Bedrock – Beta 1.17.0.50 – Nowe funkcje i poprawki

Bedrock – Beta 1.17.0.50 – Nowe funkcje i poprawki

Jest środa i wszyscy wiemy, co to oznacza – pora na kolejną aktualizację beta Quartz w Bedrock! Przygotuj się na odkrywanie nowych funkcji i poprawek, mimowolnie wykrzykując „oooh, lśniące!” kilka razy na sesję gry.

AMETYSTY I GEODY

  • Do gry dodano ametystowe geody!
    • Te ogromne geody można znaleźć wszędzie pod ziemią w Overworld
    • Geody ametystowe mają zewnętrzną warstwę nowego bloku zwanego gładkim bazaltem
    • Geody ametystowe mają drugą warstwę innego nowego bloku zwanego kalcytem
    • Geody ametystowe mają wewnętrzną warstwę różnych bloków ametystu
  • Kalcyt, Tuf i Gładki Bazalt zostały dodane do gry!
    • Wystarczy przepalić bazalt, aby uzyskać gładki bazalt!
  • Skupiska Ametystów zostały dodane do gry!
    • Skupiska ametystu wyrastają z kiełkującego ametystu, który można znaleźć wewnątrz geod
    • Skupiska mają cztery etapy wzrostu: mały zarodek ametystu, średni zarodek ametystu, duży zarodek ametystu i skupisko ametystu
    • Skupiska mogą rosnąć tylko wtedy, gdy zostaną umieszczone na blokach Kiełkującego Ametystu
    • W pełni wyrośnięte skupiska ametystu upuszczają cztery odłamki ametystu (lub więcej z fortuną), gdy używany jest żelazny kilof lub wyższy, a poza tym nie upuszczają niczego po zniszczeniu
    • Skupiska mogą być niszczone Jedwabnym Dotykiem na dowolnym etapie
  • Do gry dodano Kiełkujący Ametyst!
    • Po dowolnej stronie bloku Kiełkującego Ametystu, gdzie znajduje się blok powietrza lub źródło wody, Mały Zarodek Ametystu w końcu wyrośnie
    • Zarodki ametystu mogą rosnąć tylko wtedy, gdy są przyczepione do kiełkującego ametystu i będą rosły, dopóki nie staną się ametystem
  • Bloki kiełkującego ametystu zostały dodane do gry!
  • Ametyst występuje w postaci bloków wewnątrz geod na dwa sposoby: Blok ametystu i kiełkujący ametyst
  • Wszystkie rodzaje bloków ametystu (w tym skupiska) tworzą piękne dźwięki, gdy po nich chodzisz, łamiesz je, kładziesz je lub niszczysz
  • Do gry dodano przyciemniane szkło!
    • Przyciemniane szkło to rodzaj szkła, które nie przepuszcza światła
    • Przyciemniane szkło wytwarza się, umieszczając szklany blok pośrodku czterech odłamków ametystu
    • Przyciemniane szkło można uzyskać bez Jedwabnego Dotyku; nie pęka jak zwykłe szkło
  • Odłamki Ametystu zostały dodane do gry!
    • Ze Skupisk Ametystów wypadają cztery Odłamki Ametystu (lub więcej z Fortuną)

LUNETA

  • Luneta została dodany do gry i można ją wytworzyć za pomocą miedzianych sztabek i odłamka ametystu
  • Ruch aparatu podczas patrzenia przez lunetę jest spowolniony, aby był wygodniejszy w użyciu. Można to regulować za pomocą suwaka w ustawieniach

DROP Z WYTAPIALNEJ RUDY

  • Dodano przedmioty z surowej miedzi, surowego żelaza i surowego złota
  • Rudy, które można wytapiać, upuszczają teraz surowe formy rudy zamiast bloku rudy, które można wytapiać tak jak wcześniej
  • Ma to na celu otwarcie przestrzeni projektowej dla większej liczby podstawowych kamieni z rudami bez zaśmiecania ekwipunku i spójność z zaklęciem Szczęścia na wszystkich rudach
  • Bloki rudy będą nadal nadawać się do wytapiania, co oznacza, że ​​możesz wytapiać bloki rudy z zapasów na starych światach

BLOKI SUROWEJ RUDY

  • Dodano blok surowego żelaza, miedzi i złota
  • Podobnie jak inne materiały rudy, możesz stworzyć kompaktową wersję z surowych rud, aby zaoszczędzić miejsce w ekwipunku

TUF

  • Bąbelki tufu generują się teraz na świecie na poziomie y poniżej 16

ZMIANY I POPRAWKI

AKSOLOTL

  • Łapanie do wiaderka Aksolotla nie odblokowuje już osiągnięcia „Jestem biologiem morskim”
  • Aksolotle mają teraz znacznie większe szanse na pojawienie się
  • Aksolotle nie zapewniają już sobie regeneracji po zabiciu celu
  • Gracz otrzymuje teraz punkty doświadczenia po rozmnożeniu Aksolotli (MCPE-123708)

JASKINIE

  • Pajęczyny nie generują już się zawieszone w powietrzu w szybach kopalnianych

MIEDŹ

  • Miedź odtlenia się teraz w bardziej losowy sposób pod wpływem uderzenia pioruna

BLOK MIEDZIANY

  • Piorunochrony umieszczone poziomo współdziałają teraz prawidłowo z odtleniającymi blokami miedzi (MCPE-121671)
  • Bloki miedzi trafione piorunem odtleniają się, nawet jeśli nie ma piorunochronu (MCPE-121546)
  • Miedziane schody wydają teraz swoje unikalne odgłosy kroków w pozycjach poniżej y=0 (MCPE-121955)

ŁUPEK

  • Brukowany łupek, Cegły łupkowe i Kafelki łupkowe dają teraz doświadczenie z wytapiania w piecu (MCPE-123671)
  • Brukowany łupek może być teraz używany jako materiał do wytwarzania narzędzi, pieców i stanowisk do parzenia (MCPE-123669)

NACIEK

  • Lądowanie na Nacieku nie zadaje już obrażeń od upadku, gdy obrażenia upadku w gamerule są ustawione na fałsz
  • Blok nacieku ma teraz prawidłową nazwę (MCPE-119573)
  • Tylko końcówki stalagmitów zadają zwiększone obrażenia od upadku (MCPE-119917)
  • Kotły wypełniają się nieco szybciej wodą z kapiących stalaktytów

ŚWIECĄCA RAMKA NA PRZEDMIOT

  • Tekstury świecących ramek na przedmiot nie są już niespójne między Bedrock i Java
  • Świecąca ramka na przedmiot generuje teraz sygnał Redstone (MCPE-119726)

PIORUNOCHRON

  • Piorunochron jest teraz renderowany poprawnie, gdy jest trzymany w dłoni
  • Rzucanie trójzębem w piorunochron podczas burzy teraz prawidłowo konwertuje pobliskie moby (MCPE-116137)
  • Bloki podłączone do piorunochronu teraz prawidłowo przewodzą sygnał redstone, gdy piorunochron zostanie trafiony piorunem
  • Rzucanie trójzębu w piorunochron podczas burzy teraz poprawnie wpływa na wieśniaków

BUJNE JASKINIE

  • Biomy Bujne Jaskinie są teraz generowane losowo pod ziemią
  • Azalia i kwitnące liście azalii mają teraz szansę na upuszczenie azalii lub kwitnącej azalii po zniszczeniu (MCPE-122165)
  • Dywan z mchu posiada teraz dźwięk układania bloków (MCPE-121663)
  • Otoczenie teraz wpływa na wygląd Azalii i Kwitnącej Azalii (MCPE-121660)
  • Małe spadkoliście nawożone mączką kostną teraz tworzą duże spadkoliście o losowej wysokości pomiędzy 1-5
  • Zmieniono funkcje generowania świata:
    • Bloki z mchu mogą zastąpić: Ziemię, Bielicę, Ukorzenioną ziemię, Kamień, Winorośl jaskiniową
    • Bujna Ziemia może zastąpić: Ziemię, Bielicę, Ukorzenioną ziemię, Kamień, Winorośl jaskiniową, Glinę, Blok mchu, Piasek, Żwir
  • Poprawki dotyczące nawożenia mączką kostną bloku mchu:
    • Nawożenie mączką kostną bloku mchu może teraz również zastąpić Trawę i Grzybnię
    • Maksymalny promień pokryty przez nawożenie mączką kostną mchu został zmniejszony o 1
    • Zmniejszono szansę na wzrost roślinności podczas nawożenia mączką kostną bloku mchu

SPICZASTY NACIEK

  • Jeśli stalaktyt zwisa z bloku nacieku, a źródło wody jest nad nim, to będzie powoli rosnąć zarówno stalaktyt z góry, jak i stalagmit z dołu
  • Szybkość wzrostu jest losowa, ale bardzo powolna, pojedynczy krok wzrostu może zająć kilka dni w grze
  • Stalaktyt wywoła wzrost tylko wtedy, gdy ma maksymalnie 7 długości i jeśli stalagmit lub podłoga znajdują się maksymalnie 10 bloków poniżej
  • Jeśli końcówka stalaktytu znajduje się w wodzie, nie będzie kapać, a zatem nie spowoduje żadnego wzrostu
  • Jeśli końcówka stalagmitu znajduje się pod wodą to nie spadnie, a zatem nie wywoła wzrostu przez ociekający stalaktyt. To samo, jeśli między dwoma końcówkami jest jakikolwiek płyn
  • Stalagmit lub stalaktyt nigdy nie wyrosną po zanurzeniu w płynie

MĄCZKA KOSTNA

  • Mączka kostna wydaje teraz dźwięk po użyciu

GRACZ

  • Dodano wyraźne dźwięki obrażeń podczas palenia, zamrażania i topienia (MCPE-111645)
  • Dźwięk chodzenia będzie teraz odtwarzany na pozycjach poniżej y=0 (MCPE-121807)

FUNKCJE NIEEKSPERYMENTALNE

SYPKI ŚNIEG

  • Sypki śnieg jest teraz dostępny w ekwipunku trybu kreatywnego w grze, poza funkcjami eksperymentalnymi
  • Większość mobów nie może chodzić po sypkim śniegu, ale zamiast tego wpada do bloku
  • Moby wewnątrz bloku sypkiego śniegu zaczynają zamarzać i ostatecznie odnoszą obrażenia
  • Gracze mogą chronić się przed sypkim śniegiem, zakładając skórzaną zbroję
  • Wiaderko może służyć do zbierania i umieszczania sypkiego śniegu
  • Bloki sypkiego śniegu są teraz usuwane przez płynącą wodę i lawę (MCPE-111729)
  • Lisy mogą teraz chodzić po sypkim śniegu (MCPE-116836)
  • Wyjście ze świata podczas spowolnienia przed zamrożeniem nie będzie już spowalniało postaci po ponownym dołączeniu (MCPE-117814)
  • Sypki śnieg nakłada teraz komponent zamrażania tylko na jednostki po stronie serwera

JASNOROST

  • Jasnorost jest teraz dostępny poza eksperymentem Caves & Cliffs
  • Jasnorost można teraz umieszczać z ustawionymi wszystkimi sześcioma stronami
  • Jasnorost nie generuje się już w powietrzu
  • Jasnorost nie może już istnieć bez wyglądu

USUNIĘTE BŁĘDY

  • Naprawiono ikonę zaproszenia pozostającą na ekranie startowym po wylogowaniu się z konta Microsoft

DOSTĘPNOŚĆ

  • Naprawiono błąd, który powodował, że funkcja przetwarzania tekstu na mowę odczytywała nieprawidłowy tekst

POLECENIA

  • Naprawiono problem polegający na tym, że polecenie “/structure delete” jest wymienione w środku obu poleceń “/structure load” (MCPE-114022)
  • Naprawiono problem polegający na tym, że polecenie /stopound całkowicie zawiesza/zamraża grę (MCPE-120336)

ROZGRYWKA

  • Zmienione nazwy bloków struktury nie będą już miały nieprawidłowego trybu danych podczas tworzenia (MCPE-41625)

GRAFIKA

  • Cubemap nie miga już podczas ładowania gry, ładowania do świata lub opuszczania świata (MCPE-103842)
  • Naprawiono Jajko spawnujące Magmołaza, Hoglina, Zoglina, Piglina, Piglina okrutnika zmieniające kolor na czerwony po szybkim przesunięciu wewnątrz dowolnego ekwipunku
  • Naprawiono błysk ikon naładowanego zaklętego łuku i kuszy

PRZEDMIOTY

  • Użycie siekiery na drewnianych blokach zamienia je w bloki Okorowanego drewna (MCPE-105998)
  • Naprawiono jednoczesne odtwarzanie animacji „ataku” i „używania” przy wprowadzaniu dotykowym (MCPE-117133)

PAROWANIE W VANILLI

  • Cząsteczki trafień krytycznych generują się teraz wokół moba zamiast pod nim (MCPE-39599)

AKTUALIZACJE TECHNICZNE

TABLICE WYNIKÓW

  • Naprawiono awarię, która czasami występowała, gdy obiekt z wartością tablicy wyników został usunięty z poziomu

STABILNOŚĆ I WYDAJNOŚĆ

  • Dodano ostrzeżenia dotyczące nieprawidłowego identyfikatora nadrzędnego elementu mapy spowodowane nieaktualnymi szablonami Rynku

Źródło: www.minecraft.net

Dodaj komentarz