Bedrock – Beta 1.16.230.54 – Usprawnienia i poprawki
09.04.2021

Czas na kolejną aktualizację beta z kilkoma usprawnieniami i poprawkami! Jak zawsze, będziesz musiał włączyć funkcje eksperymentalne „Caves and Cliffs”.
Aksolotl
- Smycze teraz prawidłowo łączą się z Aksolotlem
Ekwipunek trybu kreatywnego
- W ekwipunku kreatywnym nie ma już żadnych nieznanych pozycji (MCPE-119503)
- Brukowany łupek jest teraz obok bruku w ekwipunku trybu kreatywnego. Polerowany łupek znajduje się obok Łupku
Łupek
- Cegły łupkowe mają teraz poprawny czas niszczenia
Naciek
- Woda i lawa kapią teraz częściej ze spiczastego nacieku
- Naprawiono mapowanie tekstury spiczastego nacieku
Jasnorost
- Jasnorosty mogą teraz pojawiać się na ścianach podziemnych jezior wody
- Gra nie zawiesza się już podczas umieszczania jasnorostu ze wszystkich stron pojedynczego bloku
Świecąca kałamarnica
- Smycze są teraz prawidłowo podłączane do świecącej kałamarnicy (i kałamarnicy)
Bujne jaskinie
- Wiszące korzenie wypadają teraz prawidłowo po zniszczeniu zaklętym narzędziem z Jedwabnym dotykiem
- Mech może teraz również rozprzestrzeniać się pionowo podczas nawożenia mączką kostną (MCPE-121672)
- Spadkoliście teraz całkowicie się niszczą, gdy część liścia jest złamana (MCPE-121804)
- Zerwanie łodygi spadkoliścia powoduje teraz upuszczenie przedmiotu spadkoliść pasującego do edycji Java (MCPE-122447)
- Nawożenie bloku mchu mączką kostną może teraz również spowodować wzrost roślinności na istniejących blokach mchu
- Małe spadkoliście można teraz kompostować, podobnie jak duże (MCPE-122610)
- Bloki mchu nawożone mączką kostną nie generują już paproci (MCPE-122800)
- Azalia i kwitnąca azalia może być teraz wyhodowana w drzewo azalii po nawiezieniu mączką kostną
Sypki śnieg
- Skórzana zbroja dla konia zapobiega zamarzaniu koni w sypkim śniegu
- Moby, które lubią ciepło (Płomyki, Kostki magmy i Magmołazy), otrzymują zwiększone obrażenia od zamrożenia
- Niedźwiedzie polarne, tułacze i śnieżne golemy nie otrzymują już obrażeń od zamrażania
- Czas pełnego zamrożenia wynosi teraz 7 sekund zamiast 15
- Zamrożone istoty otrzymują teraz obrażenia co 2 sekundy zamiast co 3 sekundy
- Zwiększyła się prędkość, z jaką istoty mogą poruszać się pionowo w sypkim śniegu
- W sypkim śniegu wydobycie trwa nieco dłużej
- Istoty noszące skórzane buty spadające z wysokości >2,5 bloku zamiast lądować na sypkim śniegu, zapadają się w nim
- Płonące istoty, które wchodzą w sypki śnieg, oprócz gaszenia ognia topią teraz blok sypkiego śniegu
- Byty, które są całkowicie zamrożone, teraz się trzęsą
- Zastosowano efekt mgły podczas stania bardzo blisko bloku sypkiego śniegu
Magmołazy
- Magmołazy poprawnie się trzęsą, gdy znów wyjdą z lawy (MCPE-69511)
Inne eksperymentalne poprawki i zmiany
- Nacieki rzadko są teraz generowane w jaskiniach poniżej y59
- Ukorzeniona ziemia, mały spadkoliść, blok mchu i spiczasty naciek można teraz uzyskać od Wędrownego Kupca
- Świecące jagody można znaleźć w wagonach ze skrzynią w kopalniach
- Blok mchu można znaleźć w skrzyniach wraków
- Kamieniarze handlują teraz blokami Nacieków
- Bloki naciekowe można wykonać ze spiczastego nacieku
- Aksolotl i Świecąca kałamarnica pojawiają się teraz w wodzie w biomach nieoceanicznych poniżej y=30
Ogólne poprawki błędów i ulepszenia
- Naprawiono błąd, w którym jeśli ustawienie podskakiwania widoku było wyłączone, ręka gracza nadal podskakiwała (MCPE-79380)
- Osadnicy zombie odpowiednio się trzęsą, gdy są leczeni
- Naprawiono pojawianie się graczy w niebezpiecznych lokalizacjach podczas pierwszego wejścia do losowego świata (MCPE-42310)
Bloki struktur
- Blok struktury ma teraz opcje animacji umieszczania podobne do polecenia „/ structure”
Polecenia
- Naprawiono komunikat wyjściowy dotyczący niepoprawnego komunikatu „/stopsound” (MCPE-116772)
Grafika
- Aura naładowanego creepera jest teraz renderowana poprawnie w większości przypadków (MCPE-65798)
- Naprawiono błąd renderowania obrazów
- Podczas włączania/wyłączania ray tracingu określone tekstury zostaną przydzielone/cofnięte
Przedmioty
- Przełączanie między niektórymi przedmiotami (łuk, trójząb, kusza, tarcza) w twojej ręce głównej nie będzie już pomijać animacji (MCPE-116680)
Podwodna rozgrywka
- Poprawiono widoczność pod wodą
- Kolor pod wodą został dostrojony, aby lepiej pasował do Java Edition z bogatszym niebieskim odcieniem
Interfejs użytkownika
- Podczas próby umieszczenia bloków poniżej minimalnej wysokości budowania będzie teraz wyświetlany komunikat
Znane problemy w tej wersji beta
- Część wiosek generuje się pod ziemią
- Aksolotl nie odradza się naturalnie
- Świecące kałamarnice nie odradzają się naturalnie
Źródło: www.feedback.minecraft.net