Bedrock – Beta 1.16.220.50 – Nowe biomy
05.03.2021

Nowe biomy takie jak Wysokie Szczyty, Ośnieżone Szczyty, Zaśnieżone stoki, Górski Gaj i Górska Łąka! Ponownie wprowadzono świecącą kałamarnicę.
Uwaga: łączenie starej i nowej generacji świata w tej wersji beta nie zostało jeszcze zakończone. Chcemy mieć pewność, że szanujemy stare światy graczy, które są aktualizowane do nowej generacji i ciężko pracujemy, aby ulepszyć mieszanie biomów w pełnej wersji Caves and Cliffs!
Góry
- Przedstawiamy nowe biomy podrzędne górskie: Wysokie Szczyty, Ośnieżone Szczyty, Zaśnieżone stoki, Górski Gaj i Górska Łąka!
- Aby pomieścić nowe góry, podniesiono wysokość świata z 256 do 320 bloków oraz nową generację gór do maksymalnie 256 bloków wysokości
- Dla prawdziwych alpinistów: rudy żelaza, węgla i szmaragdu powstają w górach
- Zaktualizowano tekstury dla rud żelaza, węgla, szmaragdu, diamentu, złota, lapisu, miedzi i redstone’a
- Teren górski będzie teraz generowany jako część generowania świata
- Przeniesiono spawn kóz z Ekstremalnych wzgórz na Ośnieżone Szczyty i pozwolono królikom generować się w Górskich Gajach
Świecąca kałamarnica
- Świecąca kałamarnica została ponownie wprowadzona do wersji beta!
- Świecąca kałamarnica emituje teraz świecące cząsteczki atramentu po zranieniu (MCPE-117500)
- Gracze mogą teraz używać barwnika do pokolorowania tekstu znaków
- Ciało kałamarnicy nie jest już przesunięte w kierunku -Y (MCPE-114253)
- Dodano świecącą kałamarnicę, torbiel ze świecącym atramentem i świecące ramki
Poprawki błędów
Poprawki nacieków
- Umieszczenie spiczastych nacieków w wodzie nie powoduje już usunięcia wody
- Kiedy krople z nacieków zaczynają spadać, ich pozycja ma teraz prawidłowe przesunięcie
- Poprawiono wizualny kształt spiczastych nacieków, aby pasował do Java
- Kucanie podczas umieszczania spiczastego nacieku zapobiega łączeniu się przeciwległych stalaktytów i stalagmitów
- Stanie na stalagmicie i skakanie spowoduje obrażenia od upadku podczas lądowania
- Spiczasty naciek ma teraz poprawny hitbox
- Spiczaste nacieki nie są już niszczone przez płynącą lawę
- Spiczasty naciek ma teraz prawidłowy rozmiar i stronę, gdy jest trzymany w dłoni
- Wiadomość o śmierci przez stalaktyt nie kończy się już kropką
- Spadający stalaktyt zadaje teraz prawidłowe obrażenia od upadku
- Spiczasty naciek kapie tylko lawą w Netherze (MCPE-115393)
- Bycie zabitym przez naciek wyświetla teraz poprawny komunikat o śmierci
- Prawidłowe dźwięki są teraz odtwarzane dla bloków Naciek i Spiczasty Naciek (MCPE-115283)
- Kotły mogą teraz wypełniać się wodą lub lawą, gdy znajdują się pod stalaktytami, z których kapie jeden z tych płynów (MCPE-115363)
- Rzucenie trójzębem na spiczasty blok nacieków powoduje jego uszkodzenie (MCPE-115281)
- Dodano blok nacieku. Można go wytworzyć z czterech spiczastych nacieków
Wydajność i stabilność
- Naprawiono kilka awarii, które mogły wystąpić podczas gry
- Naprawiono awarię, która mogła wystąpić podczas próby zmiany nazwy mapy na kowadle, gdy drugie pole w kowadle było zajęte (MCPE-112905)
Ogólne
- Sypkiego śniegu nie można już umieszczać w miejscach, które zawierają już inne bloki, takie jak słupki ogrodzeniowe lub żelazne pręty
- Świecące znaki nie są już nieoświetlone na platformach DX11 i mobilnych (MCPE-117524)
- Selektory aktorów nie pozwalają już na samodzielny wybór z wyłączonymi kodami (MCPE-92635)
- Pociski przechodzą teraz przez bloki odchłani (MCPE-103579)
- Zombie, Zombifikowany osadnik, Posuch, Rozbójnik i Obrońca używają właściwej kości do mocowania tarcz (MCPE-98606)
- Moby, które podnoszą tarczę, umieszczają ją teraz na drugiej ręce
- Odwiedzający upuszczają teraz zapasy w przypadku śmierci (MCPE-47563)
- Ulepszono zasady umieszczania bloków po bokach schodów, stropu i górnego bloku śniegu
- Kontrolery mogą teraz wybierać przełącznik „Tryb przycisku” na ekranie NPC w ustawieniach zaawansowanych w pakiecie Jurassic World (MCPE-66446)
Komendy
- Blok poleceń w łańcuchu bloków poleceń wyświetli prawidłową liczbę obszarów tickowania, gdy nowy obszar tickowania zostanie dodany przed wyświetleniem
- Komenda tytułu nie powiela już symboli % w wiadomości (MCPE-51033)
- Używanie teleportacji z komendą wykonania używa teraz wymiaru pochodzenia dla swoich operacji (MCPE-44104)
Rynek
- Pole „Wyniki” do wyszukiwania w zasobach platformy handlowej jest teraz prawidłowo aktualizowane między różnymi sekcjami na ekranie
Dostępność
- Włączono narrację na ekranie z wprowadzaniem dotykowym na nowym ekranie osiągnięć
- Naprawiono błąd, w wyniku którego zamiana tekstu na mowę odczytywała nieprawidłowy tekst podczas korzystania z VR
Wioski
- Wieśniacy nie są już w stanie przechodzić przez ściany, aby spać w łóżku, jeśli łóżko sąsiaduje z nimi
Poprawki i zmiany techniczne
Różne aktualizacje GameTest Framework
- Zaktualizowano skróty pomocników Blocks na camelCase
- Zaktualizowano skrót dotyczący bloków, aby zawierał tylko bloki z Vanilli
- Dodano Blocks.get, aby pobrać blok i zwrócić zero, jeśli nie istnieje
- Dodano BlockStates, aby wyliczyć wszystkie stany bloków
- Dodano funkcję setState do Block, aby zaktualizować stan bloku
- Dodano klasę BlockPos
- Dodano moduł GameTest klasy ItemStack:
- Dodano Tags, aby wyliczyć wszystkie wbudowane tagi
- Zaktualizowano wszystkie metody, które przyjmowały pozycję x, y, z, aby przyjmować BlockPos
- Odsłonięto wypełnienie podczas rejestracji testu gry
- Naprawiono błąd, w wyniku którego poprzednie nieudane znaczniki GameTest nadal pojawiały się w nowych światach
Przewidywanie ruchu
- Naprawiono pociski na serwerze multiplayer ignorujące pakiety ruchu serwera
- Serwer dostosuje odległość upadku gracza, aby uwzględnić pozycję gracza w przypadku wykrycia korekty ruchu gracza lub anomalii
Inny
- Zmieniono sposób ładowania pakietów GameTest. Do dodatkowych plików odwołuje się plik podstawowy, określony w polu „entry” w pliku manifest.json
- W niektórych światach czarny ekran nie zakrywa już ikony gracza w menu pauzy. Twórcy treści nie muszą już zastępować zarówno focus_border_frame.png, jak i pause_screen_border.png, aby zapewnić prawidłowe zachowanie
- Asercja została zmieniona na błąd dziennika zawartości dla brakujących tekstur spowodowanych przez nieaktualne pakiety zasobów szablonów Rynku
- Przedmioty mogą mieć teraz zastosowany znacznik „przezroczysty dołączany”, aby dające się przyczepić przedmioty nie były renderowane dla gracza noszącego je z perspektywy pierwszej osoby
- Naprawiono błąd, w wyniku którego osadnicy V2 nie aktualizowali poprawnie swoich zmiennych molang podczas inicjalizacji
Pakiety sieciowe
- Zmieniono algorytm szyfrowania na AESGCM256 dla strumienia UDP
Źródło: www.feedback.minecraft.net