Bedrock – Beta 1.16.220.50 – Nowe biomy

05.03.2021
minecraft bedrock beta 1.16.220.50 nowe biomy

Nowe biomy takie jak Wysokie Szczyty, Ośnieżone Szczyty, Zaśnieżone stoki, Górski Gaj i Górska Łąka! Ponownie wprowadzono świecącą kałamarnicę.

Uwaga: łączenie starej i nowej generacji świata w tej wersji beta nie zostało jeszcze zakończone. Chcemy mieć pewność, że szanujemy stare światy graczy, które są aktualizowane do nowej generacji i ciężko pracujemy, aby ulepszyć mieszanie biomów w pełnej wersji Caves and Cliffs!

Góry

  • Przedstawiamy nowe biomy podrzędne górskie: Wysokie Szczyty, Ośnieżone Szczyty, Zaśnieżone stoki, Górski Gaj i Górska Łąka!
  • Aby pomieścić nowe góry, podniesiono wysokość świata z 256 do 320 bloków oraz nową generację gór do maksymalnie 256 bloków wysokości
  • Dla prawdziwych alpinistów: rudy żelaza, węgla i szmaragdu powstają w górach
  • Zaktualizowano tekstury dla rud żelaza, węgla, szmaragdu, diamentu, złota, lapisu, miedzi i redstone’a
  • Teren górski będzie teraz generowany jako część generowania świata
  • Przeniesiono spawn kóz z Ekstremalnych wzgórz na Ośnieżone Szczyty i pozwolono królikom generować się w Górskich Gajach

Świecąca kałamarnica

  • Świecąca kałamarnica została ponownie wprowadzona do wersji beta!
  • Świecąca kałamarnica emituje teraz świecące cząsteczki atramentu po zranieniu (MCPE-117500)
  • Gracze mogą teraz używać barwnika do pokolorowania tekstu znaków
  • Ciało kałamarnicy nie jest już przesunięte w kierunku -Y (MCPE-114253)
  • Dodano świecącą kałamarnicę, torbiel ze świecącym atramentem i świecące ramki

Poprawki błędów

Poprawki nacieków

  • Umieszczenie spiczastych nacieków w wodzie nie powoduje już usunięcia wody
  • Kiedy krople z nacieków zaczynają spadać, ich pozycja ma teraz prawidłowe przesunięcie
  • Poprawiono wizualny kształt spiczastych nacieków, aby pasował do Java
  • Kucanie podczas umieszczania spiczastego nacieku zapobiega łączeniu się przeciwległych stalaktytów i stalagmitów
  • Stanie na stalagmicie i skakanie spowoduje obrażenia od upadku podczas lądowania
  • Spiczasty naciek ma teraz poprawny hitbox
  • Spiczaste nacieki nie są już niszczone przez płynącą lawę
  • Spiczasty naciek ma teraz prawidłowy rozmiar i stronę, gdy jest trzymany w dłoni
  • Wiadomość o śmierci przez stalaktyt nie kończy się już kropką
  • Spadający stalaktyt zadaje teraz prawidłowe obrażenia od upadku
  • Spiczasty naciek kapie tylko lawą w Netherze (MCPE-115393)
  • Bycie zabitym przez naciek wyświetla teraz poprawny komunikat o śmierci
  • Prawidłowe dźwięki są teraz odtwarzane dla bloków Naciek i Spiczasty Naciek (MCPE-115283)
  • Kotły mogą teraz wypełniać się wodą lub lawą, gdy znajdują się pod stalaktytami, z których kapie jeden z tych płynów (MCPE-115363)
  • Rzucenie trójzębem na spiczasty blok nacieków powoduje jego uszkodzenie (MCPE-115281)
  • Dodano blok nacieku. Można go wytworzyć z czterech spiczastych nacieków

Wydajność i stabilność

  • Naprawiono kilka awarii, które mogły wystąpić podczas gry
  • Naprawiono awarię, która mogła wystąpić podczas próby zmiany nazwy mapy na kowadle, gdy drugie pole w kowadle było zajęte (MCPE-112905)

Ogólne

  • Sypkiego śniegu nie można już umieszczać w miejscach, które zawierają już inne bloki, takie jak słupki ogrodzeniowe lub żelazne pręty
  • Świecące znaki nie są już nieoświetlone na platformach DX11 i mobilnych (MCPE-117524)
  • Selektory aktorów nie pozwalają już na samodzielny wybór z wyłączonymi kodami (MCPE-92635)
  • Pociski przechodzą teraz przez bloki odchłani (MCPE-103579)
  • Zombie, Zombifikowany osadnik, Posuch, Rozbójnik i Obrońca używają właściwej kości do mocowania tarcz (MCPE-98606)
  • Moby, które podnoszą tarczę, umieszczają ją teraz na drugiej ręce
  • Odwiedzający upuszczają teraz zapasy w przypadku śmierci (MCPE-47563)
  • Ulepszono zasady umieszczania bloków po bokach schodów, stropu i górnego bloku śniegu
  • Kontrolery mogą teraz wybierać przełącznik „Tryb przycisku” na ekranie NPC w ustawieniach zaawansowanych w pakiecie Jurassic World (MCPE-66446)

Komendy

  • Blok poleceń w łańcuchu bloków poleceń wyświetli prawidłową liczbę obszarów tickowania, gdy nowy obszar tickowania zostanie dodany przed wyświetleniem
  • Komenda tytułu nie powiela już symboli % w wiadomości (MCPE-51033)
  • Używanie teleportacji z komendą wykonania używa teraz wymiaru pochodzenia dla swoich operacji (MCPE-44104)

Rynek

  • Pole „Wyniki” do wyszukiwania w zasobach platformy handlowej jest teraz prawidłowo aktualizowane między różnymi sekcjami na ekranie

Dostępność

  • Włączono narrację na ekranie z wprowadzaniem dotykowym na nowym ekranie osiągnięć
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego zamiana tekstu na mowę odczytywała nieprawidłowy tekst podczas korzystania z VR

Wioski

  • Wieśniacy nie są już w stanie przechodzić przez ściany, aby spać w łóżku, jeśli łóżko sąsiaduje z nimi

Poprawki i zmiany techniczne

Różne aktualizacje GameTest Framework

  • Zaktualizowano skróty pomocników Blocks na camelCase
  • Zaktualizowano skrót dotyczący bloków, aby zawierał tylko bloki z Vanilli
  • Dodano Blocks.get, aby pobrać blok i zwrócić zero, jeśli nie istnieje
  • Dodano BlockStates, aby wyliczyć wszystkie stany bloków
  • Dodano funkcję setState do Block, aby zaktualizować stan bloku
  • Dodano klasę BlockPos
  • Dodano moduł GameTest klasy ItemStack:
  • Dodano Tags, aby wyliczyć wszystkie wbudowane tagi
  • Zaktualizowano wszystkie metody, które przyjmowały pozycję x, y, z, aby przyjmować BlockPos
  • Odsłonięto wypełnienie podczas rejestracji testu gry
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego poprzednie nieudane znaczniki GameTest nadal pojawiały się w nowych światach

Przewidywanie ruchu

  • Naprawiono pociski na serwerze multiplayer ignorujące pakiety ruchu serwera
  • Serwer dostosuje odległość upadku gracza, aby uwzględnić pozycję gracza w przypadku wykrycia korekty ruchu gracza lub anomalii

Inny

  • Zmieniono sposób ładowania pakietów GameTest. Do dodatkowych plików odwołuje się plik podstawowy, określony w polu „entry” w pliku manifest.json
  • W niektórych światach czarny ekran nie zakrywa już ikony gracza w menu pauzy. Twórcy treści nie muszą już zastępować zarówno focus_border_frame.png, jak i pause_screen_border.png, aby zapewnić prawidłowe zachowanie
  • Asercja została zmieniona na błąd dziennika zawartości dla brakujących tekstur spowodowanych przez nieaktualne pakiety zasobów szablonów Rynku
  • Przedmioty mogą mieć teraz zastosowany znacznik „przezroczysty dołączany”, aby dające się przyczepić przedmioty nie były renderowane dla gracza noszącego je z perspektywy pierwszej osoby
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego osadnicy V2 nie aktualizowali poprawnie swoich zmiennych molang podczas inicjalizacji

Pakiety sieciowe

  • Zmieniono algorytm szyfrowania na AESGCM256 dla strumienia UDP

Źródło: www.feedback.minecraft.net