Java – Snapshot 21w15a – Wycofanie zmian

Java – Snapshot 21w15a – Wycofanie zmian

W dzisiejszym snapshocie wprowadzono kilka potrzebnych zmian. Mimo że niektóre funkcje zostaną udostępnione później, niż planowano, nadal możesz je wypróbować za pomocą osobnego pakietu danych. Więcej informacji, a także najnowsze poprawki można znaleźć poniżej.

GENERATOR ŚWIATA CAVES & CLIFFS

Bardziej ryzykowne i technicznie zmiany generowania świata w aktualizacji Cave & Cliffs zostaną wprowadzone w późniejszej aktualizacji i zostały wyłączone w tym snapshocie. To znaczy:

  • Wysokość świata została przywrócona do poziomu jak na wersji 1.16
  • Jaskinie dźwiękowe i warstwy wodonośne zostały wyłączone
  • Jaskinie generują się według dawnych ustawień
  • Pęknięcia zostały wyłączone
  • Dystrybucja rudy została przywrócona do konfiguracji 1.16
  • Miedź generuje się teraz między dnem świata a wysokością 192, przy czym najczęściej występuje na wysokości 96
  • Tuf generuje teraz się w postaci złóż o wysokości od 0 do 16
  • Światy utworzone w snapshot 21w05b lub dowolnej wcześniejszej wersji można teraz ponownie otworzyć
  • Światów utworzonych w dowolnej wersji między snapshotami 21w06a i 21w14a nie można już otwierać

PAKIET PROTOTYPU JASKINI I KLIFÓW

Nadal możesz wypróbować generację świata do późniejszej aktualizacji, używając pakietu danych, który aktywuje zmiany jako eksperymentalny niestandardowy świat:

  • Pobierz pakiet danych
  • Uruchom grę, przejdź do ekranu „Utwórz nowy świat” i kliknij przycisk „Pakiety danych”
  • Przeciągnij pobrany plik zip do okna Minecraft
  • Gra zapyta Cię, czy chcesz dodać pakiet danych – kliknij „Tak”
  • Kliknij strzałkę odtwarzania na pakiecie danych, który właśnie pojawił się na liście – spowoduje to przeniesienie go na listę po prawej stronie ekranu
  • Kliknij przycisk „Gotowe” i kontynuuj normalne tworzenie swojego świata

Pamiętaj, że świat, który tworzysz za pomocą pakietu danych, zostanie oznaczony przez grę jako eksperymentalny, a takie światy nie gwarantują działania w przyszłych wersjach. Pamiętaj też, że nie możesz dodawać pakietów danych, które zmieniają generację świata do istniejących światów, więc musisz utworzyć nowy świat, aby uzyskać dostęp do funkcji eksperymentalnych.

NOWE FUNKCJE W 21W15A

  • Kozy taranują wszystko, co się rusza… a także stojaki na zbroję

ZMIANY W 21W15A

  • Teraz, gdy używana jest mączka kostna, słychać chrupki dźwięk
  • Zmieniono kolejność niektórych bloków na karcie Bloki budowlane w ekwipunku kreatywnym
  • Kozy będą unikać chodzenia po sypkim śniegu
  • Creepery wiedzą, że nie zadziera się z kozami
  • Zaktualizowano tło menu głównego
  • Poprawiono tekstury przedmiotów z surowej rudy
  • Podobnie jak w przypadku innych rud, możesz stworzyć kompaktową wersję z surowych rud, aby zaoszczędzić miejsce w ekwipunku

ZAKŁADKA BLOKI BUDOWLANE

  • Zmieniono kolejność wszystkich rud tak, aby znajdowały się w tym samym miejscu w ekwipunku kreatywnym
  • Zmieniono kolejność surowych i przetopionych rud

ZMIANY TECHNICZNE W 21W15A

  • Dodano znacznik
  • Dodano funkcję debugowania
  • “Selector” i “nbt chat” mogą teraz konfigurować separatory między elementami
  • Serwery mogą teraz dostosować komunikat, który będzie wyświetlany, gdy gracze będą pytać o niestandardowe pakiety zasobów

PAKIETY ZASOBÓW SERWERA NIESTANDARDOWEGO

Jeśli w pliku server.properties używany jest pakiet require-resource-pack, serwery mają teraz możliwość dodania niestandardowej wiadomości.

  • Na serwerze dedykowanym można skonfigurować dodatkowy komunikat  (resource-pack-prompt w pliku server.properties, oczekuje składni komponentu czatu, może zawierać wiele wierszy)

POPRAWIONE BŁĘDY W 21W15A

  • MC-203855 – “Configure_feature” powoduje awarię, gdy użyto “use_alternate_layer0_chance” bez wpisów w “inner_placements”
  • MC-212145 – Przywołanie jasnorostu za pomocą /setblock nie umieszcza żadnych porostów, ale tworzy światło, dopóki blok nie zostanie zaktualizowany
  • MC-212273 – Jasnorost nie renderuje się, gdy jest trzymany przez Endermana
  • MC-215836 – Łupek używa tego samego koloru co kamień na mapach
  • MC-215844 – Kamień wciąż generuje się wokół basenów lawy na niskim poziomie
  • MC-216588 – Umieszczanie funkcji – java.lang.IllegalArgumentException: powiązanie musi być dodatnie
  • MC-218588 – Pęknięte cegły łupkowe i płytki znajdują się w niewłaściwym miejscu w ekwipunku kreatywnym
  • MC-218698 – Zainfekowany łupek wydaje dźwięki starego „kamienia”
  • MC-218705 – Łupkowa ruda szmaragdu jest oddzielana od innych rud łupkowych w ekwipunku kreatywnym
  • MC-218749 – Łupkowa ruda węgla nie powoduje utraty doświadczenia
  • MC-218944 – Ruda miedzi i łupkowa ruda miedzi mają niespójne tekstury
  • MC-219972 – Łupkowa ruda złota ma niespójny piksel
  • MC-221501 – Rzucane mikstury wody nie zapewniają aksolotlowi 1,5 minuty wilgoci
  • MC-221718 – Mgła lawy wielokrotnie nie renderuje każdego bloku na określonych poziomach Y.
  • MC-221798 – Ślepota nie renderuje się poprawnie
  • MC-222104 – Mgła z wiązki magicznej latarni jest niepoprawnie pokazywana
  • MC-222266 – Kozy nie atakują
  • MC-222522 – Netherowa ruda złota nie nadaje się już do przetopienia

Źródło: www.minecraft.net

Dodaj komentarz