Java – 1.17 PRE-RELEASE 1

29.05.2021
minecraft 1.17 tabliczki mpmc.pl

Pierwsza przedpremierowa wersja 1.17 jest już dostępna!

Wkrótce pojawi się oficjalne wydanie wersji 1.17, do tego czasu będą ukazywały się aktualizacje głównie z poprawkami i naprawami błędów.

NOWE FUNKCJE W WERSJI 1.17 PRE-RELEASE 1

  • Dodano nowe osiągnięcia

NOWE OSIĄGNIĘCIA

  • „Whatever Floats Your Goat!!” za pływanie w łodzi z kozą
  • „Wax on” za nakładanie wosku na blok miedzi!
  • „Wax off” za zeskrobywanie wosku z bloku miedzi!
  • „The Cutest Predator” za złapanie aksolotla do wiadra!
  • „The Healing Power of Friendship!” za połączenie sił z aksolotlem i wygranie walki
  • „Glow and Behold” za podświetlenie tabliczki
  • „Light as a Rabbit” za chodzenie po sypkim śniegu w skórzanych butach
  • „Surge Protector!” za uderzenie pioruna w piorunochron w pobliżu wieśniaka bez podpalenia tego obszaru
  • „Is it a Bird?” za patrzenie na papugę przez lunetę
  • „Is it a Balloon?” za patrzenie na ghasta przez lunetę
  • „Is it a Plane?” za patrzenie na smoka przez lunetę

ZMIANY W WERSJI 1.17 PRE-RELEASE 1

  • Świece zostały dodane z powrotem do ekwipunku kreatywnego
  • Ponownie dostępne są przepisy na wytwarzanie i gaszenie świec
  • Świece po zapaleniu mają teraz inną teksturę
  • Świecący tekst na znakach ma teraz zewnętrzną poświatę, dzięki czemu tekst w ciemnych kolorach jest bardziej widoczny w ciemności
  • Przytrzymanie spacji zwiększa teraz prędkość przewijania napisów

ZMIANY TECHNICZNE W 1.17 PRE-RELEASE 1

  • Dodano wyzwalacz osiągnięcia started_riding, lightning_strike oraz using_item
  • Dodano warunek source do wyzwalacza effects_changed
  • Dodano predykat podrzędny lightning_bolt
  • Dodano właściwości passenger, stepping_on i lightning_bolt do predykatu bytu
  • Dodano warunek “looking_at”
  • Rozszerzone pole “item” i “block”
  • Dodano skrót F3 + L do generowania i utrwalania wskaźników wydajności z gry
    • F3 + L na światach dla jednego gracza będzie również zawierać raporty dla zintegrowanego serwera
  • Usunięto polecenie raportu debugowania (użyj perf start/stop do pomiaru wydajności serwera)
  • Polecenie perf start/stop na serwerach dedykowanych będzie teraz generować i utrwalać metryki wydajności serwera

OSIĄGNIĘCIA

NOWE WYZWALACZE

STARTED_RIDING

  • Wywoływane, gdy gracz zaczyna jechać pojazdem lub byt zaczyna jechać pojazdem aktualnie prowadzonym przez gracza
  • Warunki:
    • player – gracz, który zaczął jazdę konną lub jeden z pasażerów łodzi

LIGHTNING_STRIKE

  • Uruchamiane po zakończeniu błyskawicy (tj. Zniknięcie istoty)
  • Wyzwalacze dla dowolnego gracza na serwerze
  • Warunki
    • player – gracz, dla którego działa ten wyzwalacz
    • lightning – predykat dla bytu błyskawicy
    • bystander – predykat dla jednego z bytów w określonym obszarze wokół piorunu, który nie jest przez niego zraniony

USING_ITEM

  • Wyzwalane przy każdym ticku używania przedmiotów (takich jak kusze, luneta, wędki itp.)
  • Warunki
    • player – gracz używający przedmiotu
    • item – używany przedmiot

ZMIENIONE WYZWALACZE

EFFECTS_CHANGED

  • Dodano wyzwalacze źródłowe, które pasują do jednostki, która wyzwoliła zmianę
  • Może być pusty, gdy:
    • nie ma bytu (na przykład efekt uzyskany z latarni nawigacyjnej)
    • efekt nakłada się samodzielnie
    • efekt jest usuwany

ZMIENIONE PREDYKATY

PREDYKAT PRZEDMIOTU

  • Pole item rozszerzone na items, teraz akceptuje szereg typów przedmiotów

PREDYKAT BLOKU

  • Pole block rozszerzone na blocks, akceptuje teraz szereg typów bloków

PREDYKAT BYTU

  • passenger – nowy predykat podrzędny dla pasażera bezpośrednio jadącego tym pojazdem (jeśli występuje, musi pasować do jednego lub więcej)
  • stepping_on – predykat lokalizacji dla bloku jest obecnie ustawiony
  • lightning_bolt – predykat podrzędny ważny tylko dla elementu błyskawicy

PREDYKAT GRACZA

  • looking_at – podmiot aktualnie oglądany przez gracza
    • używa tych samych zasad pola widzenia, co atakujące moby
    • rzeczywisty promień wykrywania może ulec zmianie w przyszłości

BŁYSKAWICA

  • blocks_set_on_fire – sprawdzenie zasięgu bloków podpalonych przez ten podmiot
  • entity_struck – predykat dla bytów trafionych tym piorunem (jeśli występuje, musi pasować do jednego lub więcej)

RAPORTOWANIE MIERNIKÓW WYDAJNOŚCI

Zostaną one zapisane w pliku zip w “debug/profiling/<yyyy-MM-dd_HH.mm.ss-[nazwa poziomu]-[wersja]>.zip” i mogą zostać użyte do analizy regresji wydajności, jeśli zostaną uwzględnione w raportach błędów.

KLIENT F3 + L

Naciśnięcie F3 + L podczas gry rozpocznie nagrywanie przez 10 sekund, przechwytując dane, takie jak czas trwania ticków, używane rozmiary sterty i inne bardziej szczegółowe statystyki.

Naciśnięcie F3 + L przed limitem 10 sekund spowoduje wcześniejsze zakończenie nagrywania.

Ten skrót jest zawsze dostępny dla klientów, nawet na serwerach dla wielu graczy, na których rejestruje wydajność po stronie klienta.

POLECENIE START/STOP SERWERA DEDYKOWANEGO

  • perf start – rozpocznie nagrywanie przez 10 sekund, przechwytując dane, takie jak czas trwania ticków i inne bardziej szczegółowe statystyki.
  • perf stop – przed limitem 10 sekund zakończy nagrywanie wcześniej.

NAPRAWIONE BŁĘDY W WERSJI 1.17 PRE-RELEASE 1

  • MC-19690 – Zmniejszenie wartości maxHealth/max_health może spowodować fałszywą śmierć
  • MC-65587 – Skok opóźnienia podczas ładowania tekstur głowy gracza/skórek gracza
  • MC-104897 – Kryształy końcowe umieszczone na portalach wyjściowych wygenerowanych przed 1.9 nie odradzają smoka Endera
  • MC-117708 – Drgania w tle napisów końcowych
  • MC-118757 – Zwiększenie wartości poziomu deszczu stanu gry sprawia, że ​​gra staje się coraz bardziej opóźniona i zniekształca interfejs użytkownika
  • MC-148809 – Długość danych bloku struktury ograniczona do 12
  • MC-163945 – Przecinające się struktury mogą tworzyć uszkodzone jednostki blokowe (spawner/skrzynia)
  • MC-189336 – Przesuwanie się po serwerach na liście serwerów powoduje awarię gry (ArrayIndexOutOfBoundsException)
  • MC-192889 – Podczas umieszczania niektórych głów gra się zacina
  • MC-197942 – Liście zmieniają się w kamień w pobliżu sadzawki lawy
  • MC-198957 – Końcowe ramy portalu zmieniają się w kamień w pobliżu sadzawki lawy
  • MC-202249 – Wściekłe pasywne moby w nowych fragmentach Netheru bardzo daleko od wcześniej wygenerowanych fragmentów, a następnie wejście do portalu Nether powoduje całkowite zawieszenie serwera
  • MC-203131 – Ustawienie wagi w puli szablonów na wysokie wartości spowoduje opóźnienie w świecie i może spowodować błąd braku pamięci.
  • MC-203558 – Zapalenie świecy jest czasami opóźnione
  • MC-203661 – Płynące płyny wyglądają na bardzo ciemne przez przyciemniane szkło
  • MC-203704 – Świece nie pokazują animacji płomienia, gdy cząsteczki są ustawione na „Minimalne”
  • MC-204649 – Ametystowe bloki nie wydają dźwięków dzwonka, gdy przechodzą po nich określone moby
  • MC-205035 – Wiaderko z proszkiem do śniegu nie jest zgrupowane ze śnieżkami ani wiaderkami w ekwipunku kreatywnym
  • MC-208604 – Podczas gdy główna ręka jest pusta, a w drugiej jest załadowana kusza, główna ręka wydaje się niewidoczna
  • MC-209819 – Awaria serwera podczas znajdowania ścieżki do gracza, który się teleportuje
  • MC-211601 – Jednostki są ładowane po przetworzeniu zaplanowanych taktów, co powoduje wyłączenie szyn detektorów, płyt dociskowych itp.
  • MC-212142 – Nakładanie świecącego tuszu na znaki nie powoduje, że tekst jest jasny bez zastosowania niestandardowego koloru
  • MC-212146 – Lśniące porosty mogą generować unoszące się wewnątrz podziemnych struktur
  • MC-212207 – Geody generujące się wewnątrz gór lodowych
  • MC-213062 – Zrujnowany portal wygenerowany w portalu endu
  • MC-213799 – Spadkoliść nie jest prawidłowo trzymany w dłoni gracza
  • MC-214057 – Byty nie wyświetlają już animacji płomienia, gdy znajdują się w wodzie/lawie w tym samym czasie
  • MC-214636 – Małe spadkoliście mogą nakładać się na siebie
  • MC-214684 – Azalii nie można umieszczać w doniczkach
  • MC-216276 – Kałuże lawy niszczą podłoże z niestandardową generacją świata
  • MC-218112 – “SynchedEntityData” nieprawidłowo używa blokad
  • MC-218831 – Wiele brakujących shaderów w zasobach gry
  • MC-218972 – Zarys świecącego efektu pomija części bytów, jeśli byt jest niewidzialny
  • MC-219762 – Bardziej wydajny algorytm mieszania szumów w “BlendedNoise”
  • MC-221554 – Podczas wyszukiwania jajko przyzywające kozę pojawia się pośrodku różnych typów łodzi
  • MC-221820 – Niespójność: Enderman jest w stanie zbierać kwitnące azalie, podczas gdy nie jest w stanie utrzymać normalnego krzaka azalii.
  • MC-223021 – “glShaderSource” nie działa na niektórych sterownikach AMD, powodując awarię wersji 1.17
  • MC-223843 – Dwukrotnie grzybnia wewnątrz enderman_holdable.json
  • MC-224159 – Serca wchłaniające nie mają efektu witherowych serc
  • MC-224445 – Ponowne ładowanie pakietów zasobów ze wspaniałą grafiką powoduje, że ekran robi się czarny, po kilkukrotnym zawieszeniu sterowników AMD
  • MC-224778 – Gra się zawiesza, gdy na #wall_corals występuje blok bez stanu przeciwległego bloku
  • MC-224861 – Spadające bloki znikają na chwilę podczas lądowania
  • MC-224862 – Azalia i azalie kwitnące mogą spożywać mączkę kostną, mimo że są na glinie
  • MC-225010 – Zamknięcie ekwipunku w trybie kreatywnym, gdy przedmiot znajduje się na kursorze, zamienia go w przedmiot-duch
  • MC-225129 – Gracze nie znikają, dopóki się nie odrodzą
  • MC-225193 – Kozy będą próbowały taranować byty znajdujące się poza granicą świata
  • MC-225315 – Wybrany tekst na znakach miga
  • MC-225404 – Topór jest nadal odpowiednim narzędziem do mchu
  • MC-225722 – java.lang.IllegalArgumentException: powiązanie musi być dodatnie
  • MC-225773 – Aksolotl mogą wydawać dźwięki otoczenia, gdy udają martwe
  • MC-225843 – Warstwy śniegu nadal mogą unosić się nad jeziorami
  • MC-225850 – Trawa, wysoka trawa, kwiat, podwójny kwiat, paproć, duża paproć i drzewo mogą generować się na piasku lub żwirze
  • MC-225853 – Minecraft czasami ulega awarii podczas pierwszej próby uruchomienia 21w20a
  • MC-225895 – Trawa nadal może generować się nad jeziorami lawy
  • MC-225916 – Bloki z niewoskowanej utlenionej miedzi nie wymagają co najmniej warstwy kamienia do wydobycia
  • MC-225919 – Ruda węgla ze skamieniałości może generować się przez bedrock
  • MC-225929 – Sortowanie statystyk przedmiotów nie działa
  • MC-225978 – Niewoskowane, zwietrzałe bloki miedziane pojawiają się dwukrotnie w pliku need_stone_tool.json
  • MC-226192 – Awaria podczas próby utworzenia nowego celu tablicy wyników: java.lang.NullPointerException: Nie można wywołać „String.toLowerCase (java.util.Locale)”, ponieważ „☃” jest zerowe

Źródło: www.minecraft.net