Java – Snapshot 21w38a – Ulepszenia i poprawki
26.09.2021

Drugi snapshot Caves & Cliffs: Część II jest już dostępny! Ten snapshot zawiera głównie ulepszenia i poprawki błędów, ale jest też kilka nowych technicznych dodatków, takich jak osobny suwak odległości symulacji i zwiększona liczba wątków.
ZNANE PROBLEMY W 21W38A
- Ten snapshot nadal nie jest kompatybilny ze starszymi światami – aby zagrać na tym snapshocie, będziesz musiał stworzyć nowy świat
- Zapisywanie świata może czasami zająć bardzo dużo czasu – jeśli widzisz, że świat na jakiś czas przestaje działać, to właśnie dlatego
ZMIANY W 21W38A
- Bieganie nie zmienia się już w chód przy delikatnym ocieraniu się o ścianę
- Poprawki dotyczące dystrybucji rud
DYSTRYBUCJA RUDY
- Ruda miedzi generuje się do y=95 (zgodnie z pierwotnym projektem)
- Zwiększono ilość miedzi
- Lazuryt tworzy się w bąblach, podobnie jak inne rudy (zamiast się rozprzestrzeniać)
BIEGANIE
- Wcześniej każda kolizja z blokiem ograniczała bieganie do chodzenia. Teraz, przy bardzo małych kątach zderzenia z blokiem, gracze dalej biegną. W przypadku większych kątów kolizji zachowywane jest stare zachowanie.
ZMIANY TECHNICZNE W 21W38A
- Dodano nowe ustawienie: „Odległość symulacji”
- Zwiększono maksymalną liczbę wątków w tle
- Dodano telemetrię do ładowania świata
USTAWIANIE ODLEGŁOŚCI SYMULACJI
- Elementy nie będą aktualizowane poza odległością symulacji
- Umożliwia większą odległość renderowania przy mniejszym obciążeniu procesora
- Nowy suwak w ustawieniach video na kliencie
- Nowa właściwość “odległość symulacji” we właściwościach serwera dedykowanego
NAPRAWIONE BŁĘDY W 21W38A
- MC-44055 – Gra nie przełącza wyjścia audio z jednego urządzenia na drugie po uruchomieniu gry (z ekranu tytułowego)
- MC-236611 – Brak dźwięku podczas używania nożyc na lamentorośli, krętorośli, pnączach jaskiniowych lub wodorostach
- MC-236618 – Twierdze nie generują się w 21w37a
- MC-236621 – Ciecze czasami nie rozprzestrzeniają się
- MC-236633 – Losowy poziom światła 0 na niebie
- MC-236656 – Awaria podczas zmiany odległości renderowania
- MC-236665 – Wyciek pamięci w 21w37a
- MC-236698 – Wielkie świerki nie generują się w Gajach
- MC-236711 – Wielokrotne uruchamianie i zatrzymywanie profilowania JFR w ciągu tej samej minuty powoduje nadpisanie poprzednich wyników JFR zapisanych w tej minucie
- MC-236718 – Jaskinie naciekowe generują się nad ziemią
- MC-236795 – Nie można uruchomić z alternatywną maszyną JVM z powodu wymagań JFR
- MC-236873 – Problemy z metadanymi zdarzenia JFR
- MC-236967 – Zbyt wiele warstw wodonośnych na powierzchniach biomów przy Y=63 i poniżej
- MC-237109 – Warstwy wodonośne często generują ostre, proste granice
Źródło: www.minecraft.net