Bedrock – Beta 1.17.0.50 – Nowe funkcje i poprawki
23.04.2021

Jest środa i wszyscy wiemy, co to oznacza – pora na kolejną aktualizację beta Quartz w Bedrock! Przygotuj się na odkrywanie nowych funkcji i poprawek, mimowolnie wykrzykując „oooh, lśniące!” kilka razy na sesję gry.
AMETYSTY I GEODY
- Do gry dodano ametystowe geody!
- Te ogromne geody można znaleźć wszędzie pod ziemią w Overworld
- Geody ametystowe mają zewnętrzną warstwę nowego bloku zwanego gładkim bazaltem
- Geody ametystowe mają drugą warstwę innego nowego bloku zwanego kalcytem
- Geody ametystowe mają wewnętrzną warstwę różnych bloków ametystu
- Kalcyt, Tuf i Gładki Bazalt zostały dodane do gry!
- Wystarczy przepalić bazalt, aby uzyskać gładki bazalt!
- Skupiska Ametystów zostały dodane do gry!
- Skupiska ametystu wyrastają z kiełkującego ametystu, który można znaleźć wewnątrz geod
- Skupiska mają cztery etapy wzrostu: mały zarodek ametystu, średni zarodek ametystu, duży zarodek ametystu i skupisko ametystu
- Skupiska mogą rosnąć tylko wtedy, gdy zostaną umieszczone na blokach Kiełkującego Ametystu
- W pełni wyrośnięte skupiska ametystu upuszczają cztery odłamki ametystu (lub więcej z fortuną), gdy używany jest żelazny kilof lub wyższy, a poza tym nie upuszczają niczego po zniszczeniu
- Skupiska mogą być niszczone Jedwabnym Dotykiem na dowolnym etapie
- Do gry dodano Kiełkujący Ametyst!
- Po dowolnej stronie bloku Kiełkującego Ametystu, gdzie znajduje się blok powietrza lub źródło wody, Mały Zarodek Ametystu w końcu wyrośnie
- Zarodki ametystu mogą rosnąć tylko wtedy, gdy są przyczepione do kiełkującego ametystu i będą rosły, dopóki nie staną się ametystem
- Bloki kiełkującego ametystu zostały dodane do gry!
- Ametyst występuje w postaci bloków wewnątrz geod na dwa sposoby: Blok ametystu i kiełkujący ametyst
- Wszystkie rodzaje bloków ametystu (w tym skupiska) tworzą piękne dźwięki, gdy po nich chodzisz, łamiesz je, kładziesz je lub niszczysz
- Do gry dodano przyciemniane szkło!
- Przyciemniane szkło to rodzaj szkła, które nie przepuszcza światła
- Przyciemniane szkło wytwarza się, umieszczając szklany blok pośrodku czterech odłamków ametystu
- Przyciemniane szkło można uzyskać bez Jedwabnego Dotyku; nie pęka jak zwykłe szkło
- Odłamki Ametystu zostały dodane do gry!
- Ze Skupisk Ametystów wypadają cztery Odłamki Ametystu (lub więcej z Fortuną)
LUNETA
- Luneta została dodany do gry i można ją wytworzyć za pomocą miedzianych sztabek i odłamka ametystu
- Ruch aparatu podczas patrzenia przez lunetę jest spowolniony, aby był wygodniejszy w użyciu. Można to regulować za pomocą suwaka w ustawieniach
DROP Z WYTAPIALNEJ RUDY
- Dodano przedmioty z surowej miedzi, surowego żelaza i surowego złota
- Rudy, które można wytapiać, upuszczają teraz surowe formy rudy zamiast bloku rudy, które można wytapiać tak jak wcześniej
- Ma to na celu otwarcie przestrzeni projektowej dla większej liczby podstawowych kamieni z rudami bez zaśmiecania ekwipunku i spójność z zaklęciem Szczęścia na wszystkich rudach
- Bloki rudy będą nadal nadawać się do wytapiania, co oznacza, że możesz wytapiać bloki rudy z zapasów na starych światach
BLOKI SUROWEJ RUDY
- Dodano blok surowego żelaza, miedzi i złota
- Podobnie jak inne materiały rudy, możesz stworzyć kompaktową wersję z surowych rud, aby zaoszczędzić miejsce w ekwipunku
TUF
- Bąbelki tufu generują się teraz na świecie na poziomie y poniżej 16
ZMIANY I POPRAWKI
AKSOLOTL
- Łapanie do wiaderka Aksolotla nie odblokowuje już osiągnięcia „Jestem biologiem morskim”
- Aksolotle mają teraz znacznie większe szanse na pojawienie się
- Aksolotle nie zapewniają już sobie regeneracji po zabiciu celu
- Gracz otrzymuje teraz punkty doświadczenia po rozmnożeniu Aksolotli (MCPE-123708)
JASKINIE
- Pajęczyny nie generują już się zawieszone w powietrzu w szybach kopalnianych
MIEDŹ
- Miedź odtlenia się teraz w bardziej losowy sposób pod wpływem uderzenia pioruna
BLOK MIEDZIANY
- Piorunochrony umieszczone poziomo współdziałają teraz prawidłowo z odtleniającymi blokami miedzi (MCPE-121671)
- Bloki miedzi trafione piorunem odtleniają się, nawet jeśli nie ma piorunochronu (MCPE-121546)
- Miedziane schody wydają teraz swoje unikalne odgłosy kroków w pozycjach poniżej y=0 (MCPE-121955)
ŁUPEK
- Brukowany łupek, Cegły łupkowe i Kafelki łupkowe dają teraz doświadczenie z wytapiania w piecu (MCPE-123671)
- Brukowany łupek może być teraz używany jako materiał do wytwarzania narzędzi, pieców i stanowisk do parzenia (MCPE-123669)
NACIEK
- Lądowanie na Nacieku nie zadaje już obrażeń od upadku, gdy obrażenia upadku w gamerule są ustawione na fałsz
- Blok nacieku ma teraz prawidłową nazwę (MCPE-119573)
- Tylko końcówki stalagmitów zadają zwiększone obrażenia od upadku (MCPE-119917)
- Kotły wypełniają się nieco szybciej wodą z kapiących stalaktytów
ŚWIECĄCA RAMKA NA PRZEDMIOT
- Tekstury świecących ramek na przedmiot nie są już niespójne między Bedrock i Java
- Świecąca ramka na przedmiot generuje teraz sygnał Redstone (MCPE-119726)
PIORUNOCHRON
- Piorunochron jest teraz renderowany poprawnie, gdy jest trzymany w dłoni
- Rzucanie trójzębem w piorunochron podczas burzy teraz prawidłowo konwertuje pobliskie moby (MCPE-116137)
- Bloki podłączone do piorunochronu teraz prawidłowo przewodzą sygnał redstone, gdy piorunochron zostanie trafiony piorunem
- Rzucanie trójzębu w piorunochron podczas burzy teraz poprawnie wpływa na wieśniaków
BUJNE JASKINIE
- Biomy Bujne Jaskinie są teraz generowane losowo pod ziemią
- Azalia i kwitnące liście azalii mają teraz szansę na upuszczenie azalii lub kwitnącej azalii po zniszczeniu (MCPE-122165)
- Dywan z mchu posiada teraz dźwięk układania bloków (MCPE-121663)
- Otoczenie teraz wpływa na wygląd Azalii i Kwitnącej Azalii (MCPE-121660)
- Małe spadkoliście nawożone mączką kostną teraz tworzą duże spadkoliście o losowej wysokości pomiędzy 1-5
- Zmieniono funkcje generowania świata:
- Bloki z mchu mogą zastąpić: Ziemię, Bielicę, Ukorzenioną ziemię, Kamień, Winorośl jaskiniową
- Bujna Ziemia może zastąpić: Ziemię, Bielicę, Ukorzenioną ziemię, Kamień, Winorośl jaskiniową, Glinę, Blok mchu, Piasek, Żwir
- Poprawki dotyczące nawożenia mączką kostną bloku mchu:
- Nawożenie mączką kostną bloku mchu może teraz również zastąpić Trawę i Grzybnię
- Maksymalny promień pokryty przez nawożenie mączką kostną mchu został zmniejszony o 1
- Zmniejszono szansę na wzrost roślinności podczas nawożenia mączką kostną bloku mchu
SPICZASTY NACIEK
- Jeśli stalaktyt zwisa z bloku nacieku, a źródło wody jest nad nim, to będzie powoli rosnąć zarówno stalaktyt z góry, jak i stalagmit z dołu
- Szybkość wzrostu jest losowa, ale bardzo powolna, pojedynczy krok wzrostu może zająć kilka dni w grze
- Stalaktyt wywoła wzrost tylko wtedy, gdy ma maksymalnie 7 długości i jeśli stalagmit lub podłoga znajdują się maksymalnie 10 bloków poniżej
- Jeśli końcówka stalaktytu znajduje się w wodzie, nie będzie kapać, a zatem nie spowoduje żadnego wzrostu
- Jeśli końcówka stalagmitu znajduje się pod wodą to nie spadnie, a zatem nie wywoła wzrostu przez ociekający stalaktyt. To samo, jeśli między dwoma końcówkami jest jakikolwiek płyn
- Stalagmit lub stalaktyt nigdy nie wyrosną po zanurzeniu w płynie
MĄCZKA KOSTNA
- Mączka kostna wydaje teraz dźwięk po użyciu
GRACZ
- Dodano wyraźne dźwięki obrażeń podczas palenia, zamrażania i topienia (MCPE-111645)
- Dźwięk chodzenia będzie teraz odtwarzany na pozycjach poniżej y=0 (MCPE-121807)
FUNKCJE NIEEKSPERYMENTALNE
SYPKI ŚNIEG
- Sypki śnieg jest teraz dostępny w ekwipunku trybu kreatywnego w grze, poza funkcjami eksperymentalnymi
- Większość mobów nie może chodzić po sypkim śniegu, ale zamiast tego wpada do bloku
- Moby wewnątrz bloku sypkiego śniegu zaczynają zamarzać i ostatecznie odnoszą obrażenia
- Gracze mogą chronić się przed sypkim śniegiem, zakładając skórzaną zbroję
- Wiaderko może służyć do zbierania i umieszczania sypkiego śniegu
- Bloki sypkiego śniegu są teraz usuwane przez płynącą wodę i lawę (MCPE-111729)
- Lisy mogą teraz chodzić po sypkim śniegu (MCPE-116836)
- Wyjście ze świata podczas spowolnienia przed zamrożeniem nie będzie już spowalniało postaci po ponownym dołączeniu (MCPE-117814)
- Sypki śnieg nakłada teraz komponent zamrażania tylko na jednostki po stronie serwera
JASNOROST
- Jasnorost jest teraz dostępny poza eksperymentem Caves & Cliffs
- Jasnorost można teraz umieszczać z ustawionymi wszystkimi sześcioma stronami
- Jasnorost nie generuje się już w powietrzu
- Jasnorost nie może już istnieć bez wyglądu
USUNIĘTE BŁĘDY
- Naprawiono ikonę zaproszenia pozostającą na ekranie startowym po wylogowaniu się z konta Microsoft
DOSTĘPNOŚĆ
- Naprawiono błąd, który powodował, że funkcja przetwarzania tekstu na mowę odczytywała nieprawidłowy tekst
POLECENIA
- Naprawiono problem polegający na tym, że polecenie “/structure delete” jest wymienione w środku obu poleceń “/structure load” (MCPE-114022)
- Naprawiono problem polegający na tym, że polecenie /stopound całkowicie zawiesza/zamraża grę (MCPE-120336)
ROZGRYWKA
- Zmienione nazwy bloków struktury nie będą już miały nieprawidłowego trybu danych podczas tworzenia (MCPE-41625)
GRAFIKA
- Cubemap nie miga już podczas ładowania gry, ładowania do świata lub opuszczania świata (MCPE-103842)
- Naprawiono Jajko spawnujące Magmołaza, Hoglina, Zoglina, Piglina, Piglina okrutnika zmieniające kolor na czerwony po szybkim przesunięciu wewnątrz dowolnego ekwipunku
- Naprawiono błysk ikon naładowanego zaklętego łuku i kuszy
PRZEDMIOTY
- Użycie siekiery na drewnianych blokach zamienia je w bloki Okorowanego drewna (MCPE-105998)
- Naprawiono jednoczesne odtwarzanie animacji „ataku” i „używania” przy wprowadzaniu dotykowym (MCPE-117133)
PAROWANIE W VANILLI
- Cząsteczki trafień krytycznych generują się teraz wokół moba zamiast pod nim (MCPE-39599)
AKTUALIZACJE TECHNICZNE
TABLICE WYNIKÓW
- Naprawiono awarię, która czasami występowała, gdy obiekt z wartością tablicy wyników został usunięty z poziomu
STABILNOŚĆ I WYDAJNOŚĆ
- Dodano ostrzeżenia dotyczące nieprawidłowego identyfikatora nadrzędnego elementu mapy spowodowane nieaktualnymi szablonami Rynku
Źródło: www.minecraft.net