Java – Snapshot 21w10a – Bujne jaskinie

11.03.2021
Snapshot 21w010a bujne jaskinie

Naprawdę fantastyczny snapshot wkracza na arenę! Ten snapshot wprowadza fundamentalne zmiany w naszym potoku renderowania wraz z wprowadzeniem zupełnie nowej technologii, jaką jest OpenGL Core 3.2. Co więcej, w końcu wprowadzono biom Bujne Jaskinie. Jednak, podobnie jak w przypadku jaskiń naciekowych, jest to dostępne tylko poprzez stworzenie niestandardowego świata.

Jest ważna uwaga na temat tego snapshota dla osób ze starszymi komputerami: wraz z wprowadzeniem OpenGL Core 3.2 istnieje szansa, że ​​Minecraft Java nie będzie już działać na komputerach, które nie spełniają minimalnych wymagań systemowych. Nie powinno to mieć wpływu na komputery spełniające minimalne wymagania systemowe.

NOWE FUNKCJE W 21W10A

  • Dodano podziemny biom Bujne Jaskinie!
  • Dodano pęknięte cegły łupkowe i pęknięte płytki łupkowe
  • W podziemiach można teraz znaleźć zarażoną odmianę łupka
  • Chociaż domyślnie nie generują się one na świecie, dodano wersje łupkową rud miedzi, szmaragdu i węgla do wykorzystania przez twórców map i pakietów danych

BIOM BUJNE JASKINIE

Podziemny biom Bujne Jaskinie istnieje teraz do użytku w światach z jednym biomem. Nie generuje się jeszcze w innych typach światów.

  • Podłogi i sufity pokrywa mech
  • Pylikwiaty wyrastają z sufitu i kapią cząsteczki
  • Zawiera gliniaste sadzawki, z których wyrastają spadkoliście
  • Zawiera krzewy azalii i kwitnące krzewy azalii
  • Drzewo azalii uwielbia korzenie w bujnych jaskiniach, więc jeśli znajdziesz Drzewo azalii(naziemne lub w jaskini), wiesz, że pod tobą jest Bujna Jaskinia
  • Pnącza jaskiniowe ze świecącymi jagodami wyrastają z sufitu i oświetlają jaskinie

ZMIANY W 21W10A

  • Brukowany łupek można teraz przetopić w Łupek
  • Łupek można teraz umieszczać wzdłuż dowolnej osi
  • Piorunochrony mogą być teraz podmokłe
  • Skamieniałości w najgłębszej części podziemi powstają z łupkowej rudy diamentu zamiast z rudy węgla
  • Zaktualizowano tekstury Łupków i niektórych rud

GENERACJA RUDY

Poprawiono generowanie rudy na świecie.

  • Więcej szmaragdów w górach
  • Więcej lazurytu
  • Mniej miedzi, złota i redstone’a
  • Mniejsze złoża diamentu, ale nieco częściej. Jednak ogólnie mniej rudy diamentu
  • Mniej żelaza i generuje się niżej
  • Zmniejszona ekspozycja węgiel na powietrze

ZMIANY TECHNICZNE W 21W10A

  • Gra działa teraz przy użyciu podstawowego profilu OpenGL 3.2
  • Maksymalny rozmiar, z jakim można przywołać szlamy, wynosi teraz 128
  • Komenda dawania może dać maksymalnie 100 stosów przedmiotów na raz (np. 6400 kamieni lub 100 żelaznych mieczy)

OPENGL

Renderowanie korzysta teraz z podstawowego profilu OpenGL 3.2. Całe renderowanie stałych funkcji zostało zastąpione renderowaniem opartym na cieniowaniu.

Shadery

Shadery są teraz dostępne dla wszystkich obsługiwanych stanów renderowania. Każdy moduł cieniujący oprócz blit shadera można również zastąpić w pakietach zasobów. Na razie wymiana tych shaderów nie jest oficjalnie obsługiwana, a sposób jej działania może ulec zmianie w przyszłości.

Bieżący silnik renderujący korzysta z systemu podobnego do potoku modułu cieniującego po przetwarzaniu. Istnieją pewne różnice między obydwoma systemami, które spełniają nieco inne wymagania.

POPRAWIONE BŁĘDY W 21W10A

  • MC-29318 – Klient pomija aktualizacje ekwipunku, gdy gracz manipuluje przedmiotami – powoduje niewidzialne przedmioty
  • MC-84121 – Kształt efektu blasku oparty jest na warstwie bazowej moba
  • MC-87019 – Tylko widoczne miejsca są aktualizowane po stronie klienta, gdy jesteś w ekwipunku
  • MC-154094 – Używanie/czyszczenie mównicy zmienia przedmioty w niewidzialne
  • MC-175964 – Polecenie Setblock uruchamiane przez książkę na mównicy w celu wyczyszczenia inwentarza w bloku poleceń powoduje pojawienie się przedmiotów-duchów
  • MC-201316 – Komenda /give może stworzyć tak wiele przedmiotów, że gra się zawiesi
  • MC-207818 – Umieszczenie tabliczki z ręki natychmiast zamyka interfejs tabliczki
  • MC-208301 – /clear nie wpływa poprawnie na przedmiot na wskaźniku myszy po jego stworzeniu
  • MC-210408 – /spawnpoint pozwala graczom ustawić ich punkt odrodzenia na współrzędne poza granicami, co powoduje awarię gry podczas próby odrodzenia
  • MC-211666 – Strażnicy atakują niewidzialne aksolotle
  • MC-212127 – Zwykły worek z atramentem i worek ze świecącym atramentem nie są grupowane w ekwipunku kreatywnym
  • MC-212144 – Napisy odnoszą się do świecącej ramki przedmiotu jako „ramki przedmiotu”
  • MC-212168 – Ctrl + Wybierz blok nie kopiuje stanu bloku „świeci”
  • MC-212236 – Nie można wizualnie trafić krytycznie świecącej kałamarnicy (brak dźwięku/cząstek)
  • MC-212314 – Świecąca kałamarnica pozostaje ciemna, nawet jeśli obok niej znajduje się blok źródła światła
  • MC-212325 – Dane bytu świecącej kałamarnicy (efekty mikstury, nazwa własna…) nie są zapisywane
  • MC-214629 – FOV zmniejsza się pod wodą, niezależnie od ustawień dostępności efektów FOV
  • MC-214781 – Lawa nie generuje się na samym dnie jaskiń dźwiękowych
  • MC-214784 – Skamieniałości mogą generować się w powietrzu w jaskiniach
  • MC-214836 – Jaskinie wodne powodują nadmierne zalanie ziemi
  • MC-214844 – Skała może być wystawiona na działanie powietrza na samym dnie nowych jaskiń
  • MC-214970 – Fantomy nieustannie wydają zbyt dużo trzepoczących dźwięków
  • MC-215194 – Bloki struktur nie działają poniżej y = 0
  • MC-215838 – Obecnie nie ma sposobu na tworzenie płytek łupkowych i cegieł łupkowych
  • MC-215850 – Ściana z płytek łupkowych pojawia się przed ścianą z cegieł łupkowych, ale cegły łupkowe są przed płytkami łupkowymi w ekwipunku kreatywnym
  • MC-215939 – Ruda szmaragdu pojawia się z niższą częstotliwością niż powinna powyżej y = 100
  • MC-216136 – Polerowana płyta łupkowa nie jest zgrupowana z innymi płytami łupkowymi w kreatywnym ekwipunku
  • MC-216363 – Awaria po wymianie piasku duszy lub magmy na inny blok pod wysoką kolumną z bąbelkami przy użyciu /setblock
  • MC-216735 – Generacja rudy kamienia lazurytu w Łupku
  • MC-216736 – Jeziora lawy powstają w jaskiniach
  • MC-216765 – Ruda węgla może generować poniżej Y = 0, gdy jest dołączona do skamieniałości
  • MC-216817 – Niespójność: brukowana płyta łupkowa nie może zostać przetopiona z powrotem do płyty łupkowej
  • MC-218139 – Błąd widzenia w trybie spectator

Źródło: www.minecraft.net