Bedrock – Beta – 1.16.210.58 – Naprawa błędów
03.02.2021

W tej aktualizacji głównie naprawiono błędy, oraz poprawiono wydajność i stabilność.
Poprawki błędów
Dostępność
- Czytnik ekranu teraz prawidłowo ogłasza tekst przycisku edycji/tworzenia postaci dla każdej postaci na ekranie profilu
Wydajność i stabilność
- Naprawiono szereg awarii, które mogły wystąpić podczas rozgrywki
- Naprawiono awarię, która mogła wystąpić podczas otwierania ekranu osiągnięć, gdy ustawienie antyaliasingu było ustawione na 1 (MCPE-110164)
Ogólne
- Naprawiono ticki nie wpływające na bloki zmieniające stany – oznacza to, że takie rzeczy jak uprawy i sadzonki ponownie będą rosły prawidłowo (MCPE-116221)
- Naprawiono brak możliwości interakcji gracza z narzędziem w ekwipunku po użyciu go podczas gry na trybie przetrwanie (MCPE-115341)
- Naprawiono grafikę bloku wysuszonych wodorostów (MCPE-35476)
- Naprawiono problem, w którym śnieg gromadził się w liniach (MCPE-73468)
- TNT zanurzone w wodzie ponownie uruchomi graczy w trybie przetrwania
- Naprawiono błąd, w wyniku którego nazwy i opisy osiągnięć nie były tłumaczone, niezależnie od wyboru języka. (MCPE-85813)
- Status online znajomych z różnych platform wyświetlany na ekranie zaproszeń będzie teraz aktualizowany po wykryciu zmiany (MCPE-70004)
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał poprawne wyświetlanie nagród za osiągnięcia po zmianie ustawień języka
- Skórki posiadane i do kupienia nie są już mieszane w różnych kategoriach podczas bycia nieaktywnym
- Tytuł emotki nie pokazuje już wcześniej wyświetlanej emotki po ponownym wejściu do zakładki
- Zaktualizowano linki w grze do strony opinii i narzędzia do śledzenia błędów
Grafika
- Koza i inne jaja przyzywające wyglądają teraz poprawnie, gdy trzymane są w dłoni (MCPE-104145)
- Naprawiono problem z rozdzielczością ekranu, który mógł migotać podczas zmiany rozmiaru okna (MCPE-69721)
- Elementy korzystające ze stanu materiału „Blending” są teraz poprawnie renderowane za przezroczystymi częściami
Poprawki i zmiany techniczne
Animacja
- Na stronie „Smoki!” Mapa rynku, kontroler animacji zachowania nie będzie już przestawać działać po przeładowaniu mapy osiodłanym smokiem
Niestandardowe biomy i bloki
- Wyłączono ładowanie jednostek w niestandardowych funkcjach biomu
- Naprawiono błąd UV bloków opartych na danych, który nie zmniejszał się nieznacznie, co powodowało wypaczanie tekstu
- Naprawiono nieprawidłowe działanie bloków napędzanych danymi, które były popychane przez tłoki.
Komponent odsunięć renderowania
- Do prostych przedmiotów, takich jak miecze czy kilofy, można zastosować opcjonalne przesunięcie, aby zmodyfikować sposób ich renderowania. Zwróć uwagę, że ten komponent nie powinien być dodawany do dołączanego elementu
Zmienne składowe
- main_hand – opcjonalny obiekt przechowujący opcjonalne dane transformacji dla „first_person” i „third_person” dla prawej ręki gracza
- off_hand – opcjonalny obiekt przechowujący opcjonalne dane transformacji dla „first_person” i „third_person” dla lewej ręki gracza
- first_person – opcjonalny obiekt przechowujący 3 wektory „położenie”, „obrót”, „skala” używany do zbudowania macierzy pierwszoosobowej
- third_person – opcjonalny obiekt przechowujący 3 wektory „położenie”, „obrót”, „skala” używany do budowy macierzy trzeciej osoby
Źródło: www.feedback.minecraft.net