Java – Snapshot 21w05b – Nowe bloki

03.02.2021
snapshot 21w05b jaskinie

W dzisiejszym snapshocie dodano kilka nowych bloków, które później zobaczymy w bujnych jaskiniach! Być może nie są tak bujne jak włosy Jensa, ale wystarczająco podobnie.

NOWE FUNKCJE W 21W05A

  • Krzewy azalii, a także kwitnące krzewy azalii!
  • Dodano jaskiniowe pnącza i świecące się jagody!
  • Dodano spadkoliście!
  • Dodano ozdobne bloki do nadchodzących bujnych jaskiń: wiszące korzenie i zakorzenioną ziemię!
  • Dodano mech!
  • Dodano pylikwiaty!

PNĄCZA JASKINIOWE I ŚWIECĄCE JAGODY 

  • Pnącza jaskiniowe wyrastają z sufitu, jak płaczące pnącza
  • Kiedy rosną, mają szansę produkować świecące jagody
  • Świecące jagody są naturalnym źródłem światła, jak i źródłem pożywienia
  • Lisy jedzą świecące jagody
  • Użyj świecących jagód, aby posadzić nowe pnącze jaskiniowe
  • Używanie mączki kostnej na pnączu jaskiniowym stworzy świecące jagody

SPADKOLIŚCIE

  • Mały spadkoliść potrzebuje wilgoci, więc rośnie na glinie lub pod wodą
  • Mały spadkoliść zmienia się w duży po użyciu mączki kostnej
  • Duży spadkoliść rośnie po użyciu mączki kostnej
  • Jeśli staniesz na dużym spadkoliściu, po chwili się przechyli i spadniesz
  • Możesz kucać lub skakać, aby zapobiec przechyleniu się wielkiego spadkoliścia
  • Przechylony wielki spadkoliść po chwili ponownie się podniesie
  • Wielki spadkoliść zniszczy się po trafieniu pociskiem
  • Wędrowny handlarz czasami sprzedaje małe spadkoliście

MECH

  • Dwa nowe bloki dekoracyjne: blok mchu i dywan z mchu
  • Dywan z mchu można wykonać z bloków mchu

PYLIKWIAT

  • Piękny duży kwiatek rosnący na sufitach
  • Cząsteczki z niego kapią

ZMIANY W 21W05A

  • Przecinarka może służyć do tworzenia różnych wariantów bloków miedzianych
  • Etapy utleniania miedzi są teraz nazywane miedź, zwietrzała miedź, średnio utleniona miedź i utleniona miedź w kolejności od najmniej do najbardziej utlenionej
  • Utopce mają teraz szansę upuścić sztabkę miedzi, nie upuszczają już sztabek złota
  • Dodano nowe przypadki skulkowego czujnika
  • Zmiany w sypkim śniegu

ZMIANY SKULKOWEGO CZUJNIKA

Dodano następujące zdarzenia w grze, na które reaguje skulkowy czujnik, wraz z odpowiednią wartością częstotliwości:

Typ wibracjiWartość częstotliwości
Ruszający się wagon, dzwonienie, zmiana bloku6
Picie, główny bezpiecznik7
Interakcja mobów8
Wyposażanie, Ścinanie, Ryk Niszczyciela9
Postawienie bytu12
Zabicie bytu13
Zamknięcie Shulkera14
Otworzenie Shulkera15
  • Zmiana bloku występuje, gdy gracz lub dozownik zmieni blok. Przykład: zjadany kawałek ciasta
  • Interakcja mobów dotyczy określonych wydarzeń w interakcji mobów, które powodują wibracje
  • Główny bezpiecznik jest przeznaczony zarówno dla TNT, jak i Creeperów

ZMIANY SYPKIEGO ŚNIEGU

  • Płonące strzały teraz gasną, gdy zderzają się ze sypkim śniegiem
  • Szkielety zamieniają się teraz w tułaczy po zamrożeniu
  • Sypki śnieg jest teraz przepychany przez tłoki i lepkie tłoki
  • Lisy mogą teraz chodzić po sypkim śniegu bez wpadania

ZMIANY TECHNICZNE W 21W05A

  • Poprawiona wydajność podczas używania wielu nadpisań w modelu elementu
  • Utlenianie miedzi jest teraz losowym efektem tyknięcia i dlatego wpływa na nią zasada gry randomTickSpeed

POPRAWIONE BŁĘDY W 21W05A

  • MC-9568 – Moby duszą się/przechodzą przez bloki, gdy dorastają w pobliżu stałego bloku
  • MC-130098 – Świat debugowania odradza gracza przy y = 2 zamiast przy y = 70, gdzie znajdują się wszystkie bloki
  • MC-142711 – Małe żółwie odnoszą obrażenia, gdy zostaną popchnięte na sufit
  • MC-148432 – Dźwięk spamu w wodzie i lawie w tym samym czasie
  • MC-149495 – Błąd z kolizją rozdymki
  • MC-152265 – Serwer wyświetla błędy „unable to resolve BlockEntity for ItemStack”
  • MC-153254 – Małe zombie/pigliny odnoszą obrażenia, gdy są dociskane do sufitu przez bąbelki
  • MC-163673 – Małe posuchy, pigliny, zombie, wieśniacy zombie i zombifikowane pigliny otrzymują obrażenia, gdy wskakują w miejsce, nad którym znajduje się blok
  • MC-186879 – Stanie w ogniu i wodzie powoduje emisję dźwięku gaszenia
  • MC-191714 – Gracz jest zrzucany z konia/łodzi, gdy stoi na polu uprawnym, podczas gdy pole zmienia się w ziemię
  • MC-198432 – Rozdymka przechodzi przez bloki po przeładowaniu świata
  • MC-199356 – chatDelay w options.txt zawiera spację między dwukropkiem a wartością
  • MC-200906 – hitbox rozdymki niepoprawny podczas przeładowywania świata
  • MC-204801 – Duże ilości miedzianych bloków spowalniają serwer i powodują, że zapisywanie świata trwa wiecznie
  • MC-205079 – Kociołki nie wypełniają się sypkim śniegiem w niektórych biomach
  • MC-205401 – Dźwięk „Ogień gaśnie” jest odtwarzany wielokrotnie, gdy mob płonący w świetle dziennym znajduje się w sypkim śniegu
  • MC-205477 – Sporadyczna desynchronizacja podczas próby wejścia/wyjścia z łodzi, gdy serwer jest opóźniony
  • MC-205735 – Małe krowy mogą się udusić na schodach
  • MC-206113 – Sypki śnieg powoduje problemy z spadającymi blokami
  • MC-207258 – Skulkowe czujniki nie reagują na wagoniki
  • MC-207261 – Dzwonek dzwonka nie jest uważany za wibrację
  • MC-207262 – Picie mikstur lub mleka nie powoduje wibracji, mimo że jedzenie tak
  • MC-207263 – Niespójność: Wypełnianie kotłów płynami lub sypkim śniegiem nie jest wykrywane przez skulkowe czujniki
  • MC-207277 – Skulkowy czujnik nie może wykryć rozpalenia ognia
  • MC-207283 – Gaszenie ogniska nie jest wykrywane przez skulkowy czujnik
  • MC-207300 – Bloki umieszczane lub podnoszone przez endermana nie są wykrywane przez skulkowe czujniki
  • MC-207329 – Skulkowe czujniki nie wykrywają prawidłowo jedzenia od innych mobów
  • MC-207340 – Skulkowe czujniki nie wykrywają opróżnianych wiader ryb
  • MC-207358 – Skulkowe czujniki nie wykrywają otwierania i zamykania shulkerów
  • MC-207384 – Płomienne strzały wielokrotnie wyzwalają skulkowe czujniki
  • MC-207387 – Skulkowe czujniki mogą wykryć graczy skradających
  • MC-207391 -Skulkowe czujniki nie wykrywają niektórych latających mobów
  • MC-207397 – Dźwięk gaszenia ognia jest odtwarzany przy każdym tyknięciu, gdy gracz jest w ogniu i marznie
  • MC-207407 – Wioski zawsze generują się co najmniej na y = 0
  • MC-207417 – Bezpośrednie zniszczenie ognia nie ostrzega skulkowych czujników, ale prawidłowe usunięcie bloku wspierającego tak
  • MC-207418 – Niszczenie obrazów/ramek przedmiotów/świecących ramek przedmiotów nie ostrzega skulkowych czujników, mimo że umieszczenie ich tak
  • MC-207445 – Skulkowe czujniki nie wykrywa pływających kałamarnic
  • MC-207473 – Skulkowe czujniki nie wykrywają, kiedy ghasty strzelają
  • MC-207520 – Skulkowe czujniki nie reagują na ryki niszczycieli
  • MC-207521 – Oceloty i koty nadal mogą emitować wibracje podczas skradania się
  • MC-207592 – Strzelanie z łuku z zaklęciem płomienia podczas skradania się aktywuje skulkowe czujniki
  • MC-207600 – Skulkowe czujniki wykrywają nieprawidłowy dźwięk wędki
  • MC-207670 – Skulkowe czujniki nie wykrywają położenia łodzi i wagonów
  • MC-207671 – Skulkowe czujniki nie wykrywają świec umieszczanych na ciastach
  • MC-207672 – Skulkowe czujniki nie wykrywają, kiedy creepery są uruchamiane za pomocą krzesiwa
  • MC-207673 – Skulkowe czujniki nie wykrywają odpalenia TNT za pomocą krzesiwa
  • MC-207674 – Skulkowe czujniki nie wykrywają umieszczania rzeczy w doniczkach
  • MC-207675 – Skulkowe czujniki nie wykrywają książek umieszczanych na pulpitach
  • MC-207677 – Skulkowe czujniki nie wykrywają zbierania wody za pomocą butelek
  • MC-207678 – Skulkowe czujniki nie wykrywają zbierania butelek z miodem
  • MC-207679 – Skulkowe czujniki nie wykrywają uszkodzeń gniazd pszczół i uli w trybie kreatywnym
  • MC-207745 – Skulkowe czujniki nie wykrywają, kiedy smoki kresu strzelają kulami ognia
  • MC-208193 – Skulkowe czujniki nie wykrywają usuwania rzeczy z doniczek
  • MC-208194 – Skulkowe czujniki nie wykrywają, kiedy zjadane są ciasta ze świeczkami
  • MC-208477 – Wejście do wymiaru, który ma wysokość wyższą niż maksymalna wysokość powoduje zawieszenie gry
  • MC-209361 – Gra się zawiesza po natychmiastowej zmianie bloku pod drzewkiem bambusa na inny bambus
  • MC-209625 – Małe lamy duszą się, gdy stoją pod solidnym blokiem, stojąc na dywanie
  • MC-212117 – Umieszczenie świecących pnączy w lawie tworzy podmokłe świecące pnącza
  • MC-212141 – Shulkery obracają się podczas aktualizacji do 21w03a
  • MC-212149 – Shulker czasami jest nieprawidłowo obracany, gdy gracz teleportuje się przez portal do Netheru i przeładowuje aktywny fragment za pomocą Shulkera
  • MC-212284 – Stłoczone byty przepychają się przez bloki, gdy dorastają
  • MC-212290 – W niektórych przypadkach polecenia „setblock” i „fill” nie działają na lub powyżej wysokości 1024
  • MC-212291 – Klient może odłączać pojazdy niezależnie od serwera, powodując desynchronizację
  • MC-212331 – Łodzie wyrzucają gracza w kierunku, w którym zwrócona jest łódź, zamiast w kierunku gracza
  • MC-212347 – Importowanie niestandardowej wysokości pliku świata jest ograniczone do 2047 zamiast 2048
  • MC-212422 – Gra zawiesza się podczas generowania świata ze zwiększonym limitem wysokości
  • MC-212532 – Shulkery pojawiają się źle obrócone po tym, jak shulker został trafiony pociskiem innego shulkera
  • MC-212537 – Stanie w pobliżu shulkera nieznacznie podnosi cię, gdy się otwierają
  • MC-212541 – Shulkery są często nieprawidłowo obracane po wygenerowaniu
  • MC-213512 – Bloki miedziane mają inne nazwy niż w edycji Bedrock

POPRAWIONE BŁĘDY W 21W05B

  • MC-203813 – Bloki miedziane nazywane są niespójnie
  • MC-213788 – Gra może się losowo zawiesić
  • MC-213802 – Miedź nie jest poprawnie ulepszana ze światów sprzed 21w05a

Źródło: www.minecraft.net