Java – Snapshot 21w37a – Wiele nowości

22.09.2021
minecraft snapshot 1.18 śnieg kozy

Wspaniałe góry i kolosalne jaskinie, ten snapshot ma wszystko! Sprawdź wszystkie nowości wprowadzone w tej dużej aktualizacji.

Szczęśliwego kopania!

NOWE FUNKCJE W 21W37A

  • Dodano jaskinie dźwiękowe i wodne
  • Dodano podziemny biom Jaskinie Łupku
  • Dodano biom Gaj
  • Dodano biom Wysokie szczyty
  • Dodano podziemny biom Bujne Jaskinie
  • Dodano biom Łąka
  • Dodano biom Ośnieżone szczyty
  • Dodano biom Ośnieżone stoki
  • Dodano biom Kamienne szczyty
  • Nowa dystrybucja rudy i duże żyły rudy
  • Rozszerzono limity budowy i generacji nadświata

BLOKI

  • Stół do zaklęć emituje teraz niewielką ilość światła
  • Używanie nożyc na końcu Jaskiniowego Pnącza, Krętego Pnącza, Płaczącego Pnącza lub Wodorostu powoduje teraz, że przestaje ono rosnąć

JASKINIE NACIEKOWE

  • Zawiera mnóstwo spiczastych nacieków i bloków naciekowych na podłogach i sufitach oraz małe kałuże wody
  • W niektórych miejscach znajdziesz większe stalagmity, stalaktyty i kolumny zbudowane z bloków naciekowych
  • Zawiera dodatkowe rudy miedzi

GAJ

  • Zaśnieżony teren z dużymi świerkami i pułapkami śnieżnymi. Może zechcesz nosić skórzane buty!
  • Ma tendencję do generowania na terenach położonych na dużej wysokości pod szczytami górskimi lub na szczytach wzgórz.
  • Generują się wilki, króliki i lisy.

DUŻE ŻYŁY RUDY

  • Żyły rudy to duże, rzadkie, wężowe podziemne formacje rudy
  • Żyły miedziane tworzą się między y=0 a y=50 i są mieszane z granitem
  • Żelazne żyły tworzą się poniżej y= -60 i y= -8 i są mieszane z tufem

WYSOKIE SZCZYTY

  • Dramatyczne, poszarpane szczyty górskie ze śniegiem i kamieniami
  • Tarło kozy

BUJNE JASKINIE

  • Mech pokrywa podłogi i sufity
  • Kwiaty zarodników wyrastają z sufitu i kapią cząsteczki
  • Zawiera gliniane baseny z wyrastającymi z nich roślinami Spadkoliści
  • Zawiera krzewy azalii i kwitnące krzewy azalii
  • Drzewo Azalii uwielbia mieć swoje korzenie w Bujnych Jaskiniach, więc jeśli znajdziesz Drzewo Azalii (naziemnej lub w jaskini), wiesz, że pod tobą znajduje się Bujna Jaskinia
  • Jaskiniowe winorośle z świecącymi jagodami wyrastają z sufitu i rozświetlają jaskinie

ŁĄKI

  • Duży trawiasty i kwiatowy biom, który ma tendencję do generowania się wysoko na płaskowyżach lub w pobliżu dużych łańcuchów górskich.
  • Czasami zawiera samotny wysoki dąb lub brzozę, często z gniazdem pszczół.
  • Pomyśl o dźwiękach muzyki!
  • Generują się osły, króliki i owce.

SPAWN MOBÓW

  • Potwory pojawiają się teraz tylko w miejscach, w których światło z bloków wynosi 0 (światło dzienne nadal zapobiega pojawianiu się, jak wcześniej)
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego gracze w trybie wieloosobowym mogli stawić czoła większej lub znacznie mniejszej liczbie wrogów niż zamierzali, szczególnie gdy inni gracze latają

NOWA DYSTRYBUCJA RUDY

  • Zmieniono generację rudy, aby dopasować się do nowej wysokości świata i dodać więcej strategii do wydobycia.
  • Nie ma już jednego poziomu y, który byłby najlepszy dla wszystkich rud, musisz dokonać kompromisów.
  • Ruda żelaza generuje się poniżej y=72, z silnym nastawieniem na y=16.
  • Ruda żelaza generuje się również powyżej y=112, przy czym więcej rudy żelaza pojawia się wraz ze wzrostem wysokości.
  • Ruda miedzi generuje się od y=0 do y=96, z silnym nastawieniem w kierunku y=48.
  • Ruda miedzi wytwarza się w większych ilościach w biomie jaskiń naciekowych.
  • Lazuryt generuje się poniżej y=64, z silnym nastawieniem w kierunku y=0. Jednak Lazuryt poniżej y= -32 lub powyżej y=32 nie może generować się wystawiony na powietrze. Będzie albo zakopany, albo w wodzie.
  • Węgiel generuje powyżej y=0, z silnym nastawieniem na y=96 i więcej.
  • Węgiel ma zmniejszoną ekspozycję na powietrze, więc znajdziesz więcej węgla zakopanego lub pod wodą niż wystawionego na powietrze.
  • Złoto generuje poniżej y=32, z silnym nastawieniem na y= -16.
  • Dodatkowe złoto można (nadal) znaleźć na badlandach.
  • Ruda redstone’a generuje się poniżej y=16. Generowanie rudy redstone’a stopniowo wzrasta, gdy schodzisz poniżej y= -32 i dalej w dół.
  • Diament generuje poniżej y=16, im niżej tym więcej.
  • Diamenty mają zmniejszoną ekspozycję na powietrze, więc znajdziesz więcej diamentów zakopanych lub pod wodą niż wystawionych na powietrze.

JASKINIE DŹWIĘKOWE I WODNE 

  • Jaskinie dźwiękowe to nowy sposób tworzenia jaskiń, zapewniający bardziej naturalną różnorodność. Czasami mogą stać się naprawdę ogromne!
  • Jaskinie dźwiękowe występują w trzech smakach:
    • Jaskinie serowe. Jak dziury w szwajcarskim serze. Te często tworzą jaskinie o różnej wielkości
    • Jaskinie spaghetti. Długie, kręte tunele, czasem szerokie jak tagliatelle
    • Jaskinie makaronowe. Cieńszy, bardziej zawiły i bardziej klaustrofobiczny wariant jaskiń spaghetti
  • Nie, nie są głośne. „dźwiękowa” część jaskiń dźwiękowych jest terminem technicznym i nie ma nic wspólnego z dźwiękiem
  • Stare jaskinie rzeźbione i kaniony wciąż się generują, łącząc się z jaskiniami dźwiękowymi, tworząc ciekawe systemy jaskiń
  • Podobnie jak w przypadku jaskiń rzeźbionych, gdy jaskinie dźwiękowe przecinają powierzchnię, tworzą wejścia do jaskiń
  • Poziom wodonośny to obszar o lokalnym poziomie wody, niezależny od poziomu morza.
  • Warstwy wodonośne są wykorzystywane podczas światowej generacji do generowania zbiorników wodnych w jaskiniach dźwiękowych.
  • Powoduje to czasami duże podziemne jeziora! Mogą również tworzyć się w górach i na powierzchni.
  • Warstwy wodonośne poniżej y=0 czasami będą zbiornikami lawy 
  • Bloki magmy czasami generują się na dnie podziemnych zbiorników wodnych
  • Usunięto podwodne jaskinie rzeźbione i kaniony, ponieważ warstwy wodonośne są wykorzystywane do wytwarzania wody w jaskiniach

OPCJE

  • Dodano opcję ułatwień dostępu, aby zatrzymać miganie nieba podczas burzy
  • Dodano opcję określenia urządzenia audio używanego przez grę
  • Dodano „Przełącz sprint” i „Przełącz skradanie się” do ustawień sterowania
  • Przeniesiono skróty klawiszowe do ich własnego ekranu ustawień, dostępnego z poziomu sterowania

OŚNIEŻONE SZCZYTY

  • Gładkie szczyty górskie z lodem i śniegiem
  • Odradzają się kozy i yeti. Właściwie to nie, tylko kozy.

ŚNIEŻNE STOKI

  • Bardzo zaśnieżony teren, który może ukryć pułapki śnieżne. Może zechcesz nosić skórzane buty!
  • Ma tendencję do generowania na terenach położonych na dużej wysokości pod szczytami górskimi lub na szczytach wzgórz.
  • Generują się króliki i kozy.

KAMIENNE SZCZYTY

  • Kamieniste szczyty górskie, które mogą być poszarpane lub gładkie
  • Generują się kozy
  • Czasami zawiera paski kalcytu

GENERACJA ŚWIATA

  • Zakres generacji i limity budowania zostały rozszerzone o 64 bloki w górę i 64 bloki w dół, do całkowitego zakresu 384 bloków
  • Podziemne obiekty, struktury i jaskinie generują aż do y= -64
  • Wyjątek: Dioryt i Granit oraz Andezyt i Ziemia nie generują poniżej y=0
  • Zmieniono rozmiar i pozycjonowanie generowania Diorytu, Andezytu i Granitu
  • Skupisk naciekowych nie można już znaleźć w normalnych jaskiniach, tylko w biomach jaskiń naciekowych
  • Począwszy od y=0 i poniżej łupek stopniowo zastępuje cały kamień
  • Bąbelki łupku nie generują się już powyżej poziomu y=0
  • Kształt terenu i wzniesienie różni się dramatycznie, niezależnie od biomów. Na przykład lasy i pustynie mogą tworzyć się na wzgórzu bez potrzeby specjalnego biomu tylko do tego
  • Mniej diorytu/granitu/andezytu generuje powyżej y=60
  • Pasy żwiru mogą generować się na kamienistych brzegach
  • Drzewa bagienne mogą rosnąć w wodzie o głębokości 2 bloków (zamiast tylko 1 bloku)

ZMIANY W 21W37A

  • Złosadnicy (rozbójnicy, obrońcy oraz przywoływacze) nie atakują już małych wieśniaków
  • Aksolotle pojawiają się teraz tylko w bujnych jaskiniach
  • Aksolotle mają teraz własną, osobną główkę
  • Podniesiono poziom chmur ze 128 do 192

USUNIĘTE BŁĘDY W 21W37A

  • MC-29274 – Wither nie będzie ścigał graczy w trybie przetrwania, chyba że zostanie zaatakowany
  • MC-30560 – Rzeka przez biom Zerodowane Badlandy generuje pływające formacje skalne na powierzchni wody
  • MC-54545 – Odległość renderowania klienta nie dostosowuje się do odległości renderowania serwera, jeśli są różne, powodując wadliwe ładowanie porcji
  • MC-65628 – Pustynne piramidy generują się pod ziemią podczas używania wzmocnionego lub niestandardowego terenu
  • MC-123277 – Zbyt długie wyniki tablicy wyników i nazwy drużyn nie są wykrywane podczas analizowania poleceń
  • MC-129266 – Postrzępione przejścia oceaniczne i wolniejsze generowanie biomów
  • MC-138801 – Interakcje między biomem a innym biomem i jego wariantami są niespójne
  • MC-140690 – Giant Spruce Taiga Hills nie różni się od Giant Spruce Taiga
  • MC-159025 – Utopce nie pojawiają się w ciepłych biomach oceanicznych
  • MC-160710 – Wiadomości na czacie napisane podczas snu są usuwane po przebudzeniu
  • MC-166423 – Rzucane butelki z wodą nie uszkadzają endermanów
  • MC-202376 – Króliki, zamiast odradzać się na blokach śniegu, odradzają się na warstwach śniegu
  • MC-208601 – Aksolotle nie unikają niebezpieczeństwa podczas odnajdywania ścieżek
  • MC-212113 – Jasnorost może pojawiać się pod wodą, gdy nie znajduje się w jaskini.
  • MC-213779 – FPS spada, gdy patrzysz w górę w wysokim świecie (4064 bloków)
  • MC-214783 – Oceany generują kamienne podłogi
  • MC-214797 – Szpiczasty naciek może generować się unosząc się na przejściach między lokalnymi poziomami wody
  • MC-214799 – Jaskinie wodne czasami tworzą kieszenie powietrzne
  • MC-214864 – Ostre krawędzie, gdy nowe jaskinie generują się blisko powierzchni
  • MC-214989 – Izolowana pływająca platforma szybu kopalni
  • MC-215296 – Kopalnie często nie generują się w świecie wysp
  • MC-215876 – Ziemia może generować się poniżej y=0 z szybów kopalnianych
  • MC-216784 – Zniszczone portale nie generują się poniżej y=0
  • MC-216952 – Niektóre chunki stykające się z jaskiniami tworzą chunki pełne bloków 
  • MC-216967 – Wodorosty i trawa morska mogą generować się w warstwach wodonośnych
  • MC-217465 – Nienaturalny kształt wyglądający jak granica chunku, ale wydaje się być całkowicie niezwiązany z chunku
  • MC-217509 – Nieefektywne generowanie warstw wodonośnych, jaskiń dźwiękowych i żył rudy
  • MC-219774 – Bloki magmy generują się wszędzie pod wodą w 21w10a
  • MC-219946 – Dziwne płaskie odcinki terenu
  • MC-221777 – Konie, osły, muły, lamy i lamy handlarzy nie podążają za graczami trzymającymi jedzenie
  • MC-221815 – Płaskie dachy w podwodnych jaskiniach
  • MC-221917 – Nacieki, spiczaste nacieki i magma jaskiniowa generują się w oceanach
  • MC-222051 – Produkcja rudy żelaza nie została zwiększona w 21w13a
  • MC-222379 – Magma może odradzać się pod powietrzem w podwodnych jaskiniach
  • MC-223044 – Pływająca woda może generować się w wąwozach
  • MC-223051 – Łupek może generować się w jeziorach powierzchniowych
  • MC-223148 ​​– Komunikat o zwiększonej wysokości pojawia się za paskiem przewijania
  • MC-226184 – Aksolotle odnajdujące drogę do wody mogą czasami wpaść w szerokie dziury
  • MC-227244 – Bloki rudy z żył rudy unoszą się w podwodnych wąwozach magmy
  • MC-230343 – Problem z parity: stoły do zaklęć nie emitują światła na poziomie 7
  • MC-231721 – Zwierzęta nazwane dinnerbone nie patrzą poprawnie na jedzenie
  • MC-231863 – Gra zawiesza się podczas próby uzyskania dostępu do ustawień realms

Źródło: www.minecraft.net