Java – Snapshot 21w11a – Nowe funkcje miedzi

18.03.2021
minecraft beta 1.16.210.57 miedź

Nadchodzi absolutnie szokujący snapshot! Ten snapshot dodaje kilka nowych funkcji dla miedzi, parę ogólnych poprawek, nowy, fantazyjny sposób uzyskiwania wskaźników wydajności i kilka poprawek błędów.

Miłego wydobywania!

NOWE FUNKCJE W 21W11A

  • Piorunochrony mogą teraz, po raz pierwszy w historii, być podmokłe
  • Nowa funkcjonalność do nakładania i usuwania wosku z miedzi
  • Z ukorzenionej ziemii po użyciu mączki kostnej wyrastają teraz pod spodem wiszące korzenie

WOSKOWANIE I UTLENIANIE MIEDZI 

  • Kliknij prawym przyciskiem myszy plastrem miodu na blokach miedzianych, aby je woskować
  • Użyj plastra miodu w dozowniku do woskowania bloków miedzianych
  • Siekiery mogą zeskrobywać wosk i utlenianie bloków miedzianych
  • Uderzenie pioruna w miedź oczyści jej utlenianie

ZMIANY W 21W11A

  • Bloki woskowanej miedzi można przerobić na 4 sztabki miedzi
  • Poprawiono rozmiary jaskiń
  • Nieznacznie zwiększono częstotliwość złóż rudy diamentu
  • Wiszący blok korzeni generuje się teraz losowo przesunięty
  • Zniszczenie dużej łodygi spadkoliścia powoduje teraz wyrzucenie bloku wielkiego spadkoliścia
  • Bloki mchu mogą być wykonane z kostki brukowej lub kamiennych cegieł, aby stworzyć omszałą wersję tych bloków
  • Kierunek zwrócenia małych bloków spadkoliści jest teraz określany przez kierunek, w którym gracz jest zwrócony podczas umieszczania go
  • W pełni wyrośnięte kryształy ametystu upuszczają teraz 4 odłamki ametystu (lub więcej z fortuną), gdy zostaną wydobyte kilofem, i upuszczają 2 odłamki ametystu, gdy zostaną złamane ręką, tłokiem lub w inny sposób.

ZMIANY TECHNICZNE W 21W11A

  • Dodano skrót F3 + L do generowania i utrwalania wskaźników wydajności z gry

RAPORTOWANIE WSKAŹNIKÓW KLIENTA W GRZE

Naciśnięcie F3 + L podczas gry rozpocznie nagrywanie przez 10 sekund, przechwytując dane, takie jak czas trwania ticków, używane rozmiary sterty i inne bardziej szczegółowe statystyki. Zostaną one zapisane w pliku zip w pliku “debug/profiling/<yyyy-MM-dd_HH.mm.ss>”.zip i mogą zostać użyte do analizy wydajności, jeśli zostaną uwzględnione w raportach błędów.

Dokładne metryki, format wyjściowy i nazwy mogą ulec zmianie między wersjami, a naszym planem jest kontynuowanie powtarzania, które metryki mają zostać przechwycone.

POPRAWIONE BŁĘDY W 21W11A

  • MC-1483 – Tekstura bocznych bloków traw/bielic/grzybni pokrytej śniegiem nie pasuje do oryginalnego bloku
  • MC-12363 – Wiaderko z lawą/wodą/proszkiem śniegu desynchronizuje się podczas używania go podczas szybkiego obracania
  • MC-70850 – Fałszywe negatywy podczas usuwania okluzji
  • MC-71530 – Gracze w trybie widza nie widzą przez lawę
  • MC-145501 – Tekstura górnej części tułowia bibliotekarza i bibliotekarza zombie jest nieprawidłowa
  • MC-150054 – Tekstura widmowej strzałki na przedmiocie i istocie nie jest spójna
  • MC-150784 – Nieprawidłowy zarys butelki w statywie alchemicznym
  • MC-154006 – Drewniane znaki w świecie używają przestarzałej tekstury drewna ze wszystkich stron
  • MC-160195 – Tekstura drzwi dżunglowych jest nieaktualna
  • MC-160388 – Malowanie tekstur z powrotem nie zostało zaktualizowane wraz z aktualizacją tekstur
  • MC-195806 – Górne i dolne tekstury wędzarki mają niekonsekwentnie kolorowe piksele
  • MC-197561 – Rzeźbione dynie i dynie tworzą swastyki
  • MC-197883 – Struktury bloków konstrukcyjnych powodują spamowanie “DataFixer”
  • MC-198805 – Pływający piksel w ogonie strażnika/starszego strażnika
  • MC-202760 – Chmura efektu obszarowego nie wymusza maksymalnego promienia
  • MC-203554 – block.amethyst_block.chime nie ma napisów
  • MC-203561 – Kryształ ametystu upuszcza przedmioty, gdy blok jest przesuwany bezpośrednio przez tłok, bez faktycznego niszczenia bloku
  • MC-203623 – Niespójność: niszczenie kryształów ametystu rękami nie upuszcza przedmiotu, ale zniszczenie bloku, na którym są umieszczone, powoduje ich upuszczenie
  • MC-203676 – Przyciemniane szkło dusi istoty w środku
  • MC-203753 – Statystyka używania lunety nigdy się nie zwiększa
  • MC-203918 – Moby mogą pojawiać się na przyciemnianym szkle
  • MC-204016 – Podczas napełniania kotła lawy lawą, lawa jest umieszczana na ziemi, a nie w kotle. Wpływa to również na sypki śnieg.
  • MC-204862 – Przyciemniane szkło nie zawiera hasztagu
  • MC-205913 – Piorunochron może spawnować konie-szkielety ze szkieletami
  • MC-206787 – Granica świata jest renderowana do góry nogami
  • MC-207557 – Zamrożone serca w trybie hardcore wyglądają identycznie jak zamrożone serca w trybie przetrwania
  • MC-211513 – Trident powracający do właściciela, który nie znajduje się na tym samym świecie, może spowodować trwałe wyrzucenie gracza
  • MC-212123 – Oświetlenie gracza jest niespójne w ekwipunku i wydaje się ciemniejsze z przodu
  • MC-212226 – Mączka kostna może być nadal używana na świecącym poroście, gdy nie może rosnąć
  • MC-212410 – Nie można kompostować świecących porostów
  • MC-213743 – Gracze w trybie widza nie widzą przez sypki śnieg
  • MC-213764 – Usunięcie bloku podtrzymującego pylikwiat pozwala mu unosić się w powietrzu
  • MC-213765 – Bloki winorośli jaskiniowych są niespójne z ID innych podobnych bloków
  • MC-213768 – Usunięcie bloku podtrzymującego wiszące korzenie pozwala im unosić się
  • MC-213778 – Nie można się wspinać po winoroślach jaskiniowych
  • MC-213782 – Winorośle jaskiniowe nie spowalniają cię tak jak inne winorośle
  • MC-213798 – Głowa i ciało winorośli jaskiniowych emitują różne poziomy światła
  • MC-213886 – Mączka kostna nie może być używana na łodygach spadkoliści
  • MC-213911 – Ciało winorośli jaskiniowych i głowa winorośli jaskiniowych mają tę samą nazwę
  • MC-213980 – Odpowiednim narzędziem do mchu jest siekiera, a nie motyka
  • MC-214568 – Podpalenie mównicy powoduje walkę
  • MC-215036 – Warstwy śniegu w super płaskim świecie „Snowy Kingdom” generują się 64 bloki nad ziemią
  • MC-215384 – Azalii nie można używać jako paliwa
  • MC-216134 – Tekstura złoconego czernitu nie pasuje do nowej tekstury bocznej czernitu
  • MC-216184 – Gracz nie otrzymuje obrażeń od upadku na blokach powyżej y = 316
  • MC-216227 – Tekstura przedmiotu trzciny cukrowej nie jest już dokładna od 13w36a do przodu
  • MC-216737 – Podczas zastępowania tufu, rudy nadal generują się z tłem „kamienia” poniżej y = 0
  • MC-216945 – Zespoły stają się dysfunkcyjne, gdy jakikolwiek byt opuszcza zespół
  • MC-216965 – Płaskie „plasterki” terenu tworzą się w pęknięciach
  • MC-217303 – Potencjalny cel optymalizacji w DepthBasedReplacingBaseStoneSource
  • MC-217546 – stat.fallOneCm nie jest aktualizowany, gdy spada na blok powyżej y = 316
  • MC-217802 – Niektóre bloki generują nieprawidłową wysokość Y w super płaskim świecie
  • MC-218587 – Piorunochron nadal nie może być podmokły
  • MC-218594 – Granice fragmentów debugowania nie renderują się poprawnie
  • MC-218596 – Wykres debugowania jest zaciemnionny
  • MC-218597 – Woda nie ma już mgły
  • MC-218603 – Ekran zmienia kolor na ciemnoszary podczas zmiany wymiaru
  • MC-218604 – Wiszące korzenie mogą powodować zawieszenie się na innych wiszących korzeniach, sprawiając, że unoszą się w powietrzu
  • MC-218609 – Mipmapping powoduje, że niektóre bloki stają się zbyt ciemne
  • MC-218610 – Banery nie mają wpływu na poziom światła
  • MC-218626 – Nie można zaklinać przedmiotów
  • MC-218635 – Dzięki szybkiej grafice nakładka zamrażająca renderuje się na czarno i zakrywa cały ekran w czerni w pierwszej osobie
  • MC-218640 – Zepsuta nakładka lunety na szybkiej grafice
  • MC-218641 – Czerwona winieta jest zbyt intensywna przy granicy świata
  • MC-218645 – Rzeźbiona nakładka z dyni sprawia, że ​​ekran jest całkowicie czarny podczas korzystania z szybkiej grafiki
  • MC-218652 – Zielona nakładka mdłości już się nie renderuje
  • MC-218653 – Efekt blasku nie zmienia koloru drużyny
  • MC-218655 – Pływająca woda generuje się nadmiernie w bujnych jaskiniach
  • MC-218660 – Nakładka portalu Nether nie renderuje się już podczas korzystania z szybkiej grafiki
  • MC-218695 – Shulkery nie świecą na czerwono po zranieniu lub zabiciu
  • MC-218712 – Diagram debugowania ma fioletowe tło podczas przenoszenia zaklętego przedmiotu
  • MC-218713 – Kliknięcie prawym przyciskiem myszy w celu otwarcia alternatywnych receptur nie wyświetla przepisów
  • MC-218729 – Wejścia do jaskini dźwiękowych powodują nienaturalne, gładkie krawędzie terenu
  • MC-218734 – Jaskinie generują obszary przepełnione blokami
  • MC-218748 – O zachodzie słońca na północnym i południowym niebie pojawia się niebieska linia
  • MC-218753 – Okluzja otoczenia gracza widoczna w ekwipunku przetrwania uległa zmianie
  • MC-218765 – Efekt poświaty nie renderuje się już wokół półprzezroczystych pikseli
  • MC-218793 – Na ekranie ładowania Mojang pojawiają się dwie białe linie
  • MC-218817 – Winorośl jaskiniowa może generować bez wsparcia bloków
  • MC-218825 – Mac M1 ARM ulega awarii podczas korzystania z modyfikacji „Fabulous Graphics”, jak miało to miejsce w starszych wersjach, ale nie jest wyświetlane ostrzeżenie o braku wsparcia
  • MC-218830 – Granica świata jest biała
  • MC-218834 – Możesz bardzo wyraźnie zobaczyć hitboxy bloków, gdy jesteś w sypkim śniegu/lawie
  • MC-218845 – Ekran z logo Mojang miga na niebiesko, po czym zmienia kolor na czerwony
  • MC-218852 – Granica świata jest czasami wyświetlana jako jednolity kolor po załadowaniu
  • MC-218877 – Czerwony błysk, gdy mob jest ranny/zabity, wydaje się być lekko przyciemniony
  • MC-218881 – Kiedy zaznaczasz tekst na końcu, niebo zostaje podświetlone
  • MC-218911 – Tło tekstu zdarzenia najechania kursorem staje się niebieskie, gdy tekst jest zaznaczony w kowadle lub na czacie
  • MC-218945 – Luneta ma efekt gradientu podczas zamrażania
  • MC-218979 – Sufity i podłogi jaskini czasami są zbyt płaskie lub przepełnione blokami
  • MC-218988 – Ogień staje się ciemny w interfejsie gracza/konia/lamy
  • MC-218990 – Bufory przezroczystości zaczynają się od niebieskiego tła zamiast pustego tła
  • MC-219002 – Witherowa zbroja ma wokół siebie niebieską aurę
  • MC-219006 – Na przezroczystość tła napisów i czatu wpływa zanikanie efektu mikstury
  • MC-219014 – Naładowana warstwa creepera sprawia, że ​​chmury i byty są niewidoczne
  • MC-219036 – Granica świata jest wyświetlana jako jednolity kolor podczas podnoszenia przedmiotów lub kulek doświadczenia
  • MC-219039 – Granica świata nie jest renderowana, gdy znajduje się pod światem
  • MC-219049 – Przeładowywanie pakietów zasobów nie wyświetla już paska postępu, gdy wyświetlane jest przezroczyste tło
  • MC-219105 – Hitboxy bytów można zobaczyć, gdy znajdują się w sypkim śniegu/lawie
  • MC-219108 – Pasek przewijania czatu jest przesunięty
  • MC-219111 – Pasek przewijania interakcji społecznych wygląda na uszkodzony
  • MC-219126 – Efekt xraya używając lunety
  • MC-219155 – Zarzucona żyłka wędkarska jest odłączona od wędki
  • MC-219180 – Bloki szlamu, bloki miodu, barwione szkło i lód są w pełni oświetlone, gdy są poruszane tłokami
  • MC-219208 – Efekt xraya używając zaklętych przedmiotów
  • MC-219212 – Cienie bytów można zobaczyć wewnątrz sypkiego śniegu/lawy
  • MC-219224 – Podświetlanie tekstu wpływa na przezroczystość tła w pomocy składni poleceń
  • MC-219278 – Przebywanie wewnątrz bloku nie pokazuje już tekstury bloku
  • MC-219281 – Umierający smok kresu jest zbyt jasny
  • MC-219392 – Wędka/smycz nie jest już pod wpływem mgły z sypkiego śniegu/lawy
  • MC-219597 – Tekstury portalu kresu i bramy kresu rozszerzają się, gdy gracz przemieszcza się dalej od bloku

Źródło: www.minecraft.net