Java – Snapshot 21w38a – Ulepszenia i poprawki

26.09.2021
minecraft snapshot 1.18 kozy stone

Drugi snapshot Caves & Cliffs: Część II jest już dostępny! Ten snapshot zawiera głównie ulepszenia i poprawki błędów, ale jest też kilka nowych technicznych dodatków, takich jak osobny suwak odległości symulacji i zwiększona liczba wątków.

ZNANE PROBLEMY W 21W38A

  • Ten snapshot nadal nie jest kompatybilny ze starszymi światami – aby zagrać na tym snapshocie, będziesz musiał stworzyć nowy świat
  • Zapisywanie świata może czasami zająć bardzo dużo czasu – jeśli widzisz, że świat na jakiś czas przestaje działać, to właśnie dlatego

ZMIANY W 21W38A

  • Bieganie nie zmienia się już w chód przy delikatnym ocieraniu się o ścianę
  • Poprawki dotyczące dystrybucji rud

DYSTRYBUCJA RUDY

  • Ruda miedzi generuje się do y=95 (zgodnie z pierwotnym projektem)
  • Zwiększono ilość miedzi
  • Lazuryt tworzy się w bąblach, podobnie jak inne rudy (zamiast się rozprzestrzeniać)

BIEGANIE

  • Wcześniej każda kolizja z blokiem ograniczała bieganie do chodzenia. Teraz, przy bardzo małych kątach zderzenia z blokiem, gracze dalej biegną. W przypadku większych kątów kolizji zachowywane jest stare zachowanie.

ZMIANY TECHNICZNE W 21W38A

  1. Dodano nowe ustawienie: „Odległość symulacji”
  2. Zwiększono maksymalną liczbę wątków w tle
  3. Dodano telemetrię do ładowania świata

USTAWIANIE ODLEGŁOŚCI SYMULACJI

  • Elementy nie będą aktualizowane poza odległością symulacji
  • Umożliwia większą odległość renderowania przy mniejszym obciążeniu procesora
  • Nowy suwak w ustawieniach video na kliencie
  • Nowa właściwość “odległość symulacji” we właściwościach serwera dedykowanego

NAPRAWIONE BŁĘDY W 21W38A

  • MC-44055 – Gra nie przełącza wyjścia audio z jednego urządzenia na drugie po uruchomieniu gry (z ekranu tytułowego)
  • MC-236611 – Brak dźwięku podczas używania nożyc na lamentorośli, krętorośli, pnączach jaskiniowych lub wodorostach
  • MC-236618 – Twierdze nie generują się w 21w37a
  • MC-236621 – Ciecze czasami nie rozprzestrzeniają się
  • MC-236633 – Losowy poziom światła 0 na niebie
  • MC-236656 – Awaria podczas zmiany odległości renderowania
  • MC-236665 – Wyciek pamięci w 21w37a
  • MC-236698 – Wielkie świerki nie generują się w Gajach
  • MC-236711 – Wielokrotne uruchamianie i zatrzymywanie profilowania JFR w ciągu tej samej minuty powoduje nadpisanie poprzednich wyników JFR zapisanych w tej minucie
  • MC-236718 – Jaskinie naciekowe generują się nad ziemią
  • MC-236795 – Nie można uruchomić z alternatywną maszyną JVM z powodu wymagań JFR
  • MC-236873 – Problemy z metadanymi zdarzenia JFR
  • MC-236967 – Zbyt wiele warstw wodonośnych na powierzchniach biomów przy Y=63 i poniżej
  • MC-237109 – Warstwy wodonośne często generują ostre, proste granice

Źródło: www.minecraft.net