Bedrock – Beta 1.16.230.52 – Aksolotl i łupek
01.04.2021

Wesołej środy, gracze beta! W tym tygodniu dodano uroczego(ale zabójczego!) Aksolotla, bloki łupku i naprawiono kilka błędów!
AKSOLOTL
- Generacja – Aksolotle będą pojawiać się pod ziemią, w wodzie
- Wabienie i hodowla – trzymanie wiadra tropikalnej ryby spowoduje, że pobliskie aksolotle podążą za graczem zarówno na lądzie, jak i na wodzie. Aksolotli nie można oswoić, ale można je hodować, karmiąc je wiadrami ryb tropikalnych
- Atakowanie – Aksolotle zaatakują ryby, kałamarnice, utopców i strażników!
- Kolory – aksolotle występują w różnych kolorach, wszystkie z równą szansą na pojawienie się z wyjątkiem niebieskiego. Niebieskie aksolotle mają niewielką szansę na pojawienie się jako mutacja podczas rozmnażania 2 aksolotli
- Wysychanie – aksolotle mogą przetrwać na suchym lądzie przez kilka minut. Następnie zaczną wysychać i otrzymywać ciągłe obrażenia, aż do ponownego nawodnienia
- Udawanie martwego – podczas otrzymywania obrażeń istnieje szansa, że aksolotl będzie udawać martwego. Aksolotl zregeneruje zdrowie, a moby nie będą w stanie namierzyć aksolotla
- Regeneracja w walce – kiedy gracz zabije moba, którego atakował aksolotl, zostanie nagrodzony efektem regeneracji, a jego zmęczenie wydobywaniem zostanie usunięte, jeśli go posiada
- Wiaderkowanie – Aksolotle można podnosić za pomocą wiader, jak ryby
ŁUPEK
Dodano następujące bloki łupka:
- Łupek
- Brukowany łupek
- Brukowana płyta łupkowa
- Brukowane schody łupkowe
- Brukowana ściana łupkowa
- Polerowany łupek
- Polerowana płyta łupkowa
- Polerowane schody łupkowe
- Polerowana ściana łupkowa
- Kafelki łupkowe
- Kafelkowa płyta łupkowa
- Kafelkowe schody łupkowe
- Kafelkowa ściana łupkowa
- Cegły łupkowe
- Ceglana płyta łupkowa
- Ceglane schody łupkowe
- Ceglana ściana łupkowa
- Łupkowa ruda lazurytu
- Łupkowa ruda żelaza
- Łupkowa ruda złota
- Łupkowa ruda redstone’a
- Łupkowa ruda diamentu
- Łupkowa ruda węgla
- Łupkowa ruda szmaragdu
- Łupkowa ruda miedzi
- Pęknięte kafelki łupkowe
- Pęknięte cegły łupkowe
- Rzeźbiony łupek
Generacja
- Łupek jest generowany poniżej y = 16
- Ruda jest generowana normalnie. Gdy ruda jest generowana tam, gdzie został wygenerowany łupek, zamiast zwykłej rudy powstaje ruda łupka
Znane problemy:
- Aksolotle nie odradzają się naturalnie na świecie
- Przewody przymocowane do aksolotli unoszą się zbyt wysoko nad ich głowami
USUNIĘTE BŁĘDY
Ogólne
- Poprawiona widoczność pod wodą we wszystkich rodzajach wód, w szczególności w jaskiniach wypełnionych wodą
- Warianty bloków utlenionej miedzi można teraz woskować!
- Poprawiono, które bloki można umieścić na spiczastym nacieku, aby pasowały do wersji Java (MCPE-116098, MCPE-116056, MCPE-116050)
- Spiczasty naciek teraz prawidłowo pęka po popchnięciu przez tłok (MCPE-116095)
- Naciek i spiczasty naciek mają teraz prawidłowe dźwięki podczas chodzenia/skakania po nich (MCPE-119694)
- Świecący porost należy teraz do kategorii natury w ekwipunku kreatywnym (MCPE-122600)
- Piorunochrony teraz prawidłowo aktywują obserwatory po trafieniu piorunem
- Wielki spadkoliść może być teraz podmokły
- Wielki spadkoliść teraz działa prawidłowo po trafieniu pociskiem (MCPE-121666)
- Mały spadkoliść można teraz umieszczać na ziemi, polach uprawnych, trawie, bloku mchu i bielicy, o ile jej łodyga znajduje się pod wodą
- Blok mchu blokuje teraz wodę (MCPE-121796)
- Drabinę, winorośl, wijącą się winorośl, płaczącą winorośl, słodki krzew jagodowy, spaczony korzeń i ogień można teraz umieszczać na blokach mchu (MCPE-121828)
- Pylikwiat prawidłowo spada po zniszczeniu nożycami (MCPE-122054)
- Moby mogą teraz znajdować drogę przez bloki mchu (MCPE-121967)
- Bujne jaskinie mogą teraz zawierać klasyczne pnącza dżunglowe
- Naprawiono błąd, w wyniku którego czytnik ekranu nie czytał przycisku ostrości na niektórych ekranach
- Naprawiono błąd, który powodował, że angielski czytnik ekranu wymawiał „A button” jako „a button”, teraz zamiast tego wymawiał „button A”
- Trójząb w rękach graczy i mobów jest teraz prawidłowo ustawiony we wszystkich trybach perspektywy (MCPE-116681)
- Animacja podnoszenia trójzębu zmodyfikowana z myślą o pierwszej osobie, aby bardziej odpowiadała poprzedniej wersji
- Wiadra na wodę mogą być teraz używane do podnoszenia ryb (MCPE-94520)
Moby
- Króliki mogą teraz napadać na uprawy marchwi (MCPE-113321)
- Zwierząt nie można już karmić w nieskończoność, dopóki nie zostaną rozmnożone (MCPE-19309)
Inne znane problemy w tej wersji beta
- Umieszczenie świecących porostów ze wszystkich stron pojedynczego bloku może spowodować awarię (MCPE-122599)
Źródło: www.feedback.minecraft.net