Java – Minecraft 1.17 – Oficjalne wydanie

Aktualizacja jaskiń, z odrobiną klifów. Zgadza się, aktualizacja The Caves & Cliffs: Część I rusza!
Teraz możesz wreszcie pływać ze świecącą kałamarnicą, walczyć u boku aksolotli i zostać zrzuconym z góry przez kozę. Możesz także budować z nowych bloków, takich jak miedź, spiczasty naciek i mech, wieszać wiszące korzenie i pnącza jaskiniowe oraz podziwiać nowe tekstury rudy. Rozświetl swoje domy, jaskinie, kopalnie i życie świecącymi jagodami. Zbuduj lunetę i zobacz swoją następną przygodę lub po prostu śledź creepera. Czekaj, co on robi? Czy zbliża się, czy ta luneta jest po prostu naprawdę dobra?
FUNKCJE
- Dodano Blok Nacieku i Spiczasty Naciek
- Dodano Blok Ametystu, Kiełkujący Ametyst,Skupisko Ametystu i Zarodek Ametystu
- Dodano Blok Surowego Żelaza, Miedzi i Złota
- Dodano Świece
- Dodano Miedź
- Dodano Łupek
- Dodano Jasnorosty
- Dodano Kocioł Lawy
- Dodano Piorunochron
- Dodano Bloki Bujnych Jaskiń
- Dodano Sypki śnieg
- Dodano Surową Miedź, Surowe Źelazo i Surowe Złoto
- Dodano Aksolotle
- Dodano Świecącą Kałamarnicę
- Dodano Kozę
- Dodano Lunetę
- Dodano Przyciemnione Szkło
- Shulker uderzający Shulkera może stworzyć nowego Shulkera
- Dodatki do handlu z Wędrownym Handlarzem oraz Kamieniarzem
- Sakiewki i przedmioty w Shulkerowych Skrzyniach upuszczają swoją zawartość po zniszczeniu
- Zmieniono czasy niszczenia Zainfekowanych Bloków
- Zmiany w łupach z wraku statku i szybu kopalni
- Ścieżki można teraz tworzyć za pomocą łopaty na ziemi, bielicy, grzybni lub twardej ziemi (a także na trawie)
- Utopiec ma teraz szansę na upuszczenie sztabki miedzi i nie upuszcza już sztabek złota
- Kule Doświadczenia czasami łączą się w dużych ilościach, aby poprawić wydajność. Nie zmienia to tempa, w jakim gracz może je wchłonąć, po prostu ogranicza ilość osobnych kul unoszących się w świecie. Kule, które się połączą, zyskają żywotność ostatnio utworzonej.
- Przytrzymanie spacji zwiększa teraz prędkość przewijania napisów
- Wagoniki i tory działają w wodzie
- Cząsteczki pojawiają się teraz, gdy tłoki łamią bloki
- Zmieniono kolejność niektórych bloków w zakładce Bloki Budowlane w menu kreatywnym
- Zmieniono kolejność zakładki Mechanizmy w menu kreatywnym
- Proste fajerwerki z jednym prochem można teraz wytworzyć za pomocą receptury
DOSTĘPNOŚĆ
- Dodano alternatywny jednolity czarny kolor tła do ekranu ładowania Mojang Studios, który można przełączać za pomocą opcji dostępności „Monochromatyczne logo”
NOWE OSIĄGNIĘCIA
- „Whatever Floats Your Goat!!” za pływanie w łodzi z kozą
- „Wax on” za nakładanie wosku na blok miedzi!
- „Wax off” za zeskrobywanie wosku z bloku miedzi!
- „The Cutest Predator” za złapanie aksolotla do wiadra!
- „The Healing Power of Friendship!” za połączenie sił z aksolotlem i wygranie walki
- „Glow and Behold” za podświetlenie tabliczki
- „Light as a Rabbit” za chodzenie po sypkim śniegu w skórzanych butach
- „Surge Protector!” za uderzenie pioruna w piorunochron w pobliżu wieśniaka bez podpalenia tego obszaru
- „Is it a Bird?” za patrzenie na papugę przez lunetę
- „Is it a Balloon?” za patrzenie na ghasta przez lunetę
- „Is it a Plane?” za patrzenie na smoka przez lunetę
AMETYSTOWE BLOKI
- Ametyst występuje w formie bloków wewnątrz Geod na dwa sposoby: Blok Ametystu i Kiełkujący Ametyst
- Wszystkie rodzaje bloków ametystowych (w tym skupiska) wytwarzają piękne dźwięki, gdy po nich chodzisz, niszczysz je, umieszczasz lub uderzasz pociskiem – idź i nagraj muzykę!
SKUPISKA AMETYSTU
- Skupiska ametystu wyrastają z kiełkującego ametystu, który można znaleźć w geodach ametystowych
- Skupiska mają cztery etapy wzrostu: mały zarodek ametystu, średni zarodek ametystu, duży zarodek ametystu i skupisko ametystu
- Skupiska mogą rosnąć tylko wtedy, gdy zostaną umieszczone na blokach Kiełkującego Ametystu
- W pełni rozwinięte skupiska ametystu upuszczają cztery odłamki ametystu (lub więcej ze szczęściem) po wydobyciu kilofem i upuszczają dwa odłamki ametystu po zniszczeniu ręką, tłokiem lub w inny sposób
- Skupiska mogą być wydobywane Jedwabnym Dotykiem na każdym etapie
GEODY AMETYSTU
- Te ogromne geody można znaleźć w dowolnym miejscu pod ziemią w świecie
- Geody ametystu mają zewnętrzną warstwę nowego kamienia o nazwie Gładki Bazalt
- Geody ametystu mają drugą warstwę innego nowego bloku o nazwie Kalcyt
- Geody ametystu mają wewnętrzną warstwę różnych bloków ametystowych
ODŁAMKI AMETYSTU
- Skupiska ametystu upuszczają dwa odłamki ametystu, gdy zostaną zniszczone ręcznie, tłokiem lub w inny sposób
- Skupiska ametystu upuszczają cztery odłamki ametystu, gdy zostaną wykopane kilofem (lub więcej ze szczęściem)
AKSOLOTL
- Ziemnowodny!
- Aksolotle pojawiają się w podziemnych wodach, które są w całkowitej ciemności z kamieniem, granitem, diorytem, andezytem, tufem lub łupkiem poniżej
- Aksolotle uwielbiają tropikalne ryby! Wiadro Tropikalnej Ryby może być używane do hodowli aksolotli.
- Aksolotle będą pływać z tobą, jeśli trzymasz w jednej ręce Wiaderko z Tropikalną Rybą
- Kiedy gracz zabije potwora, którego atakował lub był atakowany przez aksolotla, aksolotl pokaże swoją wdzięczność, zapewniając graczowi tymczasową regenerację i usuwając wszelkie efekty zmęczenia kopaniem
- Jeśli gracz ma już więcej niż 2 minuty efektu Regeneracji, aksolotl nie zapewni dodatkowej regeneracji
- Aksolotla możesz wziąć do wiaderka na wodę i nosić go jak łososia lub dorsza!
- Aksolotle zawsze będą ścigać i atakować kałamarnice, świecące kałamarnice, tropikalne ryby, dorsze, łososie, rozdymki, utopców, strażników i starszych strażników
- Aksolotle nie lubią być bez wody, wysychają i zaczynają odnosić obrażenia, jeśli nie będą w wodzie dłużej niż 5 minut
- Aksolotl nie wyschnie, dopóki jest w wodzie lub deszczu
- Czasami, gdy aksolotl otrzymuje obrażenia w wodzie, udaje, że jest martwy, aby przestać być atakowanym
- Istnieją cztery popularne odmiany i jedna rzadka (niebieska) odmiana Aksolotla
- Aksolotle pojawiają się w podziemnych źródłach wody, które są w całkowitej ciemności i nad naturalnymi kamiennymi blokami
- Aksolotle mają teraz dwuminutowy czas odnowienia po polowaniu na nie wrogie cele: kałamarnice, świecące kałamarnice, tropikalne ryby, dorsze, łososie i rozdymki
- Aksolotly będą traktować priorytetowo wrogie moby
MĄCZKA KOSTNA
- Podczas korzystania z mączki kostnej odtwarzany jest trzeszczący, chrupiący dźwięk
KIEŁKUJĄCY AMETYST
- Po każdej stronie bloku kiełkującego ametystu, gdzie znajduje się blok źródła powietrza lub wody, mały zarodek ametystu w końcu się rozrośnie
- Zarodki ametystu mogą rosnąć tylko wtedy, gdy są dołączone do kiełkującego ametystu i będą rosły, aż staną się skupiskami ametystu
ZAKŁADKA BLOKI BUDOWLANE
- Wszystkie rudy zostały uporządkowane tak, aby znajdowały się w tej samej lokalizacji w ekwipunku kreatywnym
- Kompaktowe formy surowych i przetworzonych materiałów podziemnych zostały uporządkowane
ŚWIECE
- Świece występują we wszystkich szesnastu kolorach i jednym wariancie bezbarwnym
- W jednym bloku można umieścić do czterech świec
- Wodoszczelne! (Ale nie możesz ich zapalić pod wodą, głuptasie)
- Życzymy wszystkiego najlepszego z Tortem ze świeczką!
- Świece można umieszczać tylko wtedy, gdy pod nimi znajduje się twarda powierzchnia, ale pozostaną, nawet jeśli powierzchnia poniżej zostanie usunięta
KOTŁY
- Kotły można teraz napełnić wiaderkami z lawy i śniegu!
- Kotły wypełnione lawą emitują sygnał redstone o sile 3, gdy są używane z komparatorem
BLOKI MIEDZIANE
- Z dziewięciu sztabek miedzi możesz zrobić blok miedzi
- Stwórz ciętą miedź, cięte miedziane schody i cięte miedziane płyty
- Przecinarki można używać do tworzenia różnych wariantów bloków miedzi
- Użyj plastra miodu, aby stworzyć bloki woskowanej miedzi
- Kliknij prawym przyciskiem myszy plaster miodu na bloki miedzi, aby je woskować
- Użyj plastra miodu w dozowniku do woskowania bloków miedzi
RUDA MIEDZI
- Rudę miedzi można znaleźć w bryłach rudy w całym świecie, podobnie jak w przypadku żelaza i węgla
- Przetop rudę miedzi, aby uzyskać sztabkę miedzi
- Z rudy miedzi wypada 2-3 surowej miedź
ŁUPEK
- Łupek można znaleźć w najgłębszych częściach podziemia i jest nieco trudniejszy do wydobycia niż zwykły kamień
- Łupek upuszcza łupkowy bruk, podobnie jak kamień upuszcza bruk
- Łupek nadal można uzyskać za pomocą jedwabnego dotyku
- Podobnie jak bruk, łupkowy bruk może być używany do tworzenia podstawowych narzędzi, pieców i stojaków warzelniczych
- Za pomocą łupek możesz również stworzyć następujące bloki:
- Łupkowa brukowa płyta
- Łupkowe brukowe schody
- Łupkowy brukowy murek
- Wypolerowany łupek
- Wypolerowana łupkowa płyta
- Wypolerowane łupkowe schody
- Wypolerowany łupkowy murek
- Łupkowe cegły
- Płyta z łupkowej cegły
- Schody z łupkowej cegły
- Murek z łupkowej cegły
- Łupkowe kafelki
- Łupkowa kafelkowa płyta
- Łupkowe kafelkowe schody
- Łupkowy kafelkowy murek
- Rzeźbiony łupek
- Pęknięte rzeźbiony łupek
- Pęknięte płytki rzeźbionego łupku
- W podziemiach można znaleźć również wariant zarażonego łupku
- Łupkowy bruk można przetopić na łupek
RUDY ŁUPKU
- Kiedy ruda jest generowana w tym samym miejscu, co łupek, zamiast tego generowane są teraz warianty łupkowej rudy
- Dwa razy trudniejsze do wydobycia niż normalne rudy
BLOK NACIEKU
- Blok dekoracyjny
- Można go wytworzyć za pomocą czterech spiczastych nacieków
SPICZASTY NACIEK
- Tworzy się stalaktyt, jeśli jest umieszczony na suficie lub stalagmit, jeśli jest umieszczony na podłodze
- Można łączyć, tworząc dłuższe stalaktyty i stalagmity
- Stalaktyty i stalagmity łączą się, jeśli końcówki są obok siebie, chyba że naciśniesz shift podczas umieszczania
- Stalagmity pękną, jeśli nie będą na czymś stały
- Lądowanie lub skakanie na stalagmitach boli! Są ostre
- Stalaktyty spadają, jeśli nie są przyczepione do czegoś
- Uderzenie spadającym stalaktytem boli! Są ostre
- Stalaktyty kapią wodą (lub lawą, jeśli lawa znajduje się nad sufitem)
- Stalaktyt ze źródłem wody nad sufitem stopniowo wypełni wodą kocioł poniżej
- Stalaktyt ze źródłem lawy nad sufitem stopniowo wypełni lawą kocioł poniżej
- Rzucone trójzęby niszczą spiczasty naciek
WZROST NACIEKÓW
- Jeśli stalaktyt wisi na bloku naciekowym ze źródłem wody powyżej, powoli wyrośnie zarówno stalaktyt od góry, jak i stalagmit od dołu
- Szybkość wzrostu jest losowa, ale bardzo powolna, jeden krok wzrostu może zająć kilka dni Minecrafta
- Stalaktyt wyrośnie tylko do siedmiu bloków
- Stalaktyt spowoduje wzrost stalagmitów tylko wtedy, gdy podłoga lub stalagmit poniżej znajduje się w promieniu 10 bloków
- Jeśli czubek stalaktytu znajduje się w wodzie, nie kapie, a zatem nie spowoduje żadnego wzrostu staagmitu
- Jeśli czubek stalagmitu znajduje się w wodzie, nie spadnie, a zatem nie będzie rosnąć w kapiącym stalaktycie. To samo, jeśli między dwiema końcówkami jest jakiś płyn.
- Stalagmit lub stalaktyt nigdy nie urosną się w płynie
JASNOROST
- Przyćmione źródło światła, które powstaje w jaskiniach
- Użyj nożyc, aby go podnieść
- Użyj mączki kostnej, aby rozprowadzić go na powierzchniach bloków
ŚWIECĄCA KAŁAMARNICA
- Świecące kałamarnice są dobrze oświetlone i można je zobaczyć z daleka
- Po zabiciu, świecące kałamarnice upuszczają torbiele świecącego atramentu
- Torbiele świecącego atramentu mogą być używane na tabliczkach, aby tekst był bardzo widoczny, nawet w nocy. Współpracuje z kolorami!
- Stwórz lśniącą ramkę na przedmiot, łącząc torbiel świecącego atramentu z ramką na przedmiot na stole rzemieślniczym. Każdy przedmiot w świecącej ramce jest doskonale oświetlony, nawet w nocy.
- Użyj torbieli z atramentem na tabliczce, aby usunąć efekt poświaty
- Aksolotle zaatakują wszystkie świecące kałamarnice, które zobaczą, więc… bądź ostrożny
- Świecące kałamarnice pojawiają się w podziemnych wodach, które są w całkowitej ciemności z kamieniem, granitem, diorytem, andezytem, tufem lub łupkiem
KOZA
- Kozy odradzają się w górach
- Kozy potrafią wspinać się po zboczach gór swoimi niesamowitymi skokami
- Kozy można kusić i hodować za pomocą pszenicy
- Kozy to kolejne źródło mleka!
- Kozy będą taranować wszystko, co się rusza… także stojaki na zbroję
- Dwie na 100 kóz mają coś bardzo głośnego do powiedzenia!
- Kozy będą unikać chodzenia po sypkim śniegu
- Krzyczące Kozy będą częściej używać swojego tarana niż inne Kozy
- Moby staranowane przez Kozy nie biorą odwetu
ZAINFEKOWANE BLOKI
- Zainfekowane bloki nie są już natychmiast niszczone, a zamiast tego mają o połowę krótsze czasy zniszczenia niż ich niezainfekowane odpowiedniki
PIORUNOCHRON
- Piorunochron jest wykonany z trzech sztabek miedzi
- Chroni twoje konstrukcje podczas burzy!
- Piorunochron ochroni obszar 8*16 bloków wokół siebie przed, czasami niszczycielskimi, uderzeniami piorunów!
- Piorunochrony emitują sygnał redstone po uderzeniu pioruna
BLOKI BUJNYCH JASKIŃ
- Dodano mech
- Dodano spadkoliście
- Dodano zakorzenioną ziemię i wiszące korzenie
- Dodano pylikwiaty (obecnie dostępne tylko w ekwipunku trybu kreatywnego)
- Dodano jaskiniowe pnącza i świecące jagody
- Dodano krzewy azalii
KRZEWY AZALII
- Dodano krzewy azalii oraz kwitnące krzewy azalii
- Pszczoły widzą kwitnącą azalię (i kwitnące liście azalii) jako kwiaty
- Użyj mączki kostnej na azalii lub kwitnącej azalii, aby uzyskać drzewo azalii
PNĄCZA JASKINIOWE I ŚWIECĄCE JAGODY
- Jaskiniowe pnącza wyrastają z sufitu, jak lamentorośl
- Kiedy dorosną, mają szansę wyprodukować świecące jagody
- Świecące jagody są naturalnym źródłem światła, a także źródłem pożywienia
- Lisy jedzą świecące jagody
- Użyj świecących jagód, aby zasadzić nowe pnącza jaskiniowe
- Używanie mączki kostnej na pnączach stworzy świecące jagody
SPADKOLIŚCIE
- Mały spadkoliść potrzebuje wilgoci, więc rośnie na glinie lub pod wodą
- Kierunek obrotu małego spadkoliścia zmienia się z ustawieniem gracza podczas stawiania go
- Wędrujący handlarz czasami sprzedaje małe spadkoliście
- Mały spadkoliść po użyciu mączki kostnej wyrasta w duży spadkoliść
- Duży spadkoliść rośnie po użyciu mączki kostnej
- Jeśli staniesz na dużym spadkoliściu, po chwili się przechyli, a Ty spadniesz
- Przechylony duży spadkoliść po chwili znów wstanie
- Duży spadkoliść przechyli się po trafieniu pociskiem
- Zasilany redstonem duży spadkoliść nie przechyla się (z wyjątkiem trafienia pociskiem)
MECH
- Dwa nowe klocki dekoracyjne: blok mchu i dywan z mchu
- Dywan z mchu można wykonać z bloków mchu
- Bloki mchu można łączyć z kostki brukowej lub kamiennych cegieł, aby uzyskać omszałe wersje tych bloków
KORZENIE
- Dodano ukorzenioną ziemię i wiszące korzenie – dekoracyjne bloki, które pojawią się w nadchodzącym biomie Bujne Jaskinie
- Użycie mączki kostnej na zakorzenionej ziemi wyrośnie pod spodem wiszące korzenie
- Uprawianie zakorzenionej ziemi motyką zamieni ją w ziemię i wyskoczą z przedmiotu Wiszące Korzenie.
PYLIKWIAT
- Piękny duży kwiat umieszczony na suficie
- Wyciekają z niego cząsteczki i pojawią się w powietrzu wokół niego
WAGONIKI I TORY PRACUJĄ W WODZIE
- Wszystkie tory mogą być zalane wodą (działa również z dozownikiem i wiadrem na wodę)
- Płynąca woda nie psuje szyn
- Wagony mogą przejeżdżać przez wodę, ale są spowalniane bardziej niż zwykle
UTLENIANIE
- Miedź z czasem się utleni
- Istnieją cztery etapy: miedź, miedź odsłonięta, miedź zwietrzała i miedź utleniona
- Potrzeba 50-82 dni Minecraft (w załadowanych chunkach), aby blok miedzi utleniał się na jeden etap
- Woskowane bloki miedzi nie utleniają się
- Możesz woskować każdy etap utleniania – jak pięknie, to oznacza, że możesz na zawsze zachować ten piękny zwietrzały blok miedzi w jego zwietrzałej fazie!
- Uderzenie pioruna w Miedź oczyści jej utlenienie
- Woskowane bloki miedzi można przetworzyć na dziewięć sztabek miedzi
- Siekiery mogą zeskrobać wosk i utlenianie z bloków miedzi
SYPKI ŚNIEG
Bardziej śnieżny śnieg!
- Sypki śnieg to blok pułapka, który sprawia, że każda istota, która w nią wejdzie, tonie w niej
- Możesz podnieść i umieścić sypki śnieg za pomocą Wiadra
- Noś skórzane buty, aby zapobiec zatopieniu się w blokach sypkiego śniegu
- Zostaw Kocioł na zewnątrz w padającym śniegu, a wypełni się Sypkim Śniegiem
- Płonące istoty są teraz gaszone, gdy zderzają się z Sypkim Śniegiem. Blok Sypkiego Śniegu również zostaje zniszczony
- Szkielety zamieniają się teraz w Tułaczy po zamrożeniu
- Sypki śnieg jest popychany przez pistony i lepkie pistony
- Króliki, endermity, rybiki cukrowe i lisy mogą chodzić po sypkim śniegu bez wpadania w niego
ZAMRAŻANIE
- Stojąc w Sypkim śniegu powoli zamrażasz się
- Po zamrożeniu, co kilka sekund zadaje zamrożone obrażenia bytowi
- Noszenie jakiegokolwiek kawałka skórzanej zbroi zapobiega całkowitemu zamarznięciu
- Dodano zasadę gry freezeDamage, która pozwala graczom wybrać, czy sypki śnieg powoduje obrażenia od zamrażania, czy nie
- Tułacze, niedźwiedzie polarne i śnieżne golemy są odporne na zamarzanie
- Moby całkowicie zamrożone będą się trząść
- Moby lubiące ciepło (Płomyki, Kostki magmy i Magmołazy) otrzymują zwiększone obrażenia od mrozu
ZAKŁADKA MECHANIZMY
- Zakładka Mechanizmy została zmieniona w celu nadania priorytetu często używanym blokom
- Przedmioty/bloki Mechanizmów zostały pogrupowane i uporządkowane w następujący sposób:
- Niezbędniki
- Unikalne aktywatory
- Różne
- Wspólne aktywatory
- Otwierane
- Bloki śluzu i bloki miodu zostały przeniesione do zakładki Mechanizmy
SUROWE RUDY
- Rudy, które można przetopić, upuszczają teraz surowe formy przedmiotów z rudy zamiast bloku rudy i można je przetapiać tak jak wcześniej
- Ma to na celu zapobieganie zaśmiecaniu ekwipunku i zachowanie spójności z fortuną na wszystkich rudach
- Podobnie jak w przypadku innych materiałów, możesz stworzyć blok z surowych przedmiotów w celu zaoszczędzenia miejsca w ekwipunku
GŁADKI BAZALT
- Przetop bazalt, aby uzyskać gładki bazalt
LUNETA
- Możesz użyć lunety, aby zobaczyć odległe rzeczy
- Luneta jest wykonana z dwóch sztabek miedzi i jednego odłamka ametystu
PRZYCIEMNIONE SZKŁO
- Szkło przyciemnione to rodzaj szkła, które nie przepuszcza światła
- Przyciemnione szkło powstaje poprzez umieszczenie szklanego bloku w środku czterech odłamków ametystu
- Szkło przyciemnione można uzyskać bez Jedwabnego dotyku; nie pęka jak zwykłe szkło
DODATKI DO HANDLU
- Dodano następujące transakcje do Kamieniarza:
- Sprzeda 4 bloki nacieku za 1 szmaragd
- Dodano następujące transakcje do Wędrującego Handlarza:
- Sprzeda 2 spiczaste nacieki za 1 szmaragd
- Sprzeda 2 bloki zakorzenionej ziemi za 1 szmaragd
- Sprzeda 2 bloki mchu za 1 szmaragd
- Bloki mchu można znaleźć w skrzyniach wraków
- Świecące jagody można znaleźć w Wagonikach ze skrzyniami w kopalniach
TUF
- Nowy rodzaj kamienia, który można znaleźć między y0 a y16
ZMIANY STRUKTURY PODZIEMI
- Twierdze są w większości zamknięte w kamieniu
- Korytarze kopalniane są podparte filarami z drewna poniżej lub łańcuchami powyżej w razie potrzeby
- Pajęczyny nie generują w pełni w powietrzu
WIZUALIZACJE
- Kolor nieba zmienia się teraz płynnie podczas poruszania się między różnymi biomami
- Rudy bez unikalnych kształtów otrzymały nowe tekstury ze względu na dostępność, dzięki czemu każdą rudę można odróżnić jedynie kształtem
- Ruda szmaragdu i lazurytu miały kilka drobnych poprawek
- Będąc najbardziej kultową rudą, tekstura rudy diamentu pozostaje taka sama, aby zachować klasyczny charakter
- Czernit, Polerowane czernitowe cegły i Popękane polerowane czernitowe cegły miały kilka drobnych poprawek
- Zaktualizowano tekstury zegara i kompasu
GENERACJA ŚWIATA
- Gromady nacieków można znaleźć rzadko w normalnych jaskiniach
- Skupiska łupku można znaleźć od Y0 do Y16
ZMIANY TECHNICZNE
- Dodano “/debug funkcja”
- Dodano polecenie “/item”
- Dodano “lightning_bolt”
- Dodano warunek “looking_at”
- Dodano właściwości “passenger”, “stepping_on” i “lightning_bolt” do predykatu encji
- Dodano warunek źródłowy do “effects_changed”
- Dodano wyzwalacze związane z “started_riding”, “lighting_stike” i “using_item”
- Dodano metryczny sześcian światła
- Dodano nowy tag NBT dla podmiotów o nazwie „HasVisualFire”, który spowoduje, że każdy podmiot z tą flagą będzie wizualnie pojawiał się w ogniu, nawet jeśli w rzeczywistości w nim nie jest
- Dodano skrót F3+L do generowania i utrwalania wskaźników wydajności gry
- F3+L na światach dla jednego gracza będzie również zawierać raporty dla zintegrowanego serwera
- Dodano regułę “playersSleepingPercentage” (domyślnie 100), która określa, jaki procent graczy musi spać, aby pominąć noc. Ustawienie go na 0 oznacza, że zawsze wystarczy jeden gracz, aby pominąć noc. Ustawienie powyżej 100 zapobiegnie pomijaniu nocy.
- Dodano modyfikatory przedmiotów, które ponownie wykorzystają składnię funkcji tabeli łupów do opisania modyfikacji przedmiotów w poleceniu /item
- Dodano funkcję tabeli łupów “set_banner_pattern”
- Dodano byt Marker
- Przyciski zmieniające wartość(takie jak poziom trudności) można teraz kontrolować za pomocą kółka myszy
- Kliknięcie przycisku zmieniającego wartość przy jednoczesnym przytrzymaniu klawisza Shift powoduje zmianę na poprzednią wartość
- Wersja pakietu danych to teraz 7
- Dostęp do typu świata „Debugowanie” można teraz uzyskać, przytrzymując klawisz Alt (wcześniej Shift)
- Byty są teraz zapisywane oddzielnie od fragmentów terenu
- Rozszerzone pole “block” na predykacie blokowym do “blocks”
- Rozszerzone pole “item” na pozycji predykatu do “items”
- Narracja GUI zawiera teraz pozycję i użycie najechanych lub skupionych elementów
- Tabele łupów mają teraz dostęp do wartości tablicy wyników według UUID
- Profil podstawowy OpenGL 3.2
- Polecenie Perf start/stop na dedykowanych serwerach będzie teraz generować i utrwalać metryki wydajności serwera
- Usunięto /replaceitem
- Usunięto polecenie raportu debugowania (użyj perf start/stop do pomiaru wydajności serwera)
- “selector” i “nbt” mogą teraz konfigurować separatory między elementami
- Serwery mogą również wyświetlać niestandardową wiadomość po wyświetleniu monitu o pakiet zasobów
- Serwery mogą teraz wymagać akceptacji niestandardowych pakietów zasobów
- Komenda „/give” może dać tylko do 100 stosów przedmiotów na raz (np. 6400 kamienia lub 100 żelaznych mieczy)
- Domyślnym trybem bloków strukturalnych jest teraz “Load”. “Data” są teraz ukryte (ale można uzyskać do nich dostęp, klikając przycisk trybu, trzymając wciśnięty klawisz Alt)
- Maksymalna długość nazw przedmiotów w interfejsie kowadła została zwiększona z 35 do 50
- Maksymalny rozmiar, z jakim można przyzywać Slimy, wynosi teraz 128
- Format paczki w version.json został podzielony na wersje danych i zasobów
- Wersja pakietu zasobów to teraz wersja nr 7
- Zaktualizowano do Javy 16
- Wartości wewnątrz generatorów liczb losowych mogą być teraz zagnieżdżane
/DEBUG
- Nowa podkomenda debug wykonuje polecenie o tej samej składni co funkcja
- Każde wykonane polecenie, wiadomość (nawet jeśli normalnie byłaby niewidoczna), wynik lub błąd jest przechowywany w pliku
OSIĄGNIĘCIA
ZMIENIONE PREDYKATY
PREDYKAT BLOKU
- Pole “block” rozszerzone na “blocks”, akceptuje teraz szereg typów bloków
PREDYKAT BYTU
- “passenger” – nowy predykat podrzędny dla pasażera bezpośrednio jadącego tym pojazdem (jeśli występuje, musi pasować do jednego lub więcej)
- “stepping_on” – predykat lokalizacji dla bloku, na którym aktualnie stoi byt
- “lightning_bolt” – predykat podrzędny ważny tylko dla elementu błyskawicy
PREDYKAT PRZEDMIOTU
- pole “item” rozszerzone na “items”, które teraz akceptuje szereg typów przedmiotów
PREDYKAT GRACZA
- “looking_at” – podmiot aktualnie oglądany przez gracza
- używa tych samych zasad pola widzenia, co atakujące moby
- rzeczywisty promień wykrywania może ulec zmianie w przyszłości
ZMIENIONE WYZWALACZE
EFFECTS_CHANGED
- Dodano wyzwalacze “źródła”, które pasują do jednostki, która wyzwoliła zmianę
- Może być pusty, gdy:
- nie ma bytu (na przykład efekt uzyskany z latarni nawigacyjnej)
- efekt nakłada się samodzielnie
- efekt jest usuwany
BŁYSKAWICA
- “blocks_set_on_fire” – sprawdzenie zasięgu bloków podpalonych przez ten podmiot
- “entity_struck” – predykat dla bytów trafionych tym piorunem (jeśli występuje, musi pasować do jednego lub więcej)
NOWE WYZWALACZE
LIGHTNING_STRIKE
- Uruchamiane po zakończeniu błyskawicy (tj. Zniknięcie istoty)
- Wyzwalacze dla dowolnego gracza na serwerze
- Warunki
- “player” – gracz, dla którego działa ten wyzwalacz
- “lightning” – predykat dla bytu błyskawicy
- “bystander” – predykat dla jednego z bytów w określonym obszarze wokół piorunu, który nie jest przez niego zraniony
STARTED_RIDING
- Wywoływane, gdy gracz zaczyna jechać pojazdem lub byt zaczyna jechać pojazdem aktualnie prowadzonym przez gracza
- Warunki:
- “player” – gracz, który zaczął jazdę lub jeden z pasażerów łodzi
USING_ITEM
- Wyzwalane przy każdym ticku używania przedmiotów (takich jak kusze, luneta, wędki itp.)
- Warunki
- “player” – gracz używający przedmiotu
- “item” – używany przedmiot
SEPARATORY KOMPONENTÓW CZAT
- Komponenty, które drukują listy nazw, takie jak “selector” lub “nbt”, mogą teraz zastąpić separator (domyślnie) elementem “separator”
- Przykłady:
- {„selector”: „@e[type=chicken]”, „separator”: „|”}
- {„nbt”: „CustomName”, „entity”: „@e[type=chicken]”, „interpret”: true, „separator”: {„text”: „*”, „color”: „red”} }
POLECENIA
ITEM
Modyfikuje przedmiot lub blokuje ekwipunek.
To polecenie ma trzy formy:
Możliwe źródła i cele:
Na przykład “/item replace block ~ ~ ~ container.0 from entity @s enderchest.0” skopiuje pierwszy przedmiot ze Skrzyni Endu gracza do pierwszego miejsca skrzyni, na której gracz aktualnie stoi.
- “/item replace <target> with <item stack> [<count>]” – to samo co stary “replaceitem”
- “/item replace <target> from <source> [<modifier>]” – kopiuje element ze źródła do celu(ów), opcjonalnie stosując modyfikator
- “/item modify <target> <modifier>” – modyfikuje element (bez kopiowania)
- “entity <selector> <slot>”
- blok <x> <y> <z> <slot>
NIESTANDARDOWE PAKIETY ZASOBÓW SERWERA
- Serwer dedykowany może wymusić niestandardowe pakiety zasobów, ustawiając “require-resource-pack” w “server.properties”
- Gdy ta opcja jest używana, gracze zostaną poproszeni o odpowiedź i zostaną rozłączeni, jeśli odrzucą wymagany pakiet
- Jeśli użytkownik ma ustawienie automatycznego odrzucania paczek, powiadomienie będzie nadal wyświetlane (ponieważ alternatywą byłoby automatyczne rozłączenie)
- Dedykowany serwer może również skonfigurować dodatkową wiadomość, która będzie wyświetlana w powiadomieniu pakietu zasobów (“resource-pack-prompt” w “server.properties”, oczekuje składni komponentu czatu, może zawierać wiele wierszy)
- Ta wiadomość nie zostanie wyświetlona, jeśli użytkownik już odrzucił pakiet i nie jest to wymagane
DOSTOSOWANE ŚWIATY
- Wartości związane z wysokością świata są teraz widoczne dla spersonalizowanych światów
PAKIETY DANYCH
Zmiany w pakietach danych dla wersji 7:
- Usunięcie “/replaceitem” (zastąpione “/item replace”)
PRZECHOWYWANIE BYTU
- Byty zostały wyodrębnione z głównych (terenowych) chunków i są teraz przechowywane w oddzielnym katalogu “entities” (podobnym do przechowywania POI)
- Te nowe pliki są nadal plikami regionalnymi z NBT
MODYFIKATORY PRZEDMIOTÓW
- Część funkcyjną tabel łupów można teraz zdefiniować jako oddzielny zasób pakietu danych w katalogu “item_modifiers”
- Ten typ pliku może zawierać pojedynczą funkcję (np. pojedynczy obiekt JSON) lub szyk funkcji
JAVA 16
Minecraft używa teraz nowszej wersji Javy. Jeśli używasz domyślnej konfiguracji, Launcher pobierze i zainstaluje odpowiednią wersję. Jeśli używasz niestandardowej konfiguracji Java lub programu uruchamiającego innej firmy, musisz upewnić się, że Twoja Java jest w wersji 16 lub nowszej.
BLOK ŚWIATŁA
- Tylko dla operatorów serwera (“/give”), podobny do powietrza, wodoodporny blok
- Emituje światło na poziomie określonym przez stan bloku
- Widoczne i możliwe do wycelowania tylko wtedy, gdy przedmiot jest trzymany (podobnie jak w przypadku bloków barierowych)
- Kliknięcie prawym przyciskiem zmienia poziom światła
STOŁY ŁUPÓW
ZMIENIONE WARUNKI
ZMIENIONE FUNKCJE
COPY_NBT
- parametr “source” może teraz akceptować obiekt z typem i dodatkowymi parametrami
- Obecna jest stara składnia samego zapisu „target” i jest ona odpowiednikiem “{„type”: „context”, „target”: „<target>”}”
- Nowy dostawca “storage” (przykład: “{„type”: „storage”, <namespaced id>}”) może być użyty do uzyskania dostępu do pamięci poleceń
SET_COUNT
Ta funkcja ma teraz parametr “add”. Jeśli “true”, zmiana będzie odnosić się do aktualnej liczby elementów. Jeśli “false”, liczba pozycji zostanie zastąpiona bieżącą wartością (zachowanie domyślne)
SET_DAMAGE
Ta funkcja ma teraz parametr “add”. Jeśli “true”, zmiana będzie odniesiona do bieżących obrażeń. Jeśli wartość “false”, uszkodzenie zostanie zastąpione aktualną wartością (zachowanie domyślne)
NOWE WARUNKI
VALUE_CHECK
Sprawdza zakres wartości.
Parametry:
- “value” – patrz sekcja „Nowi dostawcy wartości” (obecnie kombinacja generatorów losowych i wyniku)
- “range” – zasięg minimum/maksimum
NOWE FUNKCJE
SET_BANNER_PATTERN
Ustawia tagi potrzebne do wzorów banerów.
Parametry:
- “patterns” – lista wzorów:
- “pattern” – nazwa wzoru (“square_bottom_left”, “bricks” itp.)
- “colour” – nazwa koloru (“light_gray” itp.)
- “append” – jeśli “true”, nowe elementy będą dołączane do istniejących zamiast je zastępować
SET_ENCHANTMENTS
Modyfikuje zaklęcia na przedmiocie.
Parametry:
“enchantments” – mapa id zaklęcia do wartości poziomu (może być wynikiem lub liczbą losową)
“add” – jeśli “true”, zmiana będzie względna do aktualnego poziomu. Jeśli “false”, poziom zostanie zastąpiony aktualną wartością (zachowanie domyślne)
NOWE WARTOŚCI
Uwaga: dostawców wartości można używać w tych samych miejscach, co generatory liczb losowych.
SCORE
Zwraca przeskalowaną wartość tablicy wyników.
Parametry:
“score” – nazwa tablicy wyników
“target” – patrz poniżej
“scale” – współczynnik skalowania
Cele dostawcy tablicy wyników
<target> lub {„type”: „context”, „target”: <target>} gdzie <target> może być jednym z następujących, “killer”, “direct_killer”, “killer_player” (nie wszystkie muszą być dostępne w zależności od kontekstu)
{„type”: „fixed”, „name”: „<scprebpard name>”} dla stałej nazwy tablicy wyników (może być fałszywym graczem)
MARKERY
Markery to nowy typ encji, który jest przeznaczony do niestandardowych przypadków użycia, takich jak tworzenie map i pakiety danych.
- Istnieją tylko po stronie serwera i nigdy nie są wysyłane do klientów
- Nie dokonują żadnych własnych aktualizacji
- Mają złożone pole danych, które może zawierać dowolne dane
OPENGL
Renderowanie wykorzystuje teraz podstawowy profil OpenGL 3.2. Całe renderowanie ze stałymi funkcjami zostało zastąpione renderowaniem opartym na shaderach.
SHADERY
Shadery są teraz dostępne dla wszystkich obsługiwanych stanów renderowania. Każdy shader, z wyjątkiem shadera “blit”, może być również zastąpiony w paczkach zasobów. Na razie zastępowanie tych shaderów nie jest oficjalnie obsługiwane, a sposób jego działania może się zmienić w przyszłości.
Obecny silnik renderujący używa systemu podobnego do potoku przetwarzania końcowego. Istnieją pewne różnice między obydwoma systemami, które spełniają nieco inne wymagania.
CZĄSTECZKI
- Dodano nowe typy cząsteczek zwane “vibration” i “dust_color_transition”
RAPORTOWANIE WSKAŹNIKÓW WYDAJNOŚCI
Zostaną one zapisane w pliku zip w lokalizacji “debug/profiling/<rrrr-MM-dd_GG.mm.ss-[levelname]-[version]>.zip” i mogą być użyte do analizy wydajności. Dokładne metryki, format wyjściowy i nazwy mogą się zmieniać między wersjami. Naszym planem jest kontynuowanie iteracji, które dane mają być rejestrowane.
KLIENT F3+L SKRÓT
Naciśnięcie F3 + L w grze rozpocznie nagrywanie przez 10 sekund, które przechwytuje takie dane, jak czas trwania tików i inne bardziej szczegółowe statystyki.
Naciśnięcie F3+L przed upływem 10 sekund spowoduje wcześniejsze zakończenie nagrywania.
Ten skrót jest zawsze dostępny dla gracz, nawet na serwerach dla wielu graczy, gdzie rejestruje wydajność po stronie gracza.
KOMENDA PERF START/STOP SERWERA DEDYKOWANEGO
- “perf start” rozpocznie nagrywanie przez 10 sekund, które przechwytuje takie dane, jak czas trwania tików i inne bardziej szczegółowe statystyki
- “perf stop” przed upływem 10-sekundowego limitu spowoduje wcześniejsze zakończenie nagrywania
PAKIETY ZASOBÓW
Zmiany w pakietach zasobów dla wersji 7:
- Zmieniono odbicie lustrzane tekstur w topieniu (patrz MC-174685)
- Sloty selektora trybu gry mają teraz 26 pikseli zamiast 25
SERVER.PROPERTIES
- Usunięto “max-build-height”
STATYSTYKA
- Statystyka czasu gry została zmieniona na “play_time”
- Od teraz dostępna jest statystyka „Czas w otwartym świecie” (total_world_time), która obejmuje również czas, w którym gra została wstrzymana
NAPRAWIONE BŁĘDY W 1.17
- W tej wersji naprawiono ponad 300 błędów. Zobacz całą listę w narzędziu do śledzenia problemów
Źródło: www.minecraft.net