, że lisy nie podskakiwały i nie jadły słodkich jagód (MCPE-70790)
- Kliknięcie „Download Template”, gdy brakuje wymaganych szablonów istniejącego świata, teraz poprawnie pobiera wymagane szablony
- Naprawiono błąd, który umożliwiał graczom domyślnie umieszczanie niestandardowych jajek przyzywających w trybie przygody
Polecenia
- Polecenie „/setblock” obsługuje teraz ustawienie stanu połączenia dla bloku soul_lantern (MCPE-89609)
- Polecenie „/setblock” obsługuje teraz ustawianie stanu obrotu bloku łańcucha (MCPE-105912)
- Zdarzenia „SetBlock” i „SetBlockAtPos” obsługują teraz niestandardowe stany bloków
Bloki
- Naprawiono błąd, który powodował, że niektóre światy Rynku miały niepoprawne dane blokowe podczas grania w Realms i trybie wieloosobowym między urządzeniem mobilnym a komputerem
Generowanie świata
- Pliki Mcstructure zapisane z bytami nie powodują już awarii gry po załadowaniu do świata (MCPE-63387)
Zmiany techniczne
- Parametr o nazwie „ignore_game_mode” jest dodawany do odpowiedzi na blokowe zdarzenie „decment_stack”, domyślnie ustawiony na false. W związku z tym „decment_stack” nie zmniejsza już domyślnie stosu przedmiotów podczas gry w trybie kreatywnym
Inne znane problemy w tej wersji beta:
- Podczas zatrzymywania i wznawiania gry w systemie Android może wystąpić awaria
- Ekran notatek aktualizacji może zawierać nieprawidłowe łącze do Rynku
Źródło: www.feedback.minecraft.net