Bedrock – Beta – 1.16.210.57 – Miedź i piorunochron
28.01.2021

W tym tygodniu beta mamy więcej funkcji Caves & Cliffs, które są dostępne po włączeniu przełącznika „Funkcje eksperymentalne” na twoich świecie.
Miedź
- Dodano rudę miedzi do generatora świata
- Dodano sztabki miedzi, które można uzyskać przez przetapianie rudy miedzi w piecu
- Dodano bloki miedzi
- Bloki miedzi można wytworzyć ze sztabek miedzi
- Miedź, cięte miedziane bloki, cięte miedziane schody i cięte miedziane płyty istnieją w grze i można uzyskać do nich dostęp z ekwipunku w trybie kreatywnym
- Cięte bloki miedziane można wykonać z bloków miedzi
- Bloki miedzi, płyty i schody mogą teraz utleniać się w różnym stopniu
- Bloki miedzi mają określone dźwięki podczas interakcji
- Bloki miedzi, schody i płyty, które nie są w pełni utlenione, można woskować, używając na nich plastra miodu, stołu rzemieślniczego lub dozownika wypełnionego plastrami miodu
- Utopce wyrzucają sztabki miedzi zamiast sztabek złota
Piorunochron
- Dodano piorunochrony!
- Piorunochrony można wytwarzać przy użyciu sztabek miedzi na stole rzemieślniczym
- Piorunochron reaguje teraz z uderzeniami piorunów:
- Wszystkie uderzenia pioruna, które zdarzają się w promieniu 64 bloków od piorunochronu, uderzą w piorunochron
- Rzucenie trójzębem w piorunochron podczas burzy spowoduje uderzenie pioruna w piorunochron
- Piorunochron trafiony piorunem wyemituje pełny sygnał redstone na 8 tików gry
Poprawki błędów
Dostępność
- Klawiatura może teraz dostosowywać ustawienia suwaka, gdy kursor znajduje się poza ramką interfejsu użytkownika
- Czytnik ekranu informuje teraz gracza o otwarciu menu „Ustawienia czatu”
- Naprawiono błąd, który powodował, że czytnik ekranu interfejsu użytkownika nie czytał uprawnień przełączających tytuły na ekranie uprawnień
- Czytnik ekranu odczytuje teraz szepty i ogłoszenia
Wydajność i stabilność
- Poprawiono płynność animacji przejścia interfejsu użytkownika (MCPE-41772)
- Poprawiona wydajność przy korzystaniu z TemptGoal
Ogólne
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał interakcję z graczem po użyciu polecenia „/clone” na bloku z podwójną skrzynią (MCPE-109119)
- Użycie polecenia „/clone” do sklonowania bloku tego samego typu nie jest już traktowane jako operacja zakończona niepowodzeniem (MCPE-83352)
- Naprawiono otrzymywanie obrażeń od upadku podczas otwierania shulkerowych skrzyń (MCPE-105490)
- Netherowa cegła daje teraz XP z przetopienia (MCPE-100030)
- Wszystkie moby, które używają ataku wręcz, mają przywróconą zdolność trafiania w cele powyżej i poniżej nich
- Cel nadal musi znajdować się w odległości ataku wręcz, aby zostać trafionym
- Dotyczy to tylko wersji świata wyższych lub równych 1.16.210
- Sproszkowany redstone jest teraz wyświetlany jako „Redstone Dust” zamiast „Redstone”
Graficzny i interfejs użytkownika
- Receptury narzędzi i zbroi wyświetlają teraz tło wybranego przedmiotu po wybraniu go z listy receptur
- Model szkieletowy bloku struktury w świecie nie będzie już renderowany w netherze i endzie (MCPE-75231)
- Suwaki audio będą teraz zawsze podświetlane po najechaniu myszą
- Pasek trwałości jest teraz widoczny podczas trzymania przedmiotów o zmniejszonej wytrzymałości w oknie (MCPE-105893)
- Dodano bardziej przydatne komunikaty ustawień wideo dla śledzenia promieni na obsługiwanych i nieobsługiwanych platformach
Blok strukturalny
- Bloki strukturalne nie zapisują już automatycznie danych, gdy pole tekstowe nazwy struktury jest odznaczone (MCPE-101055)
- Dane z tablicy wyników bytu nie są już usuwane, jeśli obiekt jest teleportowany do niezaładowanego obszaru świata
- Teleportowanie się z animacji konstrukcji w celu jej wyładowania nie powoduje już awarii gry
Polecenia, skrypty i dodatki
- Podczas próby przeniesienia zablokowanego przedmiotu z i do kontenerów pojawia się teraz ostrzeżenie
Znane problemy
- Tiki gry nie wpływają na zmianę stanu bloków – ten problem oznacza, że plony nie będą rosły bez mączki kostnej, trawa nie będzie się rozprzestrzeniać itp. – celem jest rozwiązanie tego problemu w następnej aktualizacji beta! (MCPE-116221).
- Ładowanie struktury bloku zawierający skulkowy czujnik może spowodować, że gra ulegnie zawieszeniu (MCPE-115443).
Źródło: www.feedback.minecraft.net