Java – Snapshot 21w37a – Wiele nowości
22.09.2021

Wspaniałe góry i kolosalne jaskinie, ten snapshot ma wszystko! Sprawdź wszystkie nowości wprowadzone w tej dużej aktualizacji.
Szczęśliwego kopania!
NOWE FUNKCJE W 21W37A
- Dodano jaskinie dźwiękowe i wodne
- Dodano podziemny biom Jaskinie Łupku
- Dodano biom Gaj
- Dodano biom Wysokie szczyty
- Dodano podziemny biom Bujne Jaskinie
- Dodano biom Łąka
- Dodano biom Ośnieżone szczyty
- Dodano biom Ośnieżone stoki
- Dodano biom Kamienne szczyty
- Nowa dystrybucja rudy i duże żyły rudy
- Rozszerzono limity budowy i generacji nadświata
BLOKI
- Stół do zaklęć emituje teraz niewielką ilość światła
- Używanie nożyc na końcu Jaskiniowego Pnącza, Krętego Pnącza, Płaczącego Pnącza lub Wodorostu powoduje teraz, że przestaje ono rosnąć
JASKINIE NACIEKOWE
- Zawiera mnóstwo spiczastych nacieków i bloków naciekowych na podłogach i sufitach oraz małe kałuże wody
- W niektórych miejscach znajdziesz większe stalagmity, stalaktyty i kolumny zbudowane z bloków naciekowych
- Zawiera dodatkowe rudy miedzi
GAJ
- Zaśnieżony teren z dużymi świerkami i pułapkami śnieżnymi. Może zechcesz nosić skórzane buty!
- Ma tendencję do generowania na terenach położonych na dużej wysokości pod szczytami górskimi lub na szczytach wzgórz.
- Generują się wilki, króliki i lisy.
DUŻE ŻYŁY RUDY
- Żyły rudy to duże, rzadkie, wężowe podziemne formacje rudy
- Żyły miedziane tworzą się między y=0 a y=50 i są mieszane z granitem
- Żelazne żyły tworzą się poniżej y= -60 i y= -8 i są mieszane z tufem
WYSOKIE SZCZYTY
- Dramatyczne, poszarpane szczyty górskie ze śniegiem i kamieniami
- Tarło kozy
BUJNE JASKINIE
- Mech pokrywa podłogi i sufity
- Kwiaty zarodników wyrastają z sufitu i kapią cząsteczki
- Zawiera gliniane baseny z wyrastającymi z nich roślinami Spadkoliści
- Zawiera krzewy azalii i kwitnące krzewy azalii
- Drzewo Azalii uwielbia mieć swoje korzenie w Bujnych Jaskiniach, więc jeśli znajdziesz Drzewo Azalii (naziemnej lub w jaskini), wiesz, że pod tobą znajduje się Bujna Jaskinia
- Jaskiniowe winorośle z świecącymi jagodami wyrastają z sufitu i rozświetlają jaskinie
ŁĄKI
- Duży trawiasty i kwiatowy biom, który ma tendencję do generowania się wysoko na płaskowyżach lub w pobliżu dużych łańcuchów górskich.
- Czasami zawiera samotny wysoki dąb lub brzozę, często z gniazdem pszczół.
- Pomyśl o dźwiękach muzyki!
- Generują się osły, króliki i owce.
SPAWN MOBÓW
- Potwory pojawiają się teraz tylko w miejscach, w których światło z bloków wynosi 0 (światło dzienne nadal zapobiega pojawianiu się, jak wcześniej)
- Naprawiono błąd, w wyniku którego gracze w trybie wieloosobowym mogli stawić czoła większej lub znacznie mniejszej liczbie wrogów niż zamierzali, szczególnie gdy inni gracze latają
NOWA DYSTRYBUCJA RUDY
- Zmieniono generację rudy, aby dopasować się do nowej wysokości świata i dodać więcej strategii do wydobycia.
- Nie ma już jednego poziomu y, który byłby najlepszy dla wszystkich rud, musisz dokonać kompromisów.
- Ruda żelaza generuje się poniżej y=72, z silnym nastawieniem na y=16.
- Ruda żelaza generuje się również powyżej y=112, przy czym więcej rudy żelaza pojawia się wraz ze wzrostem wysokości.
- Ruda miedzi generuje się od y=0 do y=96, z silnym nastawieniem w kierunku y=48.
- Ruda miedzi wytwarza się w większych ilościach w biomie jaskiń naciekowych.
- Lazuryt generuje się poniżej y=64, z silnym nastawieniem w kierunku y=0. Jednak Lazuryt poniżej y= -32 lub powyżej y=32 nie może generować się wystawiony na powietrze. Będzie albo zakopany, albo w wodzie.
- Węgiel generuje powyżej y=0, z silnym nastawieniem na y=96 i więcej.
- Węgiel ma zmniejszoną ekspozycję na powietrze, więc znajdziesz więcej węgla zakopanego lub pod wodą niż wystawionego na powietrze.
- Złoto generuje poniżej y=32, z silnym nastawieniem na y= -16.
- Dodatkowe złoto można (nadal) znaleźć na badlandach.
- Ruda redstone’a generuje się poniżej y=16. Generowanie rudy redstone’a stopniowo wzrasta, gdy schodzisz poniżej y= -32 i dalej w dół.
- Diament generuje poniżej y=16, im niżej tym więcej.
- Diamenty mają zmniejszoną ekspozycję na powietrze, więc znajdziesz więcej diamentów zakopanych lub pod wodą niż wystawionych na powietrze.
JASKINIE DŹWIĘKOWE I WODNE
- Jaskinie dźwiękowe to nowy sposób tworzenia jaskiń, zapewniający bardziej naturalną różnorodność. Czasami mogą stać się naprawdę ogromne!
- Jaskinie dźwiękowe występują w trzech smakach:
- Jaskinie serowe. Jak dziury w szwajcarskim serze. Te często tworzą jaskinie o różnej wielkości
- Jaskinie spaghetti. Długie, kręte tunele, czasem szerokie jak tagliatelle
- Jaskinie makaronowe. Cieńszy, bardziej zawiły i bardziej klaustrofobiczny wariant jaskiń spaghetti
- Nie, nie są głośne. „dźwiękowa” część jaskiń dźwiękowych jest terminem technicznym i nie ma nic wspólnego z dźwiękiem
- Stare jaskinie rzeźbione i kaniony wciąż się generują, łącząc się z jaskiniami dźwiękowymi, tworząc ciekawe systemy jaskiń
- Podobnie jak w przypadku jaskiń rzeźbionych, gdy jaskinie dźwiękowe przecinają powierzchnię, tworzą wejścia do jaskiń
- Poziom wodonośny to obszar o lokalnym poziomie wody, niezależny od poziomu morza.
- Warstwy wodonośne są wykorzystywane podczas światowej generacji do generowania zbiorników wodnych w jaskiniach dźwiękowych.
- Powoduje to czasami duże podziemne jeziora! Mogą również tworzyć się w górach i na powierzchni.
- Warstwy wodonośne poniżej y=0 czasami będą zbiornikami lawy
- Bloki magmy czasami generują się na dnie podziemnych zbiorników wodnych
- Usunięto podwodne jaskinie rzeźbione i kaniony, ponieważ warstwy wodonośne są wykorzystywane do wytwarzania wody w jaskiniach
OPCJE
- Dodano opcję ułatwień dostępu, aby zatrzymać miganie nieba podczas burzy
- Dodano opcję określenia urządzenia audio używanego przez grę
- Dodano „Przełącz sprint” i „Przełącz skradanie się” do ustawień sterowania
- Przeniesiono skróty klawiszowe do ich własnego ekranu ustawień, dostępnego z poziomu sterowania
OŚNIEŻONE SZCZYTY
- Gładkie szczyty górskie z lodem i śniegiem
- Odradzają się kozy i yeti. Właściwie to nie, tylko kozy.
ŚNIEŻNE STOKI
- Bardzo zaśnieżony teren, który może ukryć pułapki śnieżne. Może zechcesz nosić skórzane buty!
- Ma tendencję do generowania na terenach położonych na dużej wysokości pod szczytami górskimi lub na szczytach wzgórz.
- Generują się króliki i kozy.
KAMIENNE SZCZYTY
- Kamieniste szczyty górskie, które mogą być poszarpane lub gładkie
- Generują się kozy
- Czasami zawiera paski kalcytu
GENERACJA ŚWIATA
- Zakres generacji i limity budowania zostały rozszerzone o 64 bloki w górę i 64 bloki w dół, do całkowitego zakresu 384 bloków
- Podziemne obiekty, struktury i jaskinie generują aż do y= -64
- Wyjątek: Dioryt i Granit oraz Andezyt i Ziemia nie generują poniżej y=0
- Zmieniono rozmiar i pozycjonowanie generowania Diorytu, Andezytu i Granitu
- Skupisk naciekowych nie można już znaleźć w normalnych jaskiniach, tylko w biomach jaskiń naciekowych
- Począwszy od y=0 i poniżej łupek stopniowo zastępuje cały kamień
- Bąbelki łupku nie generują się już powyżej poziomu y=0
- Kształt terenu i wzniesienie różni się dramatycznie, niezależnie od biomów. Na przykład lasy i pustynie mogą tworzyć się na wzgórzu bez potrzeby specjalnego biomu tylko do tego
- Mniej diorytu/granitu/andezytu generuje powyżej y=60
- Pasy żwiru mogą generować się na kamienistych brzegach
- Drzewa bagienne mogą rosnąć w wodzie o głębokości 2 bloków (zamiast tylko 1 bloku)
ZMIANY W 21W37A
- Złosadnicy (rozbójnicy, obrońcy oraz przywoływacze) nie atakują już małych wieśniaków
- Aksolotle pojawiają się teraz tylko w bujnych jaskiniach
- Aksolotle mają teraz własną, osobną główkę
- Podniesiono poziom chmur ze 128 do 192
USUNIĘTE BŁĘDY W 21W37A
- MC-29274 – Wither nie będzie ścigał graczy w trybie przetrwania, chyba że zostanie zaatakowany
- MC-30560 – Rzeka przez biom Zerodowane Badlandy generuje pływające formacje skalne na powierzchni wody
- MC-54545 – Odległość renderowania klienta nie dostosowuje się do odległości renderowania serwera, jeśli są różne, powodując wadliwe ładowanie porcji
- MC-65628 – Pustynne piramidy generują się pod ziemią podczas używania wzmocnionego lub niestandardowego terenu
- MC-123277 – Zbyt długie wyniki tablicy wyników i nazwy drużyn nie są wykrywane podczas analizowania poleceń
- MC-129266 – Postrzępione przejścia oceaniczne i wolniejsze generowanie biomów
- MC-138801 – Interakcje między biomem a innym biomem i jego wariantami są niespójne
- MC-140690 – Giant Spruce Taiga Hills nie różni się od Giant Spruce Taiga
- MC-159025 – Utopce nie pojawiają się w ciepłych biomach oceanicznych
- MC-160710 – Wiadomości na czacie napisane podczas snu są usuwane po przebudzeniu
- MC-166423 – Rzucane butelki z wodą nie uszkadzają endermanów
- MC-202376 – Króliki, zamiast odradzać się na blokach śniegu, odradzają się na warstwach śniegu
- MC-208601 – Aksolotle nie unikają niebezpieczeństwa podczas odnajdywania ścieżek
- MC-212113 – Jasnorost może pojawiać się pod wodą, gdy nie znajduje się w jaskini.
- MC-213779 – FPS spada, gdy patrzysz w górę w wysokim świecie (4064 bloków)
- MC-214783 – Oceany generują kamienne podłogi
- MC-214797 – Szpiczasty naciek może generować się unosząc się na przejściach między lokalnymi poziomami wody
- MC-214799 – Jaskinie wodne czasami tworzą kieszenie powietrzne
- MC-214864 – Ostre krawędzie, gdy nowe jaskinie generują się blisko powierzchni
- MC-214989 – Izolowana pływająca platforma szybu kopalni
- MC-215296 – Kopalnie często nie generują się w świecie wysp
- MC-215876 – Ziemia może generować się poniżej y=0 z szybów kopalnianych
- MC-216784 – Zniszczone portale nie generują się poniżej y=0
- MC-216952 – Niektóre chunki stykające się z jaskiniami tworzą chunki pełne bloków
- MC-216967 – Wodorosty i trawa morska mogą generować się w warstwach wodonośnych
- MC-217465 – Nienaturalny kształt wyglądający jak granica chunku, ale wydaje się być całkowicie niezwiązany z chunku
- MC-217509 – Nieefektywne generowanie warstw wodonośnych, jaskiń dźwiękowych i żył rudy
- MC-219774 – Bloki magmy generują się wszędzie pod wodą w 21w10a
- MC-219946 – Dziwne płaskie odcinki terenu
- MC-221777 – Konie, osły, muły, lamy i lamy handlarzy nie podążają za graczami trzymającymi jedzenie
- MC-221815 – Płaskie dachy w podwodnych jaskiniach
- MC-221917 – Nacieki, spiczaste nacieki i magma jaskiniowa generują się w oceanach
- MC-222051 – Produkcja rudy żelaza nie została zwiększona w 21w13a
- MC-222379 – Magma może odradzać się pod powietrzem w podwodnych jaskiniach
- MC-223044 – Pływająca woda może generować się w wąwozach
- MC-223051 – Łupek może generować się w jeziorach powierzchniowych
- MC-223148 – Komunikat o zwiększonej wysokości pojawia się za paskiem przewijania
- MC-226184 – Aksolotle odnajdujące drogę do wody mogą czasami wpaść w szerokie dziury
- MC-227244 – Bloki rudy z żył rudy unoszą się w podwodnych wąwozach magmy
- MC-230343 – Problem z parity: stoły do zaklęć nie emitują światła na poziomie 7
- MC-231721 – Zwierzęta nazwane dinnerbone nie patrzą poprawnie na jedzenie
- MC-231863 – Gra zawiesza się podczas próby uzyskania dostępu do ustawień realms
Źródło: www.minecraft.net