Bedrock – Beta – 1.16.210.58 – Naprawa błędów

03.02.2021
minecraft beta 1.16.210.58 piorunochron

W tej aktualizacji głównie naprawiono błędy, oraz poprawiono wydajność i stabilność.

Poprawki błędów

Dostępność

  • Czytnik ekranu teraz prawidłowo ogłasza tekst przycisku edycji/tworzenia postaci dla każdej postaci na ekranie profilu

Wydajność i stabilność

  • Naprawiono szereg awarii, które mogły wystąpić podczas rozgrywki
  • Naprawiono awarię, która mogła wystąpić podczas otwierania ekranu osiągnięć, gdy ustawienie antyaliasingu było ustawione na 1 (MCPE-110164)

Ogólne

  • Naprawiono ticki nie wpływające na bloki zmieniające stany – oznacza to, że takie rzeczy jak uprawy i sadzonki ponownie będą rosły prawidłowo (MCPE-116221)
  • Naprawiono brak możliwości interakcji gracza z narzędziem w ekwipunku po użyciu go podczas gry na trybie przetrwanie (MCPE-115341)
  • Naprawiono grafikę bloku wysuszonych wodorostów (MCPE-35476)
  • Naprawiono problem, w którym śnieg gromadził się w liniach (MCPE-73468)
  • TNT zanurzone w wodzie ponownie uruchomi graczy w trybie przetrwania
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego nazwy i opisy osiągnięć nie były tłumaczone, niezależnie od wyboru języka. (MCPE-85813)
  • Status online znajomych z różnych platform wyświetlany na ekranie zaproszeń będzie teraz aktualizowany po wykryciu zmiany (MCPE-70004)
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał poprawne wyświetlanie nagród za osiągnięcia po zmianie ustawień języka
  • Skórki posiadane i do kupienia nie są już mieszane w różnych kategoriach podczas bycia nieaktywnym
  • Tytuł emotki nie pokazuje już wcześniej wyświetlanej emotki po ponownym wejściu do zakładki
  • Zaktualizowano linki w grze do strony opinii i narzędzia do śledzenia błędów

Grafika

  • Koza i inne jaja przyzywające wyglądają teraz poprawnie, gdy trzymane są w dłoni (MCPE-104145)
  • Naprawiono problem z rozdzielczością ekranu, który mógł migotać podczas zmiany rozmiaru okna (MCPE-69721)
  • Elementy korzystające ze stanu materiału „Blending” są teraz poprawnie renderowane za przezroczystymi częściami

Poprawki i zmiany techniczne

Animacja

  • Na stronie „Smoki!” Mapa rynku, kontroler animacji zachowania nie będzie już przestawać działać po przeładowaniu mapy osiodłanym smokiem

Niestandardowe biomy i bloki

  • Wyłączono ładowanie jednostek w niestandardowych funkcjach biomu
  • Naprawiono błąd UV bloków opartych na danych, który nie zmniejszał się nieznacznie, co powodowało wypaczanie tekstu
  • Naprawiono nieprawidłowe działanie bloków napędzanych danymi, które były popychane przez tłoki.

Komponent odsunięć renderowania

  • Do prostych przedmiotów, takich jak miecze czy kilofy, można zastosować opcjonalne przesunięcie, aby zmodyfikować sposób ich renderowania. Zwróć uwagę, że ten komponent nie powinien być dodawany do dołączanego elementu

Zmienne składowe

  • main_hand – opcjonalny obiekt przechowujący opcjonalne dane transformacji dla „first_person” i „third_person” dla prawej ręki gracza
  • off_hand – opcjonalny obiekt przechowujący opcjonalne dane transformacji dla „first_person” i „third_person” dla lewej ręki gracza
  • first_person – opcjonalny obiekt przechowujący 3 wektory „położenie”, „obrót”, „skala” używany do zbudowania macierzy pierwszoosobowej
  • third_person – opcjonalny obiekt przechowujący 3 wektory „położenie”, „obrót”, „skala” używany do budowy macierzy trzeciej osoby

Źródło: www.feedback.minecraft.net