Bedrock – Beta 1.16.220.52 – Nowe bloki jaskiń
19.03.2021

W tej wersji beta wprowadzono zmiany w generowaniu świata, oraz nowe bloki bujnych jaskiń! Dodatkowo naprawiono wiele błędów.
Zmiany generowania świata
- Zakres generacji i limity kompilacji zostały rozszerzone o 64 bloki w górę i 64 bloki w dół, do całkowitego zakresu 384 bloków
- Podziemne obiekty, struktury i jaskinie generują się aż do y -64
Nowe bloki bujnych jaskiń!
Uwaga: dodaliśmy kilka nowych bloków, które będą generować się w bujnych jaskiniach – ale same jaskinie nie zostaną jeszcze wygenerowane na świecie!
- Dodano Pylikwiaty
- Przedstawiamy Mech i Dywan z mchu
- Losowa roślinność może rosnąć na blokach mchu, gdy używana jest mączka kostna
- Dywan z mchu to roślinność bujnych jaskiń, która wygląda jak wełniane dywany
- Motyka jest najbardziej wydajnym narzędziem do kopania bloków mchu i dywanów z mchu
- Dodano bloki azalii i kwitnącej azalii
- Dodawanie winorośli jaskiniowych:
- Użyj Świecących jagód, aby umieścić winorośle na spodzie bloków
- Winorośle jaskiniowe mają od czasu do czasu losową szansę na wzrost
- Kiedy rosną winorośle jaskiniowe, mają szansę zawierać świecące jagody
- Interakcja z winoroślą jaskiniową, która ma świecące jagody, powoduje zbieranie świecących jagód
- Kiedy winorośl jaskiniowa, która nie ma świecących jagód, zostanie urośnięta za pomocą mączki kostnej, otrzyma świecące jagody
- Winorośl jaskiniowa ze świecącymi jagodami emituje światło
- Można się wspinać po winoroślach jaskiniowych
- Przedstawiamy świecące jagody:
- Używaj ich do wabienia i rozmnażania lisów
- Można je jeść i są pożywne jak słodkie jagody
- Świecące jagody można również sadzić na spodzie większości solidnych bloków w kształcie sześcianu, aby umieścić pod nimi winorośle jaskiniowe
- Dodano następujące bloki:
- Liście azalii
- Kwitnące liście azalii
- Zakorzeniona ziemia
- Mech
- Wiszące korzenie
- Pylikwiat
- Świecące jagody
- Winorośl jaskiniową
- Wielkie spadkoliście
- Dywan z mchu to podobny do dywanu blok wykonany z mchu
- Użycie mączki kostnej na ukorzenionej ziemi powoduje wiszące korzenie zwisające z ziemi
- Uprawianie zakorzenionej ziemi motyką zamienia blok w ziemię i wyskakują korzenie
- Azalia i kwitnąca Azalia mogą być teraz używane jako paliwo do piecyków
- Dodano spadkoliście
- Wielkie spadkoliście to roślina w Bujnych Jaskiniach. Chodzenie po spadkoliściu powoduje przechylenie się go i zrzucenie bytu
- Mała spadkoliść to dekoracyjny blok w Bujnych Jaskiniach. Mączka kostna tworzy z nich wielkie spadkoliście
Poprawki błędów i ulepszenia
Miedź i piorunochron
- Tekstury bloku rudy miedzi są teraz prawidłowo obracane (MCPE-116068)
- Sztabki miedzi można teraz wytwarzać tylko z nieutlenionych bloków miedzianych na stole rzemieślniczym (MCPE-116091)
- Niejednoznaczność stanu bloku dotycząca stanów „dripstone_thickness” i „copper_oxidation” została rozwiązana (MCPE-116756)
- Bloki miedziane, płyty i schody są rejestrowane przy użyciu oddzielnych identyfikatorów BlockID (MCPE-116754)
- Dźwięk chodzenia/biegania po miedzianych blokach jest teraz przypisany do kategorii dźwiękowej „Gracze”
- Bloki z woskowanej miedzi można teraz ciąć w przecinarce
- Zwietrzałe bloki miedzi można teraz ciąć w przecinarce
- Wytwarzanie płyt z bloków miedzianych w przecinarce da teraz dwie płyty
- Bloki miedziane, schody i płyty mają teraz poprawne kolory
- Piorun uderza w obiekty i bloki w tej samej kolejności, jak w Javie
- Utlenianie miedzi teraz używa Random Tick
- Teraz możliwe jest usuwanie wosku z miedzi za pomocą pieca
- Przecinarka może być używana do wycinania płyt i schodów za pomocą bloku miedzianego
- Kliknięcie prawym przyciskiem myszy siekierą na miedź, powoduje usuwanie wosku z miedzi
- Wosk z woskowanych bloków miedzi nie może być usunięty za pomocą pieców lub pieców hutniczych
- Cząsteczki są emitowane wokół bloku miedzianego, gdy jest:
- Woskowany przez gracza
- Woskowany dozownikiem
- Zdejmowany wosk przez gracza
- Zdrapywana warstwa wosku
- Uderzony piorunem
- Piorunochrony uderzone piorunem zmniejszają stan utleniania pobliskich bloków miedzi
- Liście otoczone blokami nie stają się już nieprzezroczyste po umieszczeniu na nich piorunochronu (MCPE-116256)
- Piorunochrony nie łączą się już z płotami ani ścianami (MCPE-116150)
- Piorunochrony są teraz wodoszczelne, co z kolei rozwiązuje problem z wodą (MCPE-116541)
- Piorunochron emituje cząsteczki podczas burzy z piorunami, jeśli nic nad nim nie ma
- Gracze mogą wchodzić w interakcje z innymi blokami, trzymając w ręku piorunochron (MCPE-116074)
Ogólne
- Tekst znaku nie jest już niewidoczny na starszych światach (MCPE-119628)
- Torbiele z atramentem i barwniki wydają teraz dźwięki, gdy są używane na znakach (MCPE-117944)
- Wybranie polecanej oferty na ekranie profilu prawidłowo przekieruje użytkownika do pełnej listy polecanych ofert
- Naprawiono utratę danych graczy na podzielonym ekranie, którzy nie są gośćmi na Xbox (MCPE-55815)
- Dopasowano tekst przycisków logowania do przycisku w języku portugalskim-BR
- Użyj jaśniejszego koloru tekstu w menu Pamięć na ekranie Ustawienia
- Naprawiono błąd powodujący nieprawidłowe skalowanie tekstur przycisków podczas stosowania pakietów zasobów
- Włączono nawigację do przycisku wstecz przy użyciu tylko klawiatury na niektórych ekranach, na których nie było to możliwe
- Naprawiono błąd polegający na tym, że przełączanie między profilami powoduje, że wszystkie inne przeglądane profile są zastępowane przez początkowy
- Polecenie /clear zastosuje poprawny argument „data” dla elementu sadzonka (MCPE-117889)
- Polecenie /clear nie będzie już usuwać dodatkowego przedmiotu z drugiej ręki gracza (MCPE-116857)
- Naprawiono błąd, w wyniku którego jeśli ustawienie podskakiwania widoku zostało wyłączone, ręka gracza nadal podskakiwała (MCPE-79380)
- Naprawiono błąd HudCursor, który nie renderował odwróconych kolorów (MCPE-58826)
- Tłok i lepki tłok nie są już czarne, gdy opcja wyboru konturu jest wyłączona (MCPE-53858)
- Naprawiono mgłę w biomach Netheru, która nie wyświetlała się poprawnie w niektórych pakietach zasobów (MCPE-111680)
- Zepsute linie nie są już widoczne na tabliczkach z tekstem (MCPE-110321)
- Naprawiono błąd bariery polegający na tym, że niepełne bloki migały, ponieważ bariera nie zapisywała głębokości (MCPE-116767)
- Nietrwałe moby nie znikają już natychmiast po załadowaniu do Netheru
- Utopce będą teraz wymachiwać ramieniem podczas rzucania trójzębami
- Naprawiono awarię podczas wchodzenia do portalu do Netheru i jednoczesnego rzucania Butelki z doświadczeniem (MCPE-114793)
Kreator postaci
- Spodnie Steve’a nie zabarwiają już dolnej części stopy, gdy nie ma na sobie obuwia
- Użytkownicy gier wieloosobowych nie powinni już widzieć, jak inni gracze używają w swoim wyglądzie elementów, których nie posiadają jako Steve
- Zmiana skórek na podzielonym ekranie powinna teraz prawidłowo zapisywać dane dla wszystkich użytkowników lokalnych i aktualizować się prawidłowo dla użytkowników zdalnych
- Koszula Alexa nie wygląda już na uszkodzoną, gdy jest wyposażona w inne spodnie
- „Brawo!” emotikona będzie teraz wyświetlana w sekcji emotek, jeśli jest już w posiadaniu (MCPE-111165)
VR
- Ekran śmierci jest teraz widoczny, gdy znajduje się za efektami pełnoekranowymi
- Naprawiono półprzezroczyste renderowanie przesłoniętych elementów interfejsu użytkownika, w tym podczas przeglądania menu w pobliżu bloków
- Aliasy pozycji nie pojawiają się w autouzupełnianiu w przypadku zduplikowanych elementów, ale polecenia mogą się powieść, jeśli użytkownik uruchomi je z aliasami
Źródło: www.feedback.minecraft.net